• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-07-10 22:50:18 följande:
    Nej nej nej, du får inte ge upp hoppet! Inte ännu! Vi ska ju kämpa, tillsammans! Och bli gravida, samtidigt, alla här! ...fast lite får man tycka synd om sig, och lite får man tjura... men det måste gå över lika fort som det kommer.

Imorgon bitti drar jag till fjälls, och blir där 10-14 dagar. Ska vandra och ska på kalvmärkning. Kommer bli skönt att komma bort från civilisationen ett tag. Ha det skönt alla, kämpa på, så hörs vi snart igen!
    Nej vi får absolut inte ge upp hoppet!!! Kämpa kämpa!!!
    Skönt för dig Skrållan att komma bort lite, kanske inte "tänker på det" så mycket då!!! Njut nu av en härlig semester... Hörs snart

Syskonmaking: det har säkert blivit något fel, ja man tycker ju att en känd proffessor inte ska göra några misstag!!!
    Jag vet inte om jag missuppfattar dig med "vad vi ska göra" men menar du min man och jag???
    Jag hoppas väl på en pergotime kur till!!! Annars får dom gärna kolla min man!!!

En av mina vänner har PCO, (det förklarar ju nu varför de tog dom ett tag att bli med barn, men ingen visste då! ) hon hade hört att mannen skulle äta nötter, ja jag vet inte vad jag ska tro på det finns ju så många "påhitt"

Jag tror att min mens kommer oxå... Igår va jag irriterad HELA dagen,på allt å alla!!! Kunde ens inte njuta på restaurang med min man å mitt barn!!!
  • Eddam

Jo ni har rätt, vi måste fortsätta kämpa även om musten går ur en när man får ett bakslag.. Obestämd Skönt att ha några som pushar på en!

Sassa: Jag menade om läkaren har sagt vad som händer efter kuren. Om dom pratade något mer, några andra planer.. Eller sa dom bara att ni skulle höras efter kuren?
    Ja jag skulle oxå vilja att dom kollade upp min karl om det inte går denna gång.. Även om det har fungerat förut så kanske det inte gör det denna gång.. Zink ska tydligen karlarna äta, det ska bättra på dom små simmarna..

Skrållan:  Skönt med lite semsterplaner. jag är hos mamma nu och har varit i en vecka nu och man hinner inte riktigt tänka på allt lika mycket som när man är hemma i sin vardag!

• MD77

Hej allihopa, nu är jag tillbaka! Glad Lyckades pricka in ÄL som tydligen varade från fre kväll-lördag kväll, inseminationen gjode jag på lördagen vid lunch så jag kan nog inte pricka in den bättreGlad
    Nu är det bara lite nervös väntan innan jag får veta om det blir en liten plutt eller inte.

Syskonmaking: Hoppas det inte kommer någon mens för dig, håller tummarna!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07

MD77: Vad roligt att höra, skönt att allt gick bra!!! Nu håller vi tummarna!!! Var det nervöst???

Syskonmaking: Nä dom har inte sagt något mer om vad som ska hända! Han pratade om spolning första gången jag va där...(å det var i Mars) Han sitter mest å säger "hum" "hum" "hum"... Å första gången jag va där så fattade jag noll, och insåg nog inte vad allt handlade om eller vad som skulle hända...
    Ingen mens??
    Jag har ringt gyn idag, och dom ringer tillbaks sen så jag ska fråga dom vad som händer....

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-12 07:04:00 följande:
    MD77: Vad roligt att höra, skönt att allt gick bra!!! Nu håller vi tummarna!!! Var det nervöst???

Syskonmaking: Nä dom har inte sagt något mer om vad som ska hända! Han pratade om spolning första gången jag va där...(å det var i Mars) Han sitter mest å säger "hum" "hum" "hum"... Å första gången jag va där så fattade jag noll, och insåg nog inte vad allt handlade om eller vad som skulle hända...
    Ingen mens??
    Jag har ringt gyn idag, och dom ringer tillbaks sen så jag ska fråga dom vad som händer....
    Okej, spännande och se vad nästa steg (som förhoppningsvis aldrig behöver ske) blir..

Jag ska oxå ringa min läkare idag och se om han licensen kvar eller inte..

Ingen mens än! "det kommer mens snart"-värken har försvunnit helt oxå så det känns ju lite mer positivt!

MD77: Ohh så spännande och vilken tajming!
  • sassa07

Funderar lite (ovanligt)

MEN
    Med pergotime sägs det ju att mensen ska komma 2v efter ÄL. alltså en "normal" menscykel!
    Nu har ju inte jag stenkollat min ÄL men jag tänkte på dig Skrållan som hade ÄL och sen var mensen ändå "försenad".Är det bara kroppen som spelar sig ett spratt???
    Syskonmaking din mens kom väl i tid?

Idag em ska jag ta blodprov för att kolla om jag har haft ÄL, så efter det resultatet kanske jag får ett svar på vad dom ska göra!!!

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-12 08:43:19 följande:
    Funderar lite (ovanligt)

MEN
    Med pergotime sägs det ju att mensen ska komma 2v efter ÄL. alltså en "normal" menscykel!
    Nu har ju inte jag stenkollat min ÄL men jag tänkte på dig Skrållan som hade ÄL och sen var mensen ändå "försenad".Är det bara kroppen som spelar sig ett spratt???
    Syskonmaking din mens kom väl i tid?

Idag em ska jag ta blodprov för att kolla om jag har haft ÄL, så efter det resultatet kanske jag får ett svar på vad dom ska göra!!!
    Funderingar är alltid bra!

Ja, mensen ska väl komma efter 2 veckor. Gör den inte det tror jag som du säger att kroppen spelar ett spratt typ..
    Min mens kom 10 dagar efter ÄL förra kuren och men då kom bara en minimens tills 14 dagar efter ÄL då kom den riktiga "mängden". Läkaren chansade på att jag kunde ha haft en tiidigt missfall..

---------------------------

Ringde läkaren i morse men dom har semester till 2 augusti. Så jag pratade in på telefonsvararen. 1 timme senare ringde läkaren upp. Allt med "indragen licens" var helt fel. Han skyllde på apoteken, så skickade han in nya recept till mig. Snabbt och enkelt ordnat! Skönt att allt löst sig!

Jag har förresten inte fått någon mens än.. Förvånad
    Är hos syrran nu och hon tycker att jag ska testa mig redan nu, men det känns så dumt för att sen bli besviken.. Tror jag kanske testar på onsdag om jag inte fått mens än då, har BIM på torsdag tror jag..
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-07-12 07:04:00 följande:
    OM det var nervöst!? Har nog inte varit så pirrig i hela mitt liv! Men de var väldigt trevliga och tog väl hand om mig så det kändes bra. Ingreppet gick väldigt snabbt och sen låg jag och vilade i ca 30 min efter, det var skönt att ligga där och bara låta allt sjunka in.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-07-12 14:27:55 följande:
    MD77 skrev 2010-07-12 14:53:09 följande:
    OM det var nervöst!? Har nog inte varit så pirrig i hela mitt liv! Men de var väldigt trevliga och tog väl hand om mig så det kändes bra. Ingreppet gick väldigt snabbt och sen låg jag och vilade i ca 30 min efter, det var skönt att ligga där och bara låta allt sjunka in.
    Kollar dom inte om det har vart ett ev. missfall eller låter dom kroppen ta hand om det själv?
    Skönt att läkaren ringde tillbaka, och att det finns en omgång till att hämta ut (om det nu behövs)
    Jag förstår din känsla att testa sig....

MD77: Skönt att du fick ett gott intryck av kliniken

Gyn ringde tillbaks idag och hon som undersökte mig sist (kollade äggblåsor) är inte min ordinarie och hon hade inte gjort några anteckningar i min journal heller om hur det verkade...
    Hon som ringde mig tillbaks undrade varför jag va så ivrig att få ett recept till om jag nu har bim den 16e så måste jag ju ändå vänta 5 dagar på att starta... Grrrr jo hon har ju rätt men jag vill ju bara veta att det kanske finns en möjlighet att hämta ut!!!
    Men min ord. gyn e tillbaks på måndag... Gott!!!
    Tog blodprov idag oxå...
    Zzzzzzz trött e jag!!! Deckade efter jobbet och har sovit i nästan 4 tim nu, skulle hämtat sonen hos svärföräldrarna men han ville stanna och sova över
    Skönt att bara få vara lite...
  • Eddam

Som jag fattade det så är ett tidigt missfall ett ägg som aldrig fäste typ. Så det är väl som vilken mens som helst?! Tror jag iaf..

Men vilket konstigt bemötande du fick!! Det är väl klart att du vill hinna förbereda tills om du måste ta en till omgång, tänk om du skulle åka på semester, det finns ju en liten risk för sånt just nu... Surtant!
    Hoppas din riktiga gyn är vettigare...
    Så skönt med  lite oplanerad barnvakt!!!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??