• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam

Välkommen hit Ljusgläntan3030!

Sassa: Härligt med ÄL!!! "jobba" på ni! Hellre ett försök för mycket än ett för lite!!

Fjällräven: Hoppas ÄL kommer snart!

Skrållan: Hur mår du?

Här har mensen inte kommit än.. Jag fick en flytning med en miniblodstrimma igår och en ännu mera miniblodstrimmaa i morse men nu är allt osm vanligt igen. Så vi får se, jag har lite mensvärk så den är nog på väg... Men än finns det liiite hopp!

• sassa07
    Eddam skrev 2010-08-04 20:46:56 följande:
    Sassa: Härligt med ÄL!!! "jobba" på ni! Hellre ett försök för mycket än ett för lite!!
    Mmmm jag e ju inte direkt super sexsugen ,men jag har ju aldrig sett ett ÄL test fungera så jag känner mig rätt glad så jag får nog ta första steget till en snabbis (å han lär ju inte säga nej hehe ) som du skrev hellre mer än mindre...
    Håller tummarna att det inte kommer någon mer miniblodstrimma för dig 

ljusgläntan: Då håller jag tummarna att det blir ett positivt VUL

Tog ett test för en liten stund sen... Det är ÄL nu
  • Fjällräven

Sassa07: OOO så kul!!!!

Syskonmaking: Tackar!  Hoppas att mensen håller sig borta dom närmaste 9 månaderna för dig nu! 

• ljusgläntan3030
    sassa07 skrev 2010-08-04 21:26:27 följande:
    Mmmm jag e ju inte direkt super sexsugen ,men jag har ju aldrig sett ett ÄL test fungera så jag känner mig rätt glad så jag får nog ta första steget till en snabbis (å han lär ju inte säga nej hehe ) som du skrev hellre mer än mindre...
    Håller tummarna att det inte kommer någon mer miniblodstrimma för dig 

ljusgläntan: Då håller jag tummarna att det blir ett positivt VUL

Tog ett test för en liten stund sen... Det är ÄL nu
    Grattis till äl!!.. jag har aldrig fått utslag på äl-test så jag skulle bli jätteglad om det hände denna gång.. !  Glad
  • Eddam

Kan ni hjälpa mig? Jag hittade ju ingen direkt ÄL med ÄLstickorna denna månad. Testade nog inte varje dag men nästan.. Den 29e blev ju strecket starkare men inte fullt utslag som det brukar bli.
    Det kan ju vara så att jag haft en höjning före eller efter jag testade så jag helt enkelt missade den. Men hur ska jag räkna ut BIM? Tycker ni att jag ska räkna 14 dagar efter den 29e eller hur ska jag göra?
    Vanligtvis brukar jag räkna 13 dagar från höjningen och då har mensen kommit ganska exakt. Men vad ska jag räkna med nu? Mensen har nämligen inte kommit som jag trodde i förrgår utan allt är som vanligt igen...

14 dagar efter 29e är 12 augusti? BIM enlligt sista mens är 9 augusti. Inte så stor skillnad inser jag nu.. Lika bra att vänta till den 12e och om mensen inte kommit då så kan jag testa mig?!

Ursäkta för  mitt svammel.. haha

• MD77

Ja, det är väl lika bra att ta 14 dagar från den 29, så kommer du veta om det gick vägen den här gången eller inte. Har mensen inte kommit då så är det bara att testa påGlad 
    Håller tummarna att det går den här gången.

Själv sitter jag och deppar lite...inga äl-känningar eller äl på gång, är på dag 17, och säkerligen ingen mens sen heller vilket betyder att jag måste börja om från början...usch det tar ju sån tid...men som alltid så har jag inget val i det här fallet hellerGlad Bara att bita ihop och gilla läget.

Hoppas att det går bättre för er andra.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • ljusgläntan3030
    MD77 skrev 2010-08-05 14:43:43 följande:
    Ja, det är väl lika bra att ta 14 dagar från den 29, så kommer du veta om det gick vägen den här gången eller inte. Har mensen inte kommit då så är det bara att testa påGlad 
    Håller tummarna att det går den här gången.

Själv sitter jag och deppar lite...inga äl-känningar eller äl på gång, är på dag 17, och säkerligen ingen mens sen heller vilket betyder att jag måste börja om från början...usch det tar ju sån tid...men som alltid så har jag inget val i det här fallet hellerGlad Bara att bita ihop och gilla läget.

Hoppas att det går bättre för er andra.
    usch vad tråkigt.. fast du fortsätter väl att ta äl-test för den kan ju uppstå sent ju tom som på dag 25 har man ju läst vissa här!
  • Fjällräven

Är på dag 18 och ingen ÄL här heller, men ger inte upp än! Hade ju som sagt äl på dag 22 när sonen blev till så än finns det hopp
    Har känningar, ont i brösten och typ mensvärk, får se om det leder till något. Annars har jag tänkt ringa och be att få mer pergo utskrivet. 

• ljusgläntan3030
    Fjällräven skrev 2010-08-05 19:39:22 följande:
    Är på dag 18 och ingen ÄL här heller, men ger inte upp än! Hade ju som sagt äl på dag 22 när sonen blev till så än finns det hopp
    Har känningar, ont i brösten och typ mensvärk, får se om det leder till något. Annars har jag tänkt ringa och be att få mer pergo utskrivet. 
    åh hoppas de blir äl snart!!.. nästa vecka börjar jag nedräkning för äl så ni ligger lite före mig..
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??