• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07

jag vet inte vad ni har för inställning till horoskop å tarot mm. Jag har aldrig spått mig men jag läser gärna horoskop å kan ibland kolla dagens tarot kort på nätet...

Imorse på tarot sidan:
    "Något positivt väntar. Du känner energi.."
    och bilden visade en häst med ett litet barn på

• sassa07

oki 3e inlägget på 5 min, smått virrig...

Syskonmaking: har du börjat med pergotime igen??

Idag går jag på semester
    Hmm det ligger Rosévin hemma på kylning, men nåt glas ska väl gå bra

• MD77

Då får vi hoppas att korten har rätt. Om det stämmer så ska jag också börja tro på horoskop Glad 

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MariaK7

Hej alla, vilken intressant tråd.... vill bara kolla om någon vet hur stor chans/risk (hur man nu vill se det) som det är för flerbörd? hur tänker ni alla kring det?
    kommer ev. oxå få börja med pergo , men även om man så gärna vill bli gravid så är jag nervös för detta....

• sassa07
    MariaK7 skrev 2010-07-16 11:32:02 följande:
    Hej alla, vilken intressant tråd.... vill bara kolla om någon vet hur stor chans/risk (hur man nu vill se det) som det är för flerbörd? hur tänker ni alla kring det?
    kommer ev. oxå få börja med pergo , men även om man så gärna vill bli gravid så är jag nervös för detta....
    Kanontråd
    Vi bollar med våra frågor och funderingar! Pushar varann

Statistiskt så vet jag inte risken att få flerbörd, går säkert att googla... men chansen den finns ju!
    Jag fick göra ett VUL (efter pergo )för att se om det fanns för många äggblåsor, då hade dom kunnat avråda oss till sex...
    Klart att man funderar på om det kan bli mer än ett! Men vi har försökt i 16 månader nu så min känsla är att blir det tvillingar så blir det.. (trillingar hade väl kanske vart lite fööör mycket för mig)
  • Eddam

Men sassa, hur kan du hålla dig???  Jag håller tummarna stenhårt och hoppas verkligen att horoskopet stämmer, det vore ju HUUUR coolt som helst!!!

Japp, jag har börjat med Pergon igen, och denna omgång ska jag ta mig till provtagningen för att se om jag har haft en riktig ägglossning eller inte.

MariaK7: Har inte heller någon aning om hur stor chans det är. Jag känner som så att blir det tvillingar så blir det, även om det skulle kännas jobbigt men hellre två bäbisar än inga alls!! Trillingar däremot känns ju lite värre..

• MD77
    MariaK7 skrev 2010-07-16 11:32:02 följande:
    Har för mig att det är 1 på 100 som får tvillingar med pergo. För min del så spelar det ingen roll om jag får tvillingar, men fler än det lockar inteGlad Nu har jag gjort VUL innan så jag vet att om det blir något så blir det ett barn.

Lycka till!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-12 08:43:19 följande:
    Funderar lite (ovanligt)

MEN
    Med pergotime sägs det ju att mensen ska komma 2v efter ÄL. alltså en "normal" menscykel!
    Nu har ju inte jag stenkollat min ÄL men jag tänkte på dig Skrållan som hade ÄL och sen var mensen ändå "försenad".Är det bara kroppen som spelar sig ett spratt???
    Syskonmaking din mens kom väl i tid?

Idag em ska jag ta blodprov för att kolla om jag har haft ÄL, så efter det resultatet kanske jag får ett svar på vad dom ska göra!!!
    Ja, det var som konstigt det där med min ÄL och mens...Kanske att ÄL-stickorna visade fel? Eller så var det kroppen som inte var "i form"... Får se hur det blir denna gång. Har nu ätit klart den andra pergo-kuren. Denna gång ska jag gå och ta ett blodprov.
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-07-14 10:50:00 följande:
    Jag är en IDIOT!!!!

Det var inte alls gravtest jag testade med det var ÄLtest!!!!!!!!!!! Jag var HELT säker på att jag bara tagit med mig gravtest men det hade jag visst itne alls. Så jag är inte alls gravid!!! Jag känner mig såååå dum!!!!! Skrikandes

Jag har BIM idag och blöder förfullt!!! Rynkar på näsan

Sassa: Ja visst är det hemskt när det blir neg. Men spännande att veta ju! Håller tummarna för dig!!
    Håll modet uppe!
  • sassa07

Skrållan83: Welcome back, måste vart skönt med lite semester

Hjääälp... jag vet inte hur jag kan hålla mig! Det är precis som om jag vet att mensen kommer...
    Så jag har inte testat mig idag...

Kanske jag inte vågar testa mig idag för att det är grillkväll ikväll, visst en bebis/graviditet är ju klart mycket roligare än en grillkväll!!!
    men det är en lugn kväll ikväll för vi åker tidigt imorgon så jag tar kanske nåt glas i alla fall till maten!
    (Vet ju hur du kände Skrållan innan du skulle festivala)
    Det kanske är ett dumt tänkande av mig.... men imorgon tar jag testet!!! LOVAR!!!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??