• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-06-21 21:16:19 följande:
    Ok, då får jag hoppas att jag hinner med det innan ÄL, har en gyn som jobbar en dag i veckan så det kan vara svårt att få till detGlad
    ja det inte så lätt att pricka in ÄL  när man bara kan ses en gång i veckan!
    Dom borde jobba på helger oxå, speciellt när man har så oregelbunden mens som mig 

Känner mig lite pirrig nu, har tagit 2 st tabeletter, å det känns så nära nu tills jag kan (hoppas ju så) vara gravid!!!
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-21 20:41:48 följande:
    Skrållan83: jag ska ha bim på torsdag senast men har redan fått smått antydan till plus dem syns
    Jag gjorde imorse ett grav.test - bara för att jag är så nyfiken om det visade något. Men nixpix, det var neg. Känns som om allt hopp rann av mig. Jag kommer nog att få äta en till kur pergotime, minst en till.

En del blir gravid bara en kille slänger en blick på dem (typ)... medan andra måste kämpa och kämpa. Ibland känns livet orättvist.
  • annakohler

så som jag själv mår just nu har jag aldrig gjort innan har ett extremt illamående just nu o lite lätt halsbränna

• Eddam

Nej Skrållan,ge inte upp hoppet än! Vänta och se om mensen kommer innan du börja tänka negativa tankar!! Enligt många läkare så är det bara ett fåtal som plussar innan BIM..

Ni som UL för att se om ni har någon ÄL.. Tar ni blodprov oxå eller?

• sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-06-22 08:12:22 följande:
    Jag gjorde imorse ett grav.test - bara för att jag är så nyfiken om det visade något. Men nixpix, det var neg. Känns som om allt hopp rann av mig. Jag kommer nog att få äta en till kur pergotime, minst en till.

En del blir gravid bara en kille slänger en blick på dem (typ)... medan andra måste kämpa och kämpa. Ibland känns livet orättvist.
    Deppa inte nu!!! Upp med humöret
    Vi är ju en massa tjejer här i tråden som mår och känner precis som du, annars hade vi ju inte hittat och stöttat varandra här
    Jag förstår din känsla att allt rann ur dig... men du kanske har testat dig lite lite för tidigt.

Livet är orättvist och vi är dom som måste kämpa, men ta ett djupt andetag så kämpar vi vidare... en dag kommer det att vara vi som har det rättvisa på vår sida...
    HÄR FÅR DU EN STOOOOR KRAM!

Syskonmaking: Jag tog bara blodprov för att se va det var för fel på mig, och det resulterade i utebliven ÄL
    tar du blodprov???

EN DUM FRÅGA!
    På fredag är min sista dag på pergotime, på måndag ska jag t gyn. Hinner ÄL kanske att starta?  (Jag har inga ÄLtest hemma) ska man vänta med sex tills efter att man har vart hos gyn? för hon sa att det kan ju vara för många ägg och då kan dom avråda mig att ha sex pga flerbörd??
  • annakohler
    FRÅGA:
    Jag har gjort ett graviditetstest som visade negativt, det kan ju menas med att man inte är gravid, men samtidigt undrar jag ifall jag kan ha tagit grav.testet för tidigt att jag kanske får vänta någon vecka till för att se?
    Tess

SVAR:
    Hej Tess
    Ett graviditetstest mäter mängden Hcg i urinen. Hcg, humant choriongonadotropin, är ett hormon som bildas under graviditeten. Det måste gå viss tid sedan befruktningen för att mängden hormon i urinen skall bli mätbart. Bäst är att göra ett graviditetstest tidigast ca3 veckor efter ägglossning, eller en vecka efter utebliven mens.
    Hälsningar Maud
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-22 13:13:59 följande:
    Syskonmaking: Jag tog bara blodprov för att se va det var för fel på mig, och det resulterade i utebliven ÄL
    tar du blodprov???

EN DUM FRÅGA!
    På fredag är min sista dag på pergotime, på måndag ska jag t gyn. Hinner ÄL kanske att starta?  (Jag har inga ÄLtest hemma) ska man vänta med sex tills efter att man har vart hos gyn? för hon sa att det kan ju vara för många ägg och då kan dom avråda mig att ha sex pga flerbörd??
    Okej, gjorde du VUL oxå?
    Jag har inte tagit något blodprov. Jag förklarade bara läget för min läkare och så kollade han med VUL och såg att det inte såg rätt ut..
    Nu när jag har tagit Pergo så ska jag inte in för att kolla med VUL. Jag ska ta ett blodprov på dag 22 för att se om jag har haft ÄL eller inte..

Ingen fråga är en dum fråga!!!
    Äl kan hinna starta, man vet ju inte. Kan du ordna med ÄLtest så är det ju bra, annars hade jag iaf sexat på för att inte missa ÄL.
    Om det sen blir flerbörd så skulle jag fundera på det sen. Jag skulle inte vilja proppa i min hormoner för att sen medvetet hoppa över ÄL bara för att läkaren har tagit helg och för "tänk om". Men så har vi itne några tvillingar eller så i släkten heller..
    Mitt tips är absolut att skaffa ÄLtest. Beställer du från nätet får du ju oftast testerna dagen efter..
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-22 13:31:29 följande:
    FRÅGA:
    Jag har gjort ett graviditetstest som visade negativt, det kan ju menas med att man inte är gravid, men samtidigt undrar jag ifall jag kan ha tagit grav.testet för tidigt att jag kanske får vänta någon vecka till för att se?
    Tess
    SVAR:
    Hej Tess
    Ett graviditetstest mäter mängden Hcg i urinen. Hcg, humant choriongonadotropin, är ett hormon som bildas under graviditeten. Det måste gå viss tid sedan befruktningen för att mängden hormon i urinen skall bli mätbart. Bäst är att göra ett graviditetstest tidigast ca3 veckor efter ägglossning, eller en vecka efter utebliven mens.
    Hälsningar Maud
    Vad menas med detta? Har du fått negativa test eller är svaret till Skrållan?
  • annakohler
    Eddam skrev 2010-06-22 13:47:06 följande:
    Vad menas med detta? Har du fått negativa test eller är svaret till Skrållan?
    till alla som fortfarand fått negativt på test o är några dagar över bim dagen...
    jag har fått så megasvaga plus att jag inte vågar lita på det
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-22 13:57:22 följande:
    till alla som fortfarand fått negativt på test o är några dagar över bim dagen...
    jag har fått så megasvaga plus att jag inte vågar lita på det

När har du BIM?

Vad testar du med?

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??