• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-07-04 15:14:43 följande:
    Japp, det känns som surt det här! Har inte mensen kommit till nästa helg så får jag ta kontakt med min läkare, och se vad han säger om situationen...
    Helgen som var nu var toppen, jag har festivalat och varit i god form! Cool
    Det gjorde du rätt i att festivala   
    Konstigt med mensen... tycker det är så typiskt att kroppen ska få sig ett spratt när man går å väntar på ex mens, börja med pergotime (för då va min mens 2V "försenad").. känns som om kroppen känner av minsta möjliga...

Hmm undrar lite om pergotime...
    (kan inte hitta något svar någonstans)

Växer äggen till sig på alla??? om inte hur kommer det sig i så fall???
  • MD77

Utifrån det jag läst så växer inte äggen hos alla med enkeldos därför kan det behövas dubbel eller trippel. Vad jag förstår så beror det på att klomifemet inte riktigt "biter" och bildar FSH hormon hos alla och att dosen därför behöver höjas.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • carolina36

Min sjunde dag med provera, hoppas få blödning av dem så jag kan starta med pergo på dag tre. Orolig för att det inte ska komma ngn mens dock... då är det väl ingen ide' att ta pergo?  Jobbigt det här... man är så orolig hela tiden för att det inte ska fungera, man utsätter ju kroppen för så mkt och mår ju inget vidare av dessa tabletter så man vill ju att det ska gå nu.

• Eddam

Sassa: Har du hittat någon ägglossning än?

Skrållan: Bra att du mådde bra i helgen!

Carolina: Är provera samma sak som Prmolut eller?

MD77: Hoppas det går bra i morgon! Vad är du på för dag?

• MD77
    Eddam skrev 2010-07-05 21:06:06 följande:

Idag är dag 11 så det blir VUL på dag 12. Jag sitter och försöker känna efter om det händer något därinne i magen, får lite konstiga "smärtor" ibland, hoppas att det är alla mina (max 3) fina äggblåsor som växer och frodas Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-07-05 21:11:28 följande:
    Idag är dag 11 så det blir VUL på dag 12. Jag sitter och försöker känna efter om det händer något därinne i magen, får lite konstiga "smärtor" ibland, hoppas att det är alla mina (max 3) fina äggblåsor som växer och frodas Glad
    haha, ja vi får hålla tummarna!
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-07-05 21:06:06 följande:

MD77: Hoppas att det går bra idag

Syskonmaking: Nope hittar ingen ÄL... Men jag har ju haft molandevärk i magen! Så jag inbillar väl mig att det är/varit ÄL, ska ju ta blodprov på fredag för att se om det varit ÄL! Snopet om det inte har vart det så har man gått å haft ont i magen...

Carolina36: Känner precis som dig... Jag har haft mens så jag har "bara" ätit pergotime!
  • Skrållan83

Jag börjar nu bli lite orolig och frustrerad. Idag är jag på mensdag 35 från förra mensen... och ingen ny i sikte. Tror ni det är värt att ringa läkaren imorgon för lite rådgivning? Eller kommer han bara säga "vänta några dagar till"?.... ååh, det är så jobbigt detta...

• MD77

Nu har jag gjort mitt första VUL och allt såg fint ut, slemhinnan och äggen, har 2 ägg på gång 12 och 13 mm. Hon sa att de växer ca 1,5 mm/dygn så hon tror att jag får ÄL om 4 dagar men att man aldrig vet så det är bara att vara beredd Glad Ska tillbaka på torsdag och se hur äggen växer, om det blir 2 eller om en tar över. Känns skönt att få det bekräftat ÄL är på gång och att jag inte hade för många ÄB.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-07-06 21:50:50 följande:
    Jag börjar nu bli lite orolig och frustrerad. Idag är jag på mensdag 35 från förra mensen... och ingen ny i sikte. Tror ni det är värt att ringa läkaren imorgon för lite rådgivning? Eller kommer han bara säga "vänta några dagar till"?.... ååh, det är så jobbigt detta...
    Ring i morn!! Och be att få komma in för en koll!! Eller be och be, BEGÄR en koll!!

MD77: Vad roligt!! Då är det bara att vara lite aktiv nu då!
    En fråga bara.. När dom säger att dom är 12 och 13 mm, hur menar dom då? Alltså är äggen så stora i verkligheten eller är det bara på skärmen dom mäter dom storlekarna eller hur funkar det? Jag har alltid trott att det inte ens handlade om 1 mm på äggstorleken...
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??