• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Skrållan83
    Ljus82 skrev 2010-06-15 19:31:53 följande:
    Hejsan

Jag hoppar också in här :). Här är min historia, efter ett års försök blev det utredning. De hittade inget "fel" och läkaren tyckte att vi kunde prova pergotime. Jag tog sista tabletten 6juni och efter några dagar var jag på VUL. VUL visade två ägg, en på 17mm och en 22mm. Så nu väntar jag på att tiden ska gå så jag får veta om jag är gravid eller inte. Jag hoppas hoppas att vi får ett PLUS :).

Kram
    Välkommen!
    Hoppas också att ni får ett plus snart! Är detta första gången du tar pergotime?
  • Ljus82

Tackar :)

Ja det är första kuren..... och hoppas på det är sista :)

• Eddam

Skrållan: Vi får hoppas att "gurun" kan allt nu då.. haha..

Jag har hört att man bör ta samma tid varje dag för att få rätt utslag men jag har tagit olika över hela dygnet och jag har aldrig fått "falska" utslag. Egentligen kan man sluta testa när man väl har fått en stegring. För då är det över. Sen har jag ibland fortsatt att testa av nyfikenhet.. haha..

Välkomna alla nya!!

Nu har jag pratat med läkaren. Han trodde att jag kunde vara gravid! Det tror inte jag men iaf så skulle jag vänta till efter midsmmar för att ta ett gravtest.
    Är det positivt så ska jag in på ultraljud några veckor senare för att kolla hur det ser ut. Är det negativt så börjar jag om med Primolut för att sen köra igång med Pergotime igen. Han funderade på om det kunde vara ett tiiidigt missfall men han tyckte att jag  borde blöda mer då.. Såååå Nu är det bara och vänta fram till efter midsommar då.. Seegt..

• lerumstessan

Jag har plussat!!! Tog ett CB imorse (bild finns i galleriet) och direkt dök det upp ett lika brett, blått streck. På BIM-4. Fattar ingenting. Nu är jag bara så nervös för tidigt missfall, tänk om mensen kommer i alla fall i helgen???

Ja ja  jag är i alla fall GRAVID!!! Lilla skruttan ska få ett syskon i slutet av februari!!

~¤~Ally 090617~¤~
  • sassa07
    lerumstessan skrev 2010-06-16 07:53:12 följande:
    Jag har plussat!!! Tog ett CB imorse (bild finns i galleriet) och direkt dök det upp ett lika brett, blått streck. På BIM-4. Fattar ingenting. Nu är jag bara så nervös för tidigt missfall, tänk om mensen kommer i alla fall i helgen???

Ja ja  jag är i alla fall GRAVID!!! Lilla skruttan ska få ett syskon i slutet av februari!!
    GRATTIS!!!!
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-06-14 21:53:08 följande:
    Haha! Jag har läst på och frågat många när jag ville bli gravid och var gravid med sonen så det mest grundläggande kan jag.. haha. Men tack för att du kallar mig guru.. hihi

Här har jag fått lite mera "mensvärk" och lite mera brun flytning kom ut när jag var på toa förut, inget färskt blod längre.. (ursäkta ärligheten igen..) Så jag antar att mensen kommer snart. Inte för att jag brukar ha sånna "flytningar" innan mens men det känns om en logisk förklaring.. Läste iofs lite om nidblödningar och det kan man tydligen ha upp till 10 dagar efter ÄL och det kan stämma oxå.. Men jag tror mest att mensen är på väg.. :( Skit!
    Det du beskriver hade jag för ca 2 veckor sedan då jag egentligen skulle ha mens men valde att inte börja med Pergotime.
    det är som flytningar (blod/brunt) man har i slutet av mensen, så kände jag det iaf.
    Du kan ju oxå vara gravid Hoppas
    På fredag har det gått 2v efter att jag hade mina flytningar och nu känner jag att jag
    har mens/magont så jag hoppas att det är mensen som är på väg...
  • Eddam

Grattis!!!!
  • annakohler

nu vill jag med ha ett fint plus men får snällt vänta 4dagar till innan något test kan ge ifrån sig något...äär på ÄL+6 och bim-8 idag

• Skrållan83

Jättegrattis till dig! Vad roligt!!
  • lerumstessan

Ja jag tror inte det är sant, ska ta ett CB digital nu snart för att dubbelkolla, ska bara hålla mig lite till först.......Flört

~¤~Ally 090617~¤~
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??