• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fjällräven

Första kuren så prickade vi in ÄL helt perfekt! Men inte tog det sig för det :/
    Sen andra svängen så hade jag inte ens äl enligt blodprovet och vi hade sex helt "fel" egentligen och då tog det sig!
    Ibland har kroppen egna idéer....

Lycka till på nästa kur! 

• Eddam

Sassa: Skönt att det visade att du haft ägglossning!! Då vet du ju att det funkar iaf!

Ja, vi har prickat in ÄL båda gångerna men det har inte velat ta sig ändå.. Men denna gång SKA det gå!!!

• sassa07
    Fjällräven skrev 2010-07-21 20:31:41 följande:
    Första kuren så prickade vi in ÄL helt perfekt! Men inte tog det sig för det :/
    Sen andra svängen så hade jag inte ens äl enligt blodprovet och vi hade sex helt "fel" egentligen och då tog det sig!
    Ibland har kroppen egna idéer....

Lycka till på nästa kur! 
    Ja kroppen lever verkligen ett eget liv ibland!!!
    Så ni försökte i två år innan du fick pergotime utskrivet???
    Jag ska börja på min andra kur imorgon...

MD77: Vad händer nu? Ny kur med pergo?

Syskonmaking:
    Ja man undrar ju varför det inte tar sig när man verkligen prickat in ÄL, fast hjärnan e väl inställd på en sak å kroppen en annan...
  • MD77

Jag kommer inte att hinna ta prgo denna månad, är bortrest och det finns inget apotek i närheten. Jag får hoppas på egen ÄL helt enkelt annars så får jag vänta tills nästa månad.
    Det är verkligen våran tur nu!Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Fjällräven

Sassa07: Blev gravid på egen hand efter 10 mån. men fick MA, sen tog det det ett år till innan jag fick plus på stickan.
    Slutade med p-piller 1 jan 2007 och fick pergotime utskriver i okt 2008. Har pco, men det var redan konstaterat sedan länge tillbaka.

• Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-20 20:12:02 följande:
    Jag har läst att man inte bör ta mer än 3st pergokurer i följd! Vad har ni hört???
    Min läkare sa att jag max kommer att få ta 3 pergokurer i följd. Sedan skulle han "hitta andra lösningar"... vi får se vad som händer.
    sassa07 skrev 2010-07-21 10:00:34 följande:
      Min mens kom i måndags em/kväll,(vid 18 tiden om jag ska vara exakt) hade ni räknat det som DAG 1???
    Jopp, jag hade räknat det som dag 1.
    Fjällräven skrev 2010-07-22 14:18:39 följande:
    Sassa07: Blev gravid på egen hand efter 10 mån. men fick MA, sen tog det det ett år till innan jag fick plus på stickan.
    Slutade med p-piller 1 jan 2007 och fick pergotime utskriver i okt 2008. Har pco, men det var redan konstaterat sedan länge tillbaka.
    Vad betyder MA?
  • Fjällräven

Skrållan83: MA är missed abortion, fostret har dött men kroppen har inte stött ut det. Jag upptäckte det på VUL i v.11 men fostret hade dött i v.6-8 nån gång. 
    Men hade känt på mig att något var fel så det kom inte som någon större chock... 

• sassa07

Skrållan83: hur har det gått??? Skönt att "försvinna" lite å tänka på annat... ÄL???

Idag har jag börjat med andra kuren... nu jäklar ska här bli en semester bebis

• MD77

Vad har hänt med er mens och ÄL när ni haft uppehåll med Pergo?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-23 20:30:06 följande:

Skrållan83: hur har det gått??? Skönt att "försvinna" lite å tänka på annat... ÄL???

Idag har jag börjat med andra kuren... nu jäklar ska här bli en semester bebis

Jag har ju som sagt tagit min andra pergokur för ca två veckor sedan. Ännu känner jag inte av någonting. Har inte ÄL-testat alls denna gång eftersom jag varit på resande fot så mycket sista veckorna (njuter av semestern), och jag tycker det känns bökigt att göra sådant när jag inte är på hemmaplan. Resandet har dock också resulterat i mindre sex = mindre chans för graviditet denna månad. Är hemma nu över helgen, på måndag åker jag iväg igen. Så det är verkligen otrolig lycka om det blir någon bejbis denna gång.
    Men ja, det är skönt att "försvinna" och tänka på annat. Jag känner mig mer avslappnad än vad jag gjort på väldigt länge.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??