• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fjällräven

Grattis till giftermålet!

Nu har jag beställt ÄL-stickor, så man vet om och när man har äl.! 

• sassa07
    Fjällräven skrev 2010-07-30 10:33:45 följande:
    Grattis till giftermålet!

Nu har jag beställt ÄL-stickor, så man vet om och när man har äl.! 
    Jag hoppas på ÄL i dagarna Har oxå beställt ÄL test... Hoppas att dom kommer idag
    Men tog inte du sista pillret för några dagar sen??? Så då har du ÄL nu då???

Jag har lite molande värk... Ska till gyn på måndag och kolla äggblåsor!!!
  • sassa07

Är det någon mer som mått väldigt väldigt illa efter pergotime???

Jag är idag på dag 12 i min menscykel, och jag e typ illamående å spyfärdig...
    Tog ett ÄL test förut, det visade nada!!!

• MD77

Jag känner av lite illamående jag också, har inte lika stor aptit som förut, vilket är helt ok för mig Glad  Hungerkänslorna har liksom avtagit och när jag äter så blir jag fort mätt och känner mig illamående. Nu äter jag i och för sig inte pergo denna cykel men det kanske finns kvar lite pergohormoner i kroppen. Jag är på dag 11 idag, borde ha ÄL om 3-4 dagar. Om jag nu får ÄL så blir det de första dagarna på jobbet efter semestern, det blir nog inte så populärt att då "sjukskriva" sig för att åka till Danmark Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Fjällräven
    sassa07 skrev 2010-07-30 10:39:01 följande:
    Jag hoppas på ÄL i dagarna Har oxå beställt ÄL test... Hoppas att dom kommer idag
    Men tog inte du sista pillret för några dagar sen??? Så då har du ÄL nu då???

Jag har lite molande värk... Ska till gyn på måndag och kolla äggblåsor!!!
    Jag tog sista pillret i söndags, så om jag har tur så kanske ÄL börjar närma sig Har inte det nu, men kanske nästa vecka nån gång.
  • sassa07
    Fjällräven skrev 2010-07-30 18:46:55 följande:
    Jag tog sista pillret i söndags, så om jag har tur så kanske ÄL börjar närma sig Har inte det nu, men kanske nästa vecka nån gång.
    Är du inte runt dag 15 nu då??? borde det inte vara runt ÄL tiden??? Fast jag vet ju inte hur lång cykel du har...

Idag mår jag så illa!!! Förra kuren kände jag ingen ting!!!
  • Molly3
    sassa07 skrev 2010-07-29 09:45:50 följande:
    Hej Molly3
    Vi har försökt i 16 månader! Har du vart i kontakt med gyn??
    Jag fick iaf ta blodprover där det visade att jag inte hade ÄL,så nu är jag inne på
    min andra kur med Pergotime. Väntar på ÄL nu...
    heej
    Nej det har jag inte varit, jag tänkte prova apiforce och sen ge sommaren ut innan vi söker hjälp. Jag har tagit ÄL tester så jag vet att jag har haft ägglossning :)
  • Fjällräven
    sassa07 skrev 2010-07-31 09:05:12 följande:
    Är du inte runt dag 15 nu då??? borde det inte vara runt ÄL tiden??? Fast jag vet ju inte hur lång cykel du har...

Idag mår jag så illa!!! Förra kuren kände jag ingen ting!!!
    Är på dag 13 idag, så inte riktigt än. Men det känns att det "rör" på sig för har som mensvärk igen. Har haft ganska sena ägglossningar med pergo tidigare, första kring dag 18-19 och andra gången på dag 22.

Vad jobbigt att må illa! Hoppas det går över snart!
  • Eddam

Hej hopp alla.. Ser att alla letar efter ÄL för fullt.. Det är vårat mission i livet!

MD77: Nja, inte superpoppis kasnke att sjukskriva sig men vad ska man göra? Du behöver ju inte säga varför du är sjuk...
    Nu ska jag vara fräck och fråga och du behöver ju inte svara om du inte vill såklart! Vad kostar det att inseminera sig?

Här har jag inte hittat nån ÄL än.. tror jag.. Eller jo, i torsdags fick jag en liten höjning på fm men sen inget mer, inte lika starkt som det brukar vara och heller inte lika länge men bra mycket starkare än dom negativa stickorna.. Men på tisdag ska jag till sjukan för att ta blodprov, äntligen. Får se då om det blev någon ägglossning..

• MD77
    Eddam skrev 2010-07-31 16:44:21 följande:
    MD77: Nja, inte superpoppis kasnke att sjukskriva sig men vad ska man göra? Du behöver ju inte säga varför du är sjuk...
    Nu ska jag vara fräck och fråga och du behöver ju inte svara om du inte vill såklart! Vad kostar det att inseminera sig?
    Ingen fara, mig kan man fråga allt...nästan Glad Varje inseminationsförsök kostar ca 6 600 kr exkl. resa, inte gratis precis. Jag har köpt 4 portioner från en och samma donator för att ha till eventuella syskon, eller om jag nu kanske behöver alla nu, det kostade 14 000 kr. Det innebär att jag nu när jag åker ner betalar ca 3 700 kr för en insemination exkl. resa. Så min plånbok och jag skulle önska att det tog sig nästa gångGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??