• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-07-01 21:08:46 följande:
    Haha Om du satsar på det där med jorden så ta gärna bilder och visa.. hihi

Annars så känner jag mig oxå svullen om magen nu när jag har ÄL.  Spänd och hård nej men det känns som precis innan mens. Svullen och mensvärkig.. Har du inget test hemma eller vägrar du testa?  
    Min sambo tyckte det va en kanon idé med jorden -INTE hahaha...
    Magen e fort. svullen, jag har verkligen ont hela tiden nu... jag tog ett test när jag kom hem men det visade INGET!!! snyft...
    Så nu känns det bläääääääääääääää....

Min inställning från början va att nu kommer det att bli bebbe, lite pillerhjälp och sex så löser vi det här... visst man vet ju ännu inte men blev så besviken när ÄL testet inte visade något...

Vad har ni för ÄL test???
  • MD77

Jag har CB´s fertilitetsmonitor och deras digitala ÄL-test. Jag kör på det tunga artilleriet! Här ska inte missas någon ÄLGlad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-01 21:30:22 följande:
    Jag har CB´s fertilitetsmonitor och deras digitala ÄL-test. Jag kör på det tunga artilleriet! Här ska inte missas någon ÄLGlad
    Om jag måste äta en kur till så ska jag oxå ha det atilleriet...
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-07-01 21:25:58 följande:
    Min sambo tyckte det va en kanon idé med jorden -INTE hahaha...
    Magen e fort. svullen, jag har verkligen ont hela tiden nu... jag tog ett test när jag kom hem men det visade INGET!!! snyft... 
    Så nu känns det bläääääääääääääää....

Min inställning från början va att nu kommer det att bli bebbe, lite pillerhjälp och sex så löser vi det här... visst man vet ju ännu inte men blev så besviken när ÄL testet inte visade något...

Vad har ni för ÄL test???
    Haha! Tyckte han inte att det lät bra? hahha

Jag förstår dig verkligen! Det är apjobbigt men det kommer gå tillslut. Jag läste i nån annan tråd att det var rätt många som fått ÄL på dag 18-19 så ge inte upp hoppet!! 

Jag har dom billigaste ÄLtesten (stickor) från quicktests.se. Sen om jag får utslag på dom så dubbelkollar jag med Clearblues digitala.. 
    Stickorna funkar kanon för mig. Förut har jag provat från billiga tester eller något liknande och dom visade nästan fullt utslag heela tiden förutom dåom få gånger jag fick äl då visade dom lite starkare än kontrollstrecket. Det var en riktig gissningslek med dom.. Men dessa funkar toppen tycker jag. Dom visar ingenting förän ÄL, svagt utslag på morgonen men ändå att man tydligt ser att ÄL är på gång och sen fullt utslag på em och kvällen. 
    Men som sagt, jag dubbelkollar med Clearblue, det blir ju så jäääkla dyrt om man ska testa bara med dom..

MD77: Jag har ingen aning om storleken på ÄB heller tyvärr.. 
  • Skrållan83
    sassa07 skrev 2010-07-01 21:25:58 följande:
    Precis samma inställning hade jag också när jag tog den första pergotimen, "Nu, nu jäklar blir det bejbisverkstad på riktigt!" Men ack så bedragen jag är.... Efter en orolig natt, sovit typ 3 timmar, så steg jag upp 04.30 imorse och gjorde det där grav.testet. Och som jag befarade - ingenting... det var så klart negativt. Jag känner mig (åter igen) så nedslagen! Var är den där mensen? Varför mår jag så illa, varför har jag så ömma bröst, varför har jag sådan halsbränna? Och så blir det negativt... suck!
    Fast det betyder väl att jag med gott samvete kan bli full på festival i helgen...!?
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-07-02 05:04:09 följande:
    Precis samma inställning hade jag också när jag tog den första pergotimen, "Nu, nu jäklar blir det bejbisverkstad på riktigt!" Men ack så bedragen jag är.... Efter en orolig natt, sovit typ 3 timmar, så steg jag upp 04.30 imorse och gjorde det där grav.testet. Och som jag befarade - ingenting... det var så klart negativt. Jag känner mig (åter igen) så nedslagen! Var är den där mensen? Varför mår jag så illa, varför har jag så ömma bröst, varför har jag sådan halsbränna? Och så blir det negativt... suck!
    Fast det betyder väl att jag med gott samvete kan bli full på festival i helgen...!?
    Suck... jag känner för dig, man hoppas å hoppas!!!! bara tanken att vänta å börja om igen är så frustrerande...
    Skönt att du har en festival att se fram emot, å tänka på annat (svårt, jag vet) men nu kan du bli hur full du vill
    Men ändå märkligt att inte mensen har dykt upp, och att du har symptom...
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-07-02 05:04:09 följande:
    Nej vad tråkigt!!
    Men underligt att du varken får mens eller plus på stickan.. Hmm.. Vore jag du skulle jag vänta en vecka till och har mensen ännu inte kommit så skulle jag be att få ett VUL för att utesluta eller bekräfta graviditet så du kan gå vidare.. Min gyn sa att man kan börja se en graviditet i v 5-6 nånting..
    Sup på du i helgen och tänk på annat!
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-01 21:30:22 följande:
    Gör du ÄL test nu???
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-07-04 14:52:51 följande:
    Gör du ÄL test nu???
    Japp, testar morgon och kväll. Inget ÄL i sikte än så länge, får se om gyn ser några mogna ägg på tisdag. Hoppas det! 2-3 st på 17-18 mm skulle vara bra, om jag nu får önska.Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Skrållan83

Japp, det känns som surt det här! Har inte mensen kommit till nästa helg så får jag ta kontakt med min läkare, och se vad han säger om situationen...
    Helgen som var nu var toppen, jag har festivalat och varit i god form! Cool

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??