• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-07-14 12:34:52 följande:

MD77: Jag har bim 16/7 (om det nu är så att pergotime gör att man får mens var 4e vecka)
    Oj, det är snart...spänningen stiger Glad När har du tänkt testa?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam

Ja hjälp, så dumt!!!Skäms Nu har jag bestämt mig för att bara tesa mig om mensen inte kommer!!!! Gaahh!! Skrikandes

Någon som har försökt få ut Pergo den senaste vecka? Det verkar vara slut på centrallagret.. Men på det 3e apoteket hade dom kvar som tur var!!  Men nu blir jag osäker, igår hade jag ju en miniskvätt mens men så idag har det kommit mera, ska jag räkna första dagen idag eller igår? Vad skulle ni ha gjort? Jag ska ju äta Pergo dag 3-7- Funderar på om jag ska börja med pergo i morgon kväll för att köra ett mellanting.. Vad tycker ni?

• MD77

Vilken tur att du lyckades få tag i det! Glad Hoppas att de fyller på lagret så att jag kan hämta ut om det behövs nästa vecka.
    Jag tycker attt du ska räkna från igår, det var ju första dagen. Sen tror jag inte att det kan skada om det blir "dag 2"

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-07-14 20:55:16 följande:
    Vilken tur att du lyckades få tag i det! Glad Hoppas att de fyller på lagret så att jag kan hämta ut om det behövs nästa vecka.
    Jag tycker attt du ska räkna från igår, det var ju första dagen. Sen tror jag inte att det kan skada om det blir "dag 2"
    Ja jag fick lite panik när den första apotekstanten sa att det var slut på lagret.. Men sen så..

Ja det kom ju färskt rött blod, igår bara att det var mindre mängd än idag.. Då startar jag i morn kväl!
  • sassa07

syskonmaking: jätte tråkigt att det va mensen som kom, men där ser man hur virrig man kan bli av all planering mm å ta Äl test ist... Med glimten i ögat så fick du mig att le av ditt lilla misstag...hade ju givetvis hoppats på att du skulle plussa,  jag som höll tummar å tår att det va pos.

Va? Slut! Är vi så många som äter pergo!
    Men skönt att du fick tag på det!

Jag förstår dig man e ju ivrig att börja m pergotime. Jag hade nog tagit det på dag 5 (alltså lördag) men jag vet ju inte vad din läkare har sagt till dig, min sa dag 5 iaf..fast jag tog det på dag 4 för i bruksanv. står det runt dag 5

Nu hoppas jag ju att du MD77 kommer att få ett plus, men om det allt förmodan inte skulle vara det, ska du tillbaka till Danmark då??

Jag vet inte när jag ska testa mig, e ju lite lätt nervig! Bim imorgon! Jag har inga grav. symptom. Har haft lite huggande mens/molvärk! Är säkert mensen som är på väg...
    Ska bort sön-mån så jag kanske ska testa mig innan... Vågar inte möta besvikelsen om det skulle vara neg. är så nära toppen och sen swiiiich så är man i botten igen...

Nä vi måste kämpa! Snart är vi alla tre mammor

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-15 08:05:21 följande:

syskonmaking: jätte tråkigt att det va mensen som kom, men där ser man hur virrig man kan bli av all planering mm å ta Äl test ist... Med glimten i ögat så fick du mig att le av ditt lilla misstag...hade ju givetvis hoppats på att du skulle plussa,  jag som höll tummar å tår att det va pos.

Va? Slut! Är vi så många som äter pergo!
    Men skönt att du fick tag på det!

Jag förstår dig man e ju ivrig att börja m pergotime. Jag hade nog tagit det på dag 5 (alltså lördag) men jag vet ju inte vad din läkare har sagt till dig, min sa dag 5 iaf..fast jag tog det på dag 4 för i bruksanv. står det runt dag 5

Ja du jag skrattar åt det jag med!! Hur virrig får man bli?? haha

Min läkare har sagt dag 3-7 som jag ska äta dom.. Så idag är det dag 3 om jag ska räkna den lilla mängd som kom... Annars är det i morgon som är dag 3 så jag tar den nog ikväll så blir det ett bra mellanting..
    Ja, komer inte mensen i morn kan du ju testa dig! Med GRAVtest då.. hehe
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-07-15 08:05:21 följande:

Nu hoppas jag ju att du MD77 kommer att få ett plus, men om det allt förmodan inte skulle vara det, ska du tillbaka till Danmark då??

Japp, då åker jag vid nästa ÄL. Här ska det bli barn! Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Ja, nu är det spännande...Sassa07, vi väntar med spänning Glad Hoppas du får ett starkt och tydligt plus! Då kan vi alla firaGlad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07

Nope jag har inte testat mig! Å ingen mens ännu...

Har skickat sambon att köpa grav.test idag! Så jag testar imon...
    Fattar inte hur jag kan hålla mig!??!!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??