• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-12 15:50:35 följande:
    hur är det ens möjligt att ha ÄL så tidigt efter avslutad pergotimekur??
    men för mig kom smärtan i måndags o igår var jag på dag 14 idag dag 15 är smärtan ännu värre

ska ta ett ÄL test nu
    Jag förstår inte heller riktigt hur det egentligen är möjligt... men nu verkar det vara så... kroppen är fantastisk.
    Vad är det för smärta du har? Dina äggstockar? Jag tycker det låter konstigt om du har så ont...
  • Eddam
    annakohler skrev 2010-06-12 15:50:35 följande:
    hur är det ens möjligt att ha ÄL så tidigt efter avslutad pergotimekur??
    men för mig kom smärtan i måndags o igår var jag på dag 14 idag dag 15 är smärtan ännu värre

ska ta ett ÄL test nu
    Det verkar vara helt normalt att man får ÄL så tidigt, min läkare sa att det mest normala var att ÄL kom på dag 9-13 så det är nog inte så konstigt..

Konstigt att du har så ont i magen. Vore jag du skulle jag nog söka igen och be om ett VUL så du inte har bildat för många äggblåsor.. Det är ju inte alls bra..
  • annakohler
    Eddam skrev 2010-06-12 17:48:39 följande:
    Det verkar vara helt normalt att man får ÄL så tidigt, min läkare sa att det mest normala var att ÄL kom på dag 9-13 så det är nog inte så konstigt..

Konstigt att du har så ont i magen. Vore jag du skulle jag nog söka igen och be om ett VUL så du inte har bildat för många äggblåsor.. Det är ju inte alls bra..
    jag har nog  blivit överstimulerad dennna gången därför har jag nog ont så här
  • annakohler

jag ringde gyn igår för det var då det började o blev värre idag...men dem sa det är ingen fara men blir inte det bättre till måndag ska jag ringa igen så dem säger nej hela tiden

• Eddam
    annakohler skrev 2010-06-12 17:57:28 följande:
    jag ringde gyn igår för det var då det började o blev värre idag...men dem sa det är ingen fara men blir inte det bättre till måndag ska jag ringa igen så dem säger nej hela tiden
    Oj, överstimulerad?! Otäckt! Vad gör man åt det då? Gör uppehåll i kommande kurer eller?
  • annakohler

ja då ska man försöka trappa ner men jag har ju enbart ätit enkelkur (en tablett dagligen) så så mycket var det inte men jag åt rosenrot med haha..så det kan ha en bidrande faktor

• Eddam
    annakohler skrev 2010-06-13 08:22:12 följande:
    ja då ska man försöka trappa ner men jag har ju enbart ätit enkelkur (en tablett dagligen) så så mycket var det inte men jag åt rosenrot med haha..så det kan ha en bidrande faktor
    Kan det inte bero på att du har ätit det längre än 3 månader då?
  • Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-13 08:22:12 följande:
    Du kanske ska låta bli den där rosenroten... och kanske ta uppehåll någon månad nu?

Själv är det andra morgonen nu med positivt ÄL-test. Fantastiskt alltså... hur många dagar i rad kan man få positivt test?
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-13 10:06:30 följande:
    Du kanske ska låta bli den där rosenroten... och kanske ta uppehåll någon månad nu?

Själv är det andra morgonen nu med positivt ÄL-test. Fantastiskt alltså... hur många dagar i rad kan man få positivt test?
    Jag har bara haft 2 dagar med fullt utslag.. Sen 2 dagar före och 2 dagar efter men svagare utslag men som varit väl synligt (neg) sen har det varit helt borta..
  • Skrållan83

Dagens ÄL-test var mycket svagare än tidigare dagars. Betyder det att ägglossningen är över för denna gång? ...och att jag nu bara kan gå och vänta och se om det bidde något eller inte...?

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??