• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fjällräven

MD77: *hoppashoppas*

Är det fler som börjar ta pergo på 3:e dagen? Varför rekommenderar en del att man ska ta på 5:e dagen? Spelar det nån roll? 

• MD77

Ingen aning om det egentligen spelar roll men vad jag hört så har de som börjat på dag 5 fått senare ÄL. Men det gäller inte alla såklart så egentligen så verkar det inte direkt finnas någon anledning.
    Bra svar va? Inget svar alls egentligen Glad  Kanske någon annan som faktiskt vet...

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-07-31 17:19:16 följande:
    Ingen fara, mig kan man fråga allt...nästan Glad Varje inseminationsförsök kostar ca 6 600 kr exkl. resa, inte gratis precis. Jag har köpt 4 portioner från en och samma donator för att ha till eventuella syskon, eller om jag nu kanske behöver alla nu, det kostade 14 000 kr. Det innebär att jag nu när jag åker ner betalar ca 3 700 kr för en insemination exkl. resa. Så min plånbok och jag skulle önska att det tog sig nästa gångGlad
    Okej, ja då förstår jag verkligen att du vill att det ska ta sig snabbt som bara den!!

Fjällräven: Jag läste någonstanns att pergon ger en starkare effekt om den tas på dag 3 men jag har ingen aning om ifall det stämmer eller inte...
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-31 17:19:16 följande:
    Ingen fara, mig kan man fråga allt...nästan Glad Varje inseminationsförsök kostar ca 6 600 kr exkl. resa, inte gratis precis. Jag har köpt 4 portioner från en och samma donator för att ha till eventuella syskon, eller om jag nu kanske behöver alla nu, det kostade 14 000 kr. Det innebär att jag nu när jag åker ner betalar ca 3 700 kr för en insemination exkl. resa. Så min plånbok och jag skulle önska att det tog sig nästa gångGlad
    Läste om öppna/slutna donatorer. Så man kan få reda på vem pappan är till sitt/sina barn???
    Har du sett hur donatorn ser ut?? Min killkompis och hans man har få sitta ner och "titta ut" en tjej som dom kan ha som surrogat mamma...
    Har du testat om du har ÄL denna månad utan pergotime???

Jag mår fort. skit illa, och som du skrev så har jag ingen direkt matlust heller...

Idag ska jag på VUL!!! Hoppas att det visar något
  • Skrållan83

Jag fattar ingenting...
    Efter den förra pergotimekuren fick jag en massa symptom. Ömma bröst, halsbränna, svullen mage, trötthet osv. Mensen kom på dag 36.
    Efter denna pergokur känner jag ingenting! Verkligen ingenting. Och det verkar som om mensen har behagat att dyka upp idag, på dag 27. 10 dagar tidigare än förra gången.
    Hur kan det bli så olika?

Jag var till apoteket idag och skulle hämta ut nya pergotime (3e omgången). Men de var slut och restnoterade och hon visste inte när de skulle få in dem igen. Jag bad henne i kassan ringa till övriga apotek i stan, men de var slut där också. Bad henne ringa till grannstaden, men det var slut där med.
    Helt otroligt alltså... slut? Då blir det alltså en pergofri månad nu. Får se vad som händer.... Bör kanske ta kontakt med min läkare...

• MD77
    sassa07 skrev 2010-08-02 08:25:06 följande:
    Läste om öppna/slutna donatorer. Så man kan få reda på vem pappan är till sitt/sina barn???
    Har du sett hur donatorn ser ut?? Min killkompis och hans man har få sitta ner och "titta ut" en tjej som dom kan ha som surrogat mamma...
    Har du testat om du har ÄL denna månad utan pergotime???

Jag mår fort. skit illa, och som du skrev så har jag ingen direkt matlust heller...

Idag ska jag på VUL!!! Hoppas att det visar något
    Man får inte se något kort utan barnet får en 30 sidor lång presentation om donatorn så barnet får reda på en hel del. Det enda jag vet om utseendet är längd, vikt, hårfärg och ögonfärg. 

Jag håller på och testar för fullt men inget har hänt än så länge...är på dag 14 så hoppet finns fortfarande.Glad

Hur gick det på VUL?

Skrållan: Det verkar vara slut i hela landet, väldigt många som har ÄL problem tydligenGlad Här så skulle nästa leverens komma idag (2/8) eller imorgon. Jag ska förbi och kolla idag om det kommit in något, måste ta ut dem innan de tar slut igenGlad
    Hoppas att det löser sig för dig, lycka till!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    Skrållan:
    Jag har inget svar men det verkar ju som om kroppen gör vad den behagar!!! Tråkigt att höra att mensen kommit... NYA TAG, vi måste kämpa vidare!!! Snart är det våran tur Och du är inte ensam..

Undrar hur 17 det kan vara slut på alla apotek samtidigt???

MD77:
    Oki men då har du ju iaf kunnat "välja" några gener
    Hoppas att du får äl nu i dagarna då

Jag har två st äggblåsor en på 22.7mm och en på 13.9mm, så han trodde att det snart skulle bli äl på ena iaf, den mindre skulle nog inte bli något av sa han...
    Han sa att jag skulle ha ett uppehåll nu efter denna period och låta kroppen vila! Så får jag mens nu denna gången skall jag vänta ytterligare en mens och sen kontakta dom!!!
  • Skrållan83

Ja, det är väldigt märkligt att pergotimen är slut precis överallt...
    Mm, jag deppar åter igen över att mensen kommit... Verkar aldrig bli någon bejbis i det här huset.
    Suck!

• sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-08-02 18:30:46 följande:
    Ja, det är väldigt märkligt att pergotimen är slut precis överallt...
    Mm, jag deppar åter igen över att mensen kommit... Verkar aldrig bli någon bejbis i det här huset.
    Suck!
    Det kommer att bli en bebis i ert hus!!! Kan ni inte göra en bebis ute då
    Förstår att du deppar och det har du all rätt till att göra... Köp lite gott godis och
    kolla på någon bra film och bry dig bara om dig själv
    Snart är det våran tur....
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??