• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-07-20 08:32:58 följande:
    Igår kväll kom mensen men j-lar vad ont jag hade i ca 2 tim på em igår! På vä. sidan nere i magen, det högg som attan och jag fick sätta mig ner när vi va i färgaffären sen gick jag å la mig en stund å det fortsatte att värka, mådde illa...
    men sen var det borta, men så har jag aldrig känt innan.

Ringde gyn igår för att se vad mitt blodprov visade men gyn.sekr kunde inte tyda vad dom skrivit?????
    Då undrade hon om jag ville att min Gyn.dr skulle ringa mig, vad tror hon?! KLART JAG VILL!!!
    Han har inte ringt ännu... *suck*

MD77: Nu hoppas jag att din mens INTE är på väg Hoppas hoppas... kommer du att testa dig helgen?

Min inställning till denna kuren va att, det kommer att bli barn! (nu vet jag ju inte om jag har haft ÄL) men vi har haft sex varann dag.. hur kommer det sig att det inte tar sig isf??? Det känns så självklart att man ska bli med barn nu när man får lite hjälp på traven...
    Nä nu kämpar vi....
    Tråkigt...men du har rätt inställning i alla fall, inte ge upp! När man ramlat av en häst så är det bara att hoppa upp igen!
    Jag håller med dig om att man känner att "klart att jag blir gravid, jag tar ju extra hormoner till och med!" Men så är det tyvärr inte. Har till och med fått lära mig att bara för att jag får pos. på ÄL-testet så får jag ÄL, utan det visr bara på förhöjda LH-värden. För att veta att man haft ÄL så måste man ta blodprov...att det ska vara så krångligt och svårt!
    Jag kommer att testa tills mensen kommer, nu har jag börjat test och kan inte slutaGlad Jag hoppas också såklart men min magkänsla säger mig att det kommer att bli en ny resa till Danmark.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-20 08:47:30 följande:
    Tråkigt...men du har rätt inställning i alla fall, inte ge upp! När man ramlat av en häst så är det bara att hoppa upp igen!
    Jag håller med dig om att man känner att "klart att jag blir gravid, jag tar ju extra hormoner till och med!" Men så är det tyvärr inte. Har till och med fått lära mig att bara för att jag får pos. på ÄL-testet så får jag ÄL, utan det visr bara på förhöjda LH-värden. För att veta att man haft ÄL så måste man ta blodprov...att det ska vara så krångligt och svårt!
    Jag kommer att testa tills mensen kommer, nu har jag börjat test och kan inte slutaGlad Jag hoppas också såklart men min magkänsla säger mig att det kommer att bli en ny resa till Danmark.
    Jag hoppas för din skull oxå!
    När du bestämde dig för att skaffa barn, fick du ta prover då på att ÄL fungerade? eller har du haft oregelbunden mens? Någonstans måste man ju starta
    Du skrev att du va öppen med detta, men det har ju inte med tråden att göra.. men jag tycker det är väldigt häftigt(kanske fel ordval) intressant/fascinerande! Min killkompis å hans man "ska bli gravida" och kommer att få åka till USA!  en lååång process för dom!

Är det någon av er som läst om Agnus Castus (munkpeppar)??? Tagit det???
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-07-20 09:17:07 följande:
    Jag hoppas för din skull oxå!
    När du bestämde dig för att skaffa barn, fick du ta prover då på att ÄL fungerade? eller har du haft oregelbunden mens? Någonstans måste man ju starta
    Du skrev att du va öppen med detta, men det har ju inte med tråden att göra.. men jag tycker det är väldigt häftigt(kanske fel ordval) intressant/fascinerande! Min killkompis å hans man "ska bli gravida" och kommer att få åka till USA!  en lååång process för dom!

Är det någon av er som läst om Agnus Castus (munkpeppar)??? Tagit det???
    Jag tog ett test 1:a månaden efter p-piller stoppet och då hade jag inte ÄL, sen har jag inte testat något mer. Jag har ätit p-piller för att jag haft lågt östrogen och då inte haft mens alls så min gyn gav mig pergo direkt.
    Jag tycker att det är en otrolig förmån för mig som kvinna att kunna skaffa barn på egen hand, en otrolig möjlighet. Som ensam man kan du inte det hur mycket du än vill Glad

Jag har hört talas om Agnus men aldrig prövat, verkar som att det har lite olika effekt på olika personer, vissa får "bättre" ÄL av det medans vissa inte märker någon skillnad alls.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07

MD77: Jag håller med dig en otrolig förmån och möjlighet!!!

Jag funderar på ta A C men det kanske inte är en bra kombination om man ska ta en kur pergo till.
    Gyn har fort. inte ringt tillbaks så jag får ringa dom imorgon igen...

Jag har läst att man inte bör ta mer än 3st pergokurer i följd! Vad har ni hört???

• Eddam

Välkommen hit Fjällräven!

Sassa: Hoppas du får tag på gyn. Sjukt att dom inte kunde läsa vad dom skrivit! Skrikandes Hoppas dom kan läsa ordentligt i morn!!
    Jag har oxå läst att man bara bör ta 3 omgångar i följd och sen vänta en månad och sen försöka igen. Min gyn har inte sagt något om det men jag ska ju ringa efter denna kur om det inte tar sig så får vi se vad som händer..

MD77: Det är ju underbart att man har sån "frihet". Och vilken kvinna du är som gör detta själv! Jag är imponerad!!

• MD77

Här har mensen kommit 3 dagar för tidigt...Rynkar på näsan Kan bli svårt att bli gravid om jag numera bara ska ha 10 dagars lutealfas...
    Men skam den som ger sig, nu är det bara att ta nya tag!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam

Neeeejjj!!!! Men för att lugna dig kan så hade jag lika den första kuren, jag hade 9 dagars lutefas tror jag. Men kuren efter fick jag 13 dagar som jag alltid har! Kändes som kroppen behövde ställa in sig eller hur man ska förklara det..

• sassa07
    MD77 skrev 2010-07-20 23:17:42 följande:
    Här har mensen kommit 3 dagar för tidigt...Rynkar på näsan Kan bli svårt att bli gravid om jag numera bara ska ha 10 dagars lutealfas...
    Men skam den som ger sig, nu är det bara att ta nya tag!
    Nejnejnejnej...Det va tråkigt att höra  
    Vi får kämpa vidare, som Syskonmaking skrev tidigare så är det snart våran tur att stå med magen i vädret
    Nu fortsätter vi, vi ska inte ge oss....

Fick tag på läkarsek. dom ska ringa tillbaks i em...
    Min mens kom i måndags em/kväll,(vid 18 tiden om jag ska vara exakt) hade ni räknat det som DAG 1???
  • Fjällräven

Tack för välkomnandet!

Jo, det gick fort när vi väl började med Pergotime, tog två år innan det tog sig. Idag började på kuren, hade en omgång som jag hämtat ut men inte behövde förra gången. Får se om det tar sig annars måste jag ring och be om att få fler. 

• sassa07

Då har dom ringt tillbaks...

Mitt blodprov visade att jag har haft ÄL, det känns ju positivt! GRRR varför tog det sig inte då!!!!
    Troligtvis har jag vart på VUL någon dag för tidigt, för han tror att jag kanske har ÄL lite senare.
    För mensen kom ju på cykeldag 31 (i måndags) så det kanske inte va så konstigt att
    mina ÄL test inte visade något...

Det känns skönt att ha pratat med dom iaf Så på fredag ska jag börja med en ny kur Pergotime

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??