• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-11 07:56:53 följande:
    Ja du, testandet är riktigt spännande! Bara sååå tråkigt när fel resultat kommer upp.. Obestämd

Ja visst kan man känna både det ena och det andra gravsymtomet om man vill..haha..
    Jag tänkte testa den 17e juni (på sambons födelsedag) om mensen inte har kommit innan dess.. När min kropp  funkade som den skulle så var det 13 dagar efter positivt utslag på ÄLtestet som mensen alltid kom.. Så om jag inte fått mens den 17e så borde ju chansen finnas att jag faktiskt är gravdi!
    Åh, hoppas hoppas hoppas! Glad
    annakohler skrev 2010-06-11 08:10:59 följande:
    jag har fått positivt ÄL test nu på morgonenSkrattande och vi hade sex igår hihi
    Kör hårt! Hoppas det går bra.
  • annakohler
    Skrållan83 skrev 2010-06-11 11:47:58 följande:
    Åh, hoppas hoppas hoppas! Glad
    annakohler skrev 2010-06-11 08:10:59 följande:
    jag har fått positivt ÄL test nu på morgonenSkrattande och vi hade sex igår hihi
    Kör hårt! Hoppas det går bra.
    vi myste igår så vi får väl se om det sker något idag....har hört att man kan mysa dagen efter,, men vi har hållt på hela veckan bör räcka tycker jag
  • Eddam

Ja dagen efter positivt på ÄLtestet så ska man köra på!

Jag har kommit på mig själv att den  senaste veckan har jag haft halsbränna lite då och då, vilket jag ALDRIG har annars plus att jag är väldigt gasig vilket jag tyc´p aldrig heller annars är... Undrar om det kan vara tabletterna som gör det såhär efteråt eller inbillning (har dock aldrig varit såhär skengravid förut..) eller att jag faktiskt är gravid?  Ohh! Jag vill veta NU!!!!

• Skrållan83
    annakohler skrev 2010-06-11 13:26:17 följande:
    vi myste igår så vi får väl se om det sker något idag....har hört att man kan mysa dagen efter,, men vi har hållt på hela veckan bör räcka tycker jag
    Ju mer mys desto bättre, och desto större sannolikhet att bli gravid. Eller?
    Eddam skrev 2010-06-11 13:51:08 följande:
    Ja dagen efter positivt på ÄLtestet så ska man köra på!

Jag har kommit på mig själv att den  senaste veckan har jag haft halsbränna lite då och då, vilket jag ALDRIG har annars plus att jag är väldigt gasig vilket jag tyc´p aldrig heller annars är... Undrar om det kan vara tabletterna som gör det såhär efteråt eller inbillning (har dock aldrig varit såhär skengravid förut..) eller att jag faktiskt är gravid?  Ohh! Jag vill veta NU!!!!
    Oooh, tänk om du ÄR gravid. Vilken lycka alltså!
  • annakohler

ja denna gången prickar vi in äl i alla fall

• Skrållan83

Första ÄL-testet gjort idag. Och det var (förlåt om jag svär) för helvete p o s i t i v t !!
    Hur är det möjligt? Bara två dagar efter avslutad pergokur? Jag är glad, men väldigt förvånad. Hur kan det gå så snabbt?

Jag hade igår eftermiddag en konstig känsla (det gjorde inte ont) i magen, och det liksom "stack" och pirrade på ena sidan (där äggstocken sitter antar jag)... kan jag ha känt av ägglossningen?

• Skrållan83

Gick tillbak i tråden och läste lite... och såg att du, syskonmaking, också fick utslag två dagar efter avslutad pergokur. Häftigt att det var så samma för oss.
    Och vilket TUR att jag inte väntade några dagar extra med att börja testa.

Haha, jag är glad idag. Och solen skiner. Solig

• Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-06-12 09:26:12 följande:
    Gick tillbak i tråden och läste lite... och såg att du, syskonmaking, också fick utslag två dagar efter avslutad pergokur. Häftigt att det var så samma för oss.
    Och vilket TUR att jag inte väntade några dagar extra med att börja testa.

Haha, jag är glad idag. Och solen skiner. Solig
    Wiiieeeee!!!!!!!!!!!!!! Vilken tur som sagt att du inte väntade dom där extra dagarna som du ville från början.. Enligt min läkare så får man oftast ÄL på dag 9-13 så det stämmer ju bra på oss båda!

Klart du kan ha kännt av ägglossningen eller början på den iaf! Läste nånstanns att många känner en starkare ÄL än vanligt när man tar Pergo.

Ohh så spännande!!!!! Nu myser ni massor hoppas jag!
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-12 13:30:59 följande:
    Ohh så spännande!!!!! Nu myser ni massor hoppas jag!
    Mys hela helgen! Drömmer
  • annakohler

hur är det ens möjligt att ha ÄL så tidigt efter avslutad pergotimekur??
    men för mig kom smärtan i måndags o igår var jag på dag 14 idag dag 15 är smärtan ännu värre

ska ta ett ÄL test nu

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??