• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-04 14:35:50 följande:
    Jo jag ringer 1177 senare idag, och jag ska även iväg efter jobbet å köpa grav.test så jag testar mig imorgon bitti...

syskonmaking & skrållan83, mys nu ordentligt i helgen
    Hur har det gått för dig??
  • lerumstessan

Yippie yey! Idag har jag ägglossning. Tog ett test precis och strecket är starkare än kontrollstrecket!! Här ska bakas bebbe hela helgen!

Verkar som pergotime funkade även denna gång (andra enkelkuren nu), vilken underbar tablett!

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

vad tror ni, ska man ha sex varje dag nu då när jag fått utslag eller ska man fortsätta med varannan, våga ju inte, tänk om man missar??

~¤~Ally 090617~¤~
  • annakohler

haha måste berätta en rolig grej sambon o jag tog oss en snabbis klockan 06.00 hahahahaha

• sassa07
    Eddam skrev 2010-06-05 10:00:37 följande:
    Hur har det gått för dig??
    Jag ringde 1177, först visste dom ens inte va pergotime va när jag ringde?! Så jag blev kopplad till gyn akuten?!
    Men dom tyckte inte att det lät som  mens, och att jag kanske skulle vänta till nästa mens.. det va iofs upp till mig själv!

Tog ett grav test i morse och det va neg.
    Nu ikväll har jag fått tillbaka lite bruna flytningar...

Har ju läst att man kan börja med pergon iaf...

Är det någon som vet vad som händer med kroppen om nu detta är "mens" å jag tar pergon imorgon??? Är det farligt???

lerumstessan: det räcker med sex varann dag spermierna kan ju överleva upp till 5 dagar.. fast hade jag fått pos. på ÄL test, hade jag gjort det varje dag bara för att vara säker
    Kanske inte så romantiskt men ha några snabbisar

annakohler: GÖTT!!!
  • sassa07

Så här stod det på fass.se

Dosering

1 tablett à 50 mg dagligen i 5 dagar. Om patienten har blödningar startas behandlingen på eller omkring femte cykeldagen och i annat fall när som helst.

Ska man kanske ta det imorgon söndag???
  • annakohler

sambon har vart på ett riktigt snuskigt humör hela dagen enda sedan klockan sex imorse hehehe.......men tyvärr är han fylle chaufför åt en vän så det blir inget ikväll

• Eddam
    lerumstessan skrev 2010-06-05 10:52:02 följande:
    vad tror ni, ska man ha sex varje dag nu då när jag fått utslag eller ska man fortsätta med varannan, våga ju inte, tänk om man missar??
    Min läkare sa att vi inte skulle ha sex mer än varannan dag men när jag har fått fullt utslag på testet så har vi kört på varje dag.. Det funkade med sonen så vi får hoppas att det funkar nu med.. Det är ju svååårt att bara ha sex varannan dag, känns ju som man medvetet försöker hoppa över ÄL..

Sassa: Hur har du gjort? Har du börjat med Pergon?

Skrållan: Tagit första tabletten än?
  • lerumstessan

Ja det verkar som om alla säger olika men nu kör vi varje dag här lör, idag och imorgon, fick ju stegring igår. Så gjorde vi med dottern så hoppas det funkar denna gången med!!

~¤~Ally 090617~¤~
  • annakohler
    lerumstessan skrev 2010-06-06 20:11:41 följande:
    Ja det verkar som om alla säger olika men nu kör vi varje dag här lör, idag och imorgon, fick ju stegring igår. Så gjorde vi med dottern så hoppas det funkar denna gången med!!
    avslutade en enkelkur pergotime i fredags och hoppas på ÄL  under veckan...ska ju ha bim 27juni hoppas verkligen på plus,

ska börja testa imorgon med ÄL stickor
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??