• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam

MD77: Oj en 30 sidor lång presentation!!! Tror inte ens att jag skulle kunna skriva en så lång presentation om mig! haha.. Men häftigt att man får det!

Skrållan: Jag förstår precis hur du känner, som nån skrev, du är inte ensam.. Men det kommer bli våran tur! Snart!!!! Gråt och tjura en stund och kom igen sen. Det bukar funka bra på mig.. Men du har full förståelse från mig...
    Ang Pergotime så var det ju slut när jag hämtade ut det för nån månad sen oxå. Nu vet jag inte vart du bor men har du provat på dom olika apoteksmärkena? Här har vi flera olika apotek och dom kan ju inte kolla i varandras lager som dom kunde förut..

Sassa: Spännande att det var äggblåsor därinne! Se nu till att ändra det till en liten goding istället..

I morgon ska jag bege mig till sjukhuset för ett blodprov.. Ni andra som har gjort det, hur lång tid tog det för svaret att komma ungefär?

• Fjällräven

Syskonmaking: Det gick ganska fort att få svar, om jag inte minns helt fel. Tror det bara tog några dagar så ringde dom.

• Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-08-02 18:36:45 följande:
    Det kommer att bli en bebis i ert hus!!! Kan ni inte göra en bebis ute då
    Förstår att du deppar och det har du all rätt till att göra... Köp lite gott godis och
    kolla på någon bra film och bry dig bara om dig själv
    Snart är det våran tur....
    Ja, blir det ingen bejbis inne så får vi väl gå ut. Haha! Tungan ute
    Verkligen depp. Denna månad blir det ingen pergotime heller. Får se vad kroppen säger om det.
    Har sista semesterveckan nu, snacka jag ska njuta av den och bara ta hand om mig själv.
    Eddam skrev 2010-08-02 21:18:51 följande:
    Skrållan: Jag förstår precis hur du känner, som nån skrev, du är inte ensam.. Men det kommer bli våran tur! Snart!!!! Gråt och tjura en stund och kom igen sen. Det bukar funka bra på mig.. Men du har full förståelse från mig...
    Ang Pergotime så var det ju slut när jag hämtade ut det för nån månad sen oxå. Nu vet jag inte vart du bor men har du provat på dom olika apoteksmärkena? Här har vi flera olika apotek och dom kan ju inte kolla i varandras lager som dom kunde förut..
    Det finns två olika apotek var jag bor. Jag gick in på ena, och hon där kunde ringa till det andra apoteket och höra om deras lager - trots att det inte är samma bolag. Hon kunde även ringa till grannstaden och höra efter på de två olika apotek som finns där. Slut överallt.
    Så nu får jag väl blöda mig igenom den här mensen, och sedan hoppas på att jag får ÄL utan pergotime. Ska denna gång vara flitig med att göra ÄL-test.
  • sassa07
    I morgon ska jag bege mig till sjukhuset för ett blodprov.. Ni andra som har gjort det, hur lång tid tog det för svaret att komma ungefär?
    Jag fick mitt svar efter ca 5 arb. dagar!!!

Nu hoppas jag ju att du kommer att plussa men om det inte skulle bli så, ska du få börja med en
    pergokur till isf??? Va detta din 3e kur???
     jag ska nu ha stopp efter denna kuren om det inte tar sig...

MD77: Ägglossning???
    Fjällräven: Ägglossning???
  • MD77

nej, inget än...börjar tro att det inte blir någon ÄL denna månad...Rynkar på näsan Tänk att kroppen inte ens kan sköta sig i en månad utan Pergo!
    Om jag nu inte får ÄL så får jag väl ingen mens heller, eller hur var det det där funkade? Isåfall måste jag ju börja om igen! Fy vad trist....

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam

Det verkar som att jag kommer få mens i morgon.. Vad som händer sen vet jag inte.. Kommer mensen i morgon så ska jag ringa läkaren och se vad som händer.. Jag antar att det blir uppehåll nu.. Blää..

MD77: Hoppas äl kommer lite sent denna månad, än finns det hopp!

Sassa: Ok, ja på kem.labb trodde dom att senast måndag så skulle dom ha svaret... Jag vill ju veta NU ju!!!
    Jo, det är ju min 3e kur nu, läkaren har inte sagt något men jag skulle bli förvånad om jag fick fortsätta nu...

• Fjällräven

Sassa07: Inte äl här heller än, är på dag 16 och fick ett svaaaaaaaaaaagt sträck. Kommer nog inte ha äl(om jag har får någon) förrns om ett par dagar tidigast.
    Så spännande med ditt ägg! :D Då vet ni vad ni har för er den närmaste tiden  

• ljusgläntan3030

Vilken bra tråd detta verkar vara.. hoppas det är ok att hoppa in här?

jag är i samma sits som er tjejer och jag har precis knaprat klart primolut och fått min mens. Ska börja med min pergokur på fredag, ska köra dubbelkur för första gången och är rädd att bli överstimulerad och att man inte ska få nån äl men man ska ju försöka att inte tänka på sånt ;)

Detta är min andra pergokur.. vilken kur är ni inne på nu?

• sassa07

Välkommen att hänga på ljusgläntan3030
    Hur länge har ni försökt??? Du får säkert göra ett VUL om du går på dubbelkur så att dom kan se hur många äggblåsor du har, isf kan dom avråda er till att ha sex om det är för många!

MD77: Du kan få mens utan ÄL, det är så jag har haft hela tiden!
    Syskonmaking: Finns fortfarande hopp, hoppas hoppas!

Jag tror jag har ÄL nu, gjorde ett test i morse och jämfört med igår så va strecket mycket mycket starkare!
    Nu blir jag sådär nojig att spermierna inte överlever i mig, för vi hade en "bolibompa" snabbis igår morse, och nu när det visare starkare vill man ju göra det idag med... men jag kanske ska hålla mig!!! Jag vet att varann dag räcker...

• ljusgläntan3030

Sassa07 - Tack!! vi har försökt i 2 år nu.
    Ja jag har nu fått en tid nästa vecka för VUL för att se att jag inte fått för många äggblåsor.. ska bli så spännande.. bara en vecka kvar dit..

åh har du äl nu.. !! det är nog ingen fara att ni haft sex innan.. kör på igen ara för att vara säker.. ;) hoppas der lyckas denna gång!!

Har ni gjort någon äl/bim lista här så man kan ha koll på hur det går för alla och vilka som plussar??

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??