• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • MD77
    Eddam skrev 2010-07-06 22:18:24 följande:
    Ring i morn!! Och be att få komma in för en koll!! Eller be och be, BEGÄR en koll!!

MD77: Vad roligt!! Då är det bara att vara lite aktiv nu då!
    En fråga bara.. När dom säger att dom är 12 och 13 mm, hur menar dom då? Alltså är äggen så stora i verkligheten eller är det bara på skärmen dom mäter dom storlekarna eller hur funkar det? Jag har alltid trott att det inte ens handlade om 1 mm på äggstorleken...
    Det är de 2 mogna äggblåsorna som är 12 och 13 mm, själva ägget som ligger inuti är inte så stort alls. Det mäter den verkliga storleken på ÄB skärmen och ser efter hur många mogna ÄB det finns. Jag hade 2 men oftast har man bara 1 dominant blåsa. Det är det jag ska kolla imorgon om det blir en som växer mer än den andra eller om båda växer "tillsammans".
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam

Ja just, det är äggBLÅSAN dom mäter inte ägget! Nu är jag med igen, tyckte det kändes lite konstigt.. Tack för förklaringen!

• sassa07

MD77: Vad roligt! Hoppas nu att det är positivt imorgon oxå... Beredd att åka nu??

Skrållan83: RING!! Så att du kan koppla av...

Igår va en dålig dag, ville bara skrika rätt ut... Längtar så tills detta är "över" (slut på all planering, måsten å oro)

• MD77
    sassa07 skrev 2010-07-07 08:16:27 följande:
    MD77: Vad roligt! Hoppas nu att det är positivt imorgon oxå... Beredd att åka nu??

Skrållan83: RING!! Så att du kan koppla av...

Igår va en dålig dag, ville bara skrika rätt ut... Längtar så tills detta är "över" (slut på all planering, måsten å oro)
    Jag måste vara beredd nu, har ju bestämt mig för att äntligen försöka bli mamma Glad 
    Klart det är lite pirrigt första gången men jag får med mig en kompis så det kommer att kännas lite bättre än att åka helt själv.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-07 08:53:48 följande:
    Jag måste vara beredd nu, har ju bestämt mig för att äntligen försöka bli mamma Glad 
    Klart det är lite pirrigt första gången men jag får med mig en kompis så det kommer att kännas lite bättre än att åka helt själv.
    jag håller tummarna för att det ska gå bra
    Skönt att kompisen följer med! Har du varit där och tittat innan??  
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-07-07 13:09:26 följande:
    jag håller tummarna för att det ska gå bra
    Skönt att kompisen följer med! Har du varit där och tittat innan??  
    Nej, aldrig varit där men hört mycket gott om Storkkliniken så det känns bra. Det enda som stressar och gör mig lite nervös är att jag ska få ÄL och att jag hinner ner! Mycket som ska stämmaGlad Får kanske mer klarhet imorgon när gyn ser om och hur snabbt mina ÄB växer. Vi funderar på att åka ner imorgon kväll men det visar sig efter VUL imorgon, skulle vara skönt att redan vara på plats när det är dags.
    Min önskan slog ju in sist så jag kanske ska passa på att önska igen...jag hoppas att mina ägg nu vuxit och blivit 17-18mm! Så, nu är det bara att vänta och se om det slår in Glad Får veta det kl. 12 imorgon.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-07 15:28:04 följande:
    Nej, aldrig varit där men hört mycket gott om Storkkliniken så det känns bra. Det enda som stressar och gör mig lite nervös är att jag ska få ÄL och att jag hinner ner! Mycket som ska stämmaGlad Får kanske mer klarhet imorgon när gyn ser om och hur snabbt mina ÄB växer. Vi funderar på att åka ner imorgon kväll men det visar sig efter VUL imorgon, skulle vara skönt att redan vara på plats när det är dags.
    Min önskan slog ju in sist så jag kanske ska passa på att önska igen...jag hoppas att mina ägg nu vuxit och blivit 17-18mm! Så, nu är det bara att vänta och se om det slår in Glad Får veta det kl. 12 imorgon.
    Jo det förstår jag att det måste kännas stressande och att man gärna vill vara på plats när det e dags
    Ska tänka på dig imon
    Jag tog 4 st ÄL-test förra veckan för jag hade otroligt ont/molande värk i magen men testerna visade ingenting så nu går man ju här å funderar om jag har haft ÄL eller inte. Blir knäpp!!!
    Testen va från Testlagret så jag vet inte om det är bra eller inte-billiga iaf :-/
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-07-07 19:58:30 följande:
    Jo det förstår jag att det måste kännas stressande och att man gärna vill vara på plats när det e dags
    Ska tänka på dig imon
    Jag tog 4 st ÄL-test förra veckan för jag hade otroligt ont/molande värk i magen men testerna visade ingenting så nu går man ju här å funderar om jag har haft ÄL eller inte. Blir knäpp!!!
    Testen va från Testlagret så jag vet inte om det är bra eller inte-billiga iaf :-/
    Tack! det kan behövas, lite tumhållning imorgon kl 12 Glad
    Jag har haft molvärk och känt mig uppblåst i ett par dagar nu, lite "värk" i nedre delen av magen då och då, sen kom det lite ÄL-flytningar idag också. Men efter att ha läst för mycket här på FL så känner jag mig absolut inte säker på ÄL. Det är så otroligt mycket som kan gå fel och så mycket som måste klaffa för att det ska gå rätt. Men jag försöker att inte tänka för mycket för då blir jag galen snartGlad 

När skulle du haft ÄL? Tog du test både morgon och kväll?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam

MD77: Så spännande!! Jag ska hålla tummarna för dig!!
    Nu kanske jag  upprepar frågan men bor du lång från Danmark?

Sassa: Tråkigt att du inte hittar någon ÄL..
    Jag hade test från testlagret förra gången jag ville bli gravid. Men det är ju några år sen men då fungerade dom bra, vet ju inte om dom har samma märke längre.

Här känner jag ingenting alls.. Eller jo, nån mensvärk lite då och då men inget jag tänker på. Har BIM 15/7..

• MD77
    Eddam skrev 2010-07-07 20:43:21 följande:

MD77: Så spännande!! Jag ska hålla tummarna för dig!!
    Nu kanske jag  upprepar frågan men bor du lång från Danmark?

Tack! Skönt att höra Glad
    Jag bor nära våran kära huvudstad så det är en bit att ta sig till Danmark. Men efter VUL imorgon så vet jag nog mer exakt, hur mycket de växt och hur snabbt. Om det ser bra ut så åket vi nog till Danmark redan imorgon kväll, sen blir det lite semester kombinerat med insemination, förhoppningsvis.

Jag håller tummarna för att dina bröst börjar ömma snart och att du börjar må illa, i alla fall lagom mycket så att du känner dig och blir gravidGlad (Hoppas du inte tar illa upp)
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??