• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-11 19:42:24 följande:
    Hur stora äggblåsor hade ni på vul efter pergotime?

jag var på vul idag och hade 2 ägg på bara 10mm.. inte så hoppfullt va??
    Vet inte, det sägs ju att dom kan växa till sig rätt fort! När tror du att du ska ha äl???
    Ska du tillbaka???
  • ljusgläntan3030
    sassa07 skrev 2010-08-11 19:57:13 följande:
    Vet inte, det sägs ju att dom kan växa till sig rätt fort! När tror du att du ska ha äl???
    Ska du tillbaka???
    ja jag ska tillbaks om några dagar igen och se om någon växt till sig,. känns inte så hoppfullt men jag kanske tänker så för att inte få för mycket förhoppningar.
  • MD77
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-11 19:42:24 följande:
    Hur stora äggblåsor hade ni på vul efter pergotime?

jag var på vul idag och hade 2 ägg på bara 10mm.. inte så hoppfullt va??
    De kan som sagt växa så snabbt som 3 mm/dygn, i alla fall gjorde det när jag åt min första enkelkur.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07

Syskonmaking: Sa läkaren något om vad som händer nu???

Oroar mig inför BIM :-/ Önskar att dagarna kunde gå lite lite fortare....

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-08-12 12:53:07 följande:
    Syskonmaking: Sa läkaren något om vad som händer nu???

Oroar mig inför BIM :-/ Önskar att dagarna kunde gå lite lite fortare....
    Jag ska dit på tisdag och ultraljuda och hoppas på att det ser bra ut.. Eller något...

Varför är du orolig?
    Vad tror dusjälv? Kan du vara gravid? När hade du BIM?
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-08-12 17:56:38 följande:
    Jag ska dit på tisdag och ultraljuda och hoppas på att det ser bra ut.. Eller något...

Varför är du orolig?
    Vad tror dusjälv? Kan du vara gravid? När hade du BIM?
    Skönt för dig att få en tid å förhoppningsvis att något händer Väntar med spänning...

Äsch jag kanske ska starta en egen gnälltråd!
    Man försöker å försöker, och tycker att pergo skulle vara något "magic". Det är bara för mycket tankar som går runt runt runt, och känslor! Å nu när man närmar sig BIM så har jag redan intalat mig att jag inte e gravid! (Negativt jag vet) men det är väl någon typ av försvars grej.
     Känner ju inget iaf + att jag har molande värk i magen. Hugger ibland!

Idag eller under dagen, så har jag fått en massa små små plitor i HELA pannan, hel knottrig! plus att jag har fått tre FETA bölder på kinden, halva ansiktet va helt rödblossigt idag en stund-Skumt!

Men nu har jag vart ute å pillat lite i mina blommor och det är avkopplande...

Dag 31 i cykeln är på onsdag, så jag har det som BIM!

Skönt nu har jag fått skriva av mig lite... Tack
  • ljusgläntan3030
    sassa07 skrev 2010-08-12 19:48:32 följande:
    Skönt för dig att få en tid å förhoppningsvis att något händer Väntar med spänning...

Äsch jag kanske ska starta en egen gnälltråd!
    Man försöker å försöker, och tycker att pergo skulle vara något "magic". Det är bara för mycket tankar som går runt runt runt, och känslor! Å nu när man närmar sig BIM så har jag redan intalat mig att jag inte e gravid! (Negativt jag vet) men det är väl någon typ av försvars grej.
     Känner ju inget iaf + att jag har molande värk i magen. Hugger ibland!

Idag eller under dagen, så har jag fått en massa små små plitor i HELA pannan, hel knottrig! plus att jag har fått tre FETA bölder på kinden, halva ansiktet va helt rödblossigt idag en stund-Skumt!

Men nu har jag vart ute å pillat lite i mina blommor och det är avkopplande...

Dag 31 i cykeln är på onsdag, så jag har det som BIM!

Skönt nu har jag fått skriva av mig lite... Tack
    bara hålla tummarna att det ska gå bra..

jag intalar mig också nu att vi får köra på nästa omgång fast jag vet ju inte ens hur det går med denna kur.. men det är kanske bättre än att man blir så besviken, man hoppas ju innerst inne..

En dag ska vi ha det där plusset!! Flört
  • Fjällräven

Sassa07: Då har vi samma BIM-dag Så spännande!

Ringde till KK idag för att höra om hur vi ska gå tillväga för att få pergotime utskrivet igen, och eftersom vi redan har ett barn så måste man gå till en privat klinik. Känns som att det kommer att bli dyrt....
    Dom hade stängt till den 16:e så får ringa och prata med dom då, så får vi väl se.
    Men hoppas ju självklart på att det tagit sig på den här kuren, men vill ändå inte hoppas för mycket. 

• sassa07

Hittade detta i en tråd här på FL

För mig var det träning i kombination med vila, meditation och till viss del slemlösande hostmedicin ( som även gör slidslemmet mindre segt och lättare att simma förbi för spermierna) som var lösningen
    (Bisolvon)

Vem vet??

Fjällräven: Hur många kurer har du ätit? Har läst i en del trådar att man får betala själv, trodde inte det var sant först... Menar du att du ringt till en privat klinik idag???
    Ja vad spännande, nu ska vi plussa 

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??