• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-08-07 16:40:32 följande:
    MD77: Ja denna väntan e olidlig... men snart är det vi som plussar
    Tar du AC droppar??? Smakar ju inte direkt hallon... Hoppas att du mår bättre av dom! vart köpte du dina? Jag beställde från bodystore.se
     Jag har tagit det sen förra mensen så jag blandade det med pergotime, vet inte ens om man kan det??? men men nu e det gjort! Känns som om man testar allt för att få ett plus...
    Jag hoppasa att du har rätt, det börjar ta på psyket och jag har ändå inte försökt så länge...så det kan bli värre om jag har otur. Men nu ska jag vara positiv och snart är det vi som PLUSSAR!!! Glad

Jag tar dropparna och nej, de smakar verkligen inte hallonGlad Fick ett tips om att köpa tabletter, mycket enklare att ta 1 om dagen istället för en massa droppar. Köpte mina på bodystore också. Tabletterna kan man köpa här http://www.vitaminbutiken.se/vitex-agnus-castus-munkpeppar-extrakt-kosttillskott.html

Det finns en bra tråd här om just AC, läs lite där om du är intresserad. Jag frågade om man kunde blanda AC och Pergo, det här svaret fick jag: Det ska inte kombineras! Står uttryckligen att man inte ska ta det tillsammans med fertilitetsmediciner. www.familjeliv.se/Forum-1-3/m51301873.html
    Vet inte vad som händer men det kan ju du svara på snart, antagligen inget farligt i alla fall.

Jag är som du, kan ta allt böra för att öka chanserna.

Hoppas att det blir ett plus den här gången!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-08-07 17:12:57 följande:
    Jag hoppasa att du har rätt, det börjar ta på psyket och jag har ändå inte försökt så länge...så det kan bli värre om jag har otur. Men nu ska jag vara positiv och snart är det vi som PLUSSAR!!! Glad

Jag tar dropparna och nej, de smakar verkligen inte hallonGlad Fick ett tips om att köpa tabletter, mycket enklare att ta 1 om dagen istället för en massa droppar. Köpte mina på bodystore också. Tabletterna kan man köpa här www.vitaminbutiken.se/vitex-agnus-castus-munk...

Det finns en bra tråd här om just AC, läs lite där om du är intresserad. Jag frågade om man kunde blanda AC och Pergo, det här svaret fick jag: Det ska inte kombineras! Står uttryckligen att man inte ska ta det tillsammans med fertilitetsmediciner. www.familjeliv.se/Forum-1-3/m51301873.html
    Vet inte vad som händer men det kan ju du svara på snart, antagligen inget farligt i alla fall.

Jag är som du, kan ta allt böra för att öka chanserna.

Hoppas att det blir ett plus den här gången!
    Den tråden har jag oxå läst.. för jag ville veta om man kunde blanda AC å Pergo! Men just det inlägget fanns inte då, så jag körde på!
    Men nu blev jag alldeles svettig och nojig när du skrev så :-/
    Jag har försökt att läsa om man får blanda eller inte men jag har inte hittat någon info om att man inte får blanda!
    Jag fick inget bifogat papper om AC när det kom på posten! men jag har goolat lite...
    Oki vi får väl se vad som händer, jag hade ju 2 st ägg när jag va på VUL!!!
    Man vill ju göra allt för att öka chanserna och ibland tror jag att jag läser för mycket här på familjeliv... och funderar för mycket själv!!!!
  • ljusgläntan3030

Jag äter MittVal Kvinna, någon som vet om det är dumt att äta samtidigt som pergotime??

• MD77
    sassa07 skrev 2010-08-08 09:57:21 följande:
    Den tråden har jag oxå läst.. för jag ville veta om man kunde blanda AC å Pergo! Men just det inlägget fanns inte då, så jag körde på!
    Jag har försökt att läsa om man får blanda eller inte men jag har inte hittat någon info om att man inte får blanda!
    Jag fick inget bifogat papper om AC när det kom på posten! men jag har goolat lite...
    Man vill ju göra allt för att öka chanserna och ibland tror jag att jag läser för mycket här på familjeliv... och funderar för mycket själv!!!!
    Nej då, var inte nojjig, jag tror inte att det är så farligt. Hade det varit så farligt så hade de ju skrivits mer om det.
    Tänk om du får två små eftersom att du hade två ägg! Det skulle väl vara kul...eller du kanske bara vill ha en i taget Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • ljusgläntan3030
    sassa07 skrev 2010-08-08 09:57:21 följande:
    Oj, ja vad spännande med 2 äggblåsor.. har du fått en till tid för att se om båda växt till sig eller ska ni köra på? ;)
  • sassa07
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-08 10:50:10 följande:
    Jag äter MittVal Kvinna, någon som vet om det är dumt att äta samtidigt som pergotime??
    Tror jag inte skulle vara farligt... Jag äter oxå det, å har gjort det ett tag
    Nä vi skulle bara hem och köra på... I onsdags hade jag ÄL (tror jag) det visade så på stickan iaf, men igår visade det ingenting, ska man kanske ha det idag oxå då??? eller e chansen över???
     Surt, för mannen jobbar skift och e hemma runt kl 00.00

MD77: jo jag vet ju att det kan bli fler... Jag har ju en son på 6 år så det kanske funkar att ta hand om 2 på en gång Min e son e ju självgående!
    Fast jag hoppas ju på ett, men blir det fler så blir det... Så som man längtar efter detta plusset så känns det som att vilket som är välkommet!!!
    Har du känt någon ÄL??
  • MD77
    Gladsassa07 skrev 2010-08-08 20:19:38 följande:
    Tror jag inte skulle vara farligt... Jag äter oxå det, å har gjort det ett tag
    Nä vi skulle bara hem och köra på... I onsdags hade jag ÄL (tror jag) det visade så på stickan iaf, men igår visade det ingenting, ska man kanske ha det idag oxå då??? eller e chansen över???
     Surt, för mannen jobbar skift och e hemma runt kl 00.00

MD77: jo jag vet ju att det kan bli fler... Jag har ju en son på 6 år så det kanske funkar att ta hand om 2 på en gång Min e son e ju självgående!
    Fast jag hoppas ju på ett, men blir det fler så blir det... Så som man längtar efter detta plusset så känns det som att vilket som är välkommet!!!
    Har du känt någon ÄL??
    Ingenting...så nu hoppas jag bara att mensen kommer så att jag slipper börja om.
    Rynkar på näsan
    Hoppas verkligen att det går vägen för dig och att du får åtminstone ett barn nu
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    Det går jättebra!

Sassa: Tänk om det blir 2!! Jag fick lite småpanilk häromkvällen när jag låg ovh funderade och kände hur jobbigt det skulle vara med 2 små och en 2,5-3 åring.. Men som du säger, 2 st är helt klart välkomna med!

MD77: Nej vad tråkigt att du inte har fått någon äl än.. Vilken dag är du på nu?
    Det där AC verkar ju ha många bra fördelar.. Finns det några negativa/biverkningar?
    Vet ni varför man inte får blanda dom och Pergo? Blir effekten för stor eller?

Ljusgläntan: Hur går det med Pergoknaprandet? Känner du av det något?

Fjällräven: Hittat någon ÄL?

Här har mina bröst svullnat upp och ena brötet ömmar och magen beter sig som att mensen skulle vara på väg. Brukar ha skum mage 1-2 dagar innan mensen men nu har det hållt i sig nån vecka. Tuttarna brukar jag inte känna något alls i, tror det är en härlig biverkning av Pergon.. Tror jag går på toa varje timme för att känna om mrnrn har kommit... MEEEN ingen mens än och ingen mer blodstrimma..
  • Fjällräven

Syskonmaking: Så spännande!

Ingen ÄL här som stickorna visar, började ju testa på dag 17 så det kan ju vara så att jag missade den med stickorna. Vi har iaf legat i som kaniner så om den redan varit så har vi iaf inte missat den
    Är på dag 23 så nu lär det nog inte bli någon äl... 

• MD77
    Eddam skrev 2010-08-08 22:52:18 följande:
    MD77: Nej vad tråkigt att du inte har fått någon äl än.. Vilken dag är du på nu?
    Det där AC verkar ju ha många bra fördelar.. Finns det några negativa/biverkningar?
    Vet ni varför man inte får blanda dom och Pergo? Blir effekten för stor eller?

Här har mina bröst svullnat upp och ena brötet ömmar och magen beter sig som att mensen skulle vara på väg. Brukar ha skum mage 1-2 dagar innan mensen men nu har det hållt i sig nån vecka. Tuttarna brukar jag inte känna något alls i, tror det är en härlig biverkning av Pergon.. Tror jag går på toa varje timme för att känna om mrnrn har kommit... MEEEN ingen mens än och ingen mer blodstrimma..
    Nu är det dag 21 så nu har jag gett upp, känner inget i magen heller så det är bara att hoppas på att mensen kommer inom 1 vecka så att jag kan köra igång med Pergo igen.

Jag har inte märkt av några biverkningar än, har bara ätit i 4 dagar. Men jag har hört att man kan få finnar, det verkar vara det enda tror jag. Ingen aning om varför man inte får blanda med Pergo...kanske för att det blir för mycket hormonpåverkande preparat ikroppen, men det väl inte vara dåligt eller Glad 

Hoppas verkligen att det ligger en liten där inne och gror, det skulle vara så kul! Håller tummarna som alltid!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??