• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • annakohler

är på bim-2 och testar med bebislyckas teststickor
    men har fått megasvaga plus redan men litar inte riktigt på dem

• Skrållan83
    Eddam skrev 2010-06-22 08:47:52 följande:
    Nej Skrållan,ge inte upp hoppet än! Vänta och se om mensen kommer innan du börja tänka negativa tankar!! Enligt många läkare så är det bara ett fåtal som plussar innan BIM..
    Nog vet jag att det är så. Men det är så lätt att de negativa tankarna tar över.
    sassa07 skrev 2010-06-22 13:13:59 följande:
    Deppa inte nu!!! Upp med humöret
    Vi är ju en massa tjejer här i tråden som mår och känner precis som du, annars hade vi ju inte hittat och stöttat varandra här
    Jag förstår din känsla att allt rann ur dig... men du kanske har testat dig lite lite för tidigt.

Livet är orättvist och vi är dom som måste kämpa, men ta ett djupt andetag så kämpar vi vidare... en dag kommer det att vara vi som har det rättvisa på vår sida...
    HÄR FÅR DU EN STOOOOR KRAM!

Syskonmaking: Jag tog bara blodprov för att se va det var för fel på mig, och det resulterade i utebliven ÄL
    tar du blodprov???

EN DUM FRÅGA!
    På fredag är min sista dag på pergotime, på måndag ska jag t gyn. Hinner ÄL kanske att starta?  (Jag har inga ÄLtest hemma) ska man vänta med sex tills efter att man har vart hos gyn? för hon sa att det kan ju vara för många ägg och då kan dom avråda mig att ha sex pga flerbörd??
    Japp, det är bara att kämpa på. Tids nog får vi alla det efterlängtade pluset. Och som jag längtar!

Jag fick det första positiva äl.testet två dagar efter att jag tog den sista pergotimen. Två morgnar i rad visade det positivt... Jag ska inte in för att göra något vul.... men däremot tror jag nog att jag ska ta ett blodprov för att se om jag verkligen fått ägglossning.
    annakohler skrev 2010-06-22 13:31:29 följande:
    FRÅGA:
    Jag har gjort ett graviditetstest som visade negativt, det kan ju menas med att man inte är gravid, men samtidigt undrar jag ifall jag kan ha tagit grav.testet för tidigt att jag kanske får vänta någon vecka till för att se?
    Tess
    SVAR:
    Hej Tess
    Ett graviditetstest mäter mängden Hcg i urinen. Hcg, humant choriongonadotropin, är ett hormon som bildas under graviditeten. Det måste gå viss tid sedan befruktningen för att mängden hormon i urinen skall bli mätbart. Bäst är att göra ett graviditetstest tidigast ca3 veckor efter ägglossning, eller en vecka efter utebliven mens.
    Hälsningar Maud
    Bara för att man så gärna vill ha det där positiva resultatet tror jag att man är alldeles för snabb att testa, och då blir det så klart negativt.  Vi måste ha mer tålamod!
  • annakohler
    Skrållan83 skrev 2010-06-22 17:48:33 följande:
    Nog vet jag att det är så. Men det är så lätt att de negativa tankarna tar över.
    sassa07 skrev 2010-06-22 13:13:59 följande:
    Deppa inte nu!!! Upp med humöret
    Vi är ju en massa tjejer här i tråden som mår och känner precis som du, annars hade vi ju inte hittat och stöttat varandra här
    Jag förstår din känsla att allt rann ur dig... men du kanske har testat dig lite lite för tidigt.

Livet är orättvist och vi är dom som måste kämpa, men ta ett djupt andetag så kämpar vi vidare... en dag kommer det att vara vi som har det rättvisa på vår sida...
    HÄR FÅR DU EN STOOOOR KRAM!

Syskonmaking: Jag tog bara blodprov för att se va det var för fel på mig, och det resulterade i utebliven ÄL
    tar du blodprov???

EN DUM FRÅGA!
    På fredag är min sista dag på pergotime, på måndag ska jag t gyn. Hinner ÄL kanske att starta?  (Jag har inga ÄLtest hemma) ska man vänta med sex tills efter att man har vart hos gyn? för hon sa att det kan ju vara för många ägg och då kan dom avråda mig att ha sex pga flerbörd??
    Japp, det är bara att kämpa på. Tids nog får vi alla det efterlängtade pluset. Och som jag längtar!

Jag fick det första positiva äl.testet två dagar efter att jag tog den sista pergotimen. Två morgnar i rad visade det positivt... Jag ska inte in för att göra något vul.... men däremot tror jag nog att jag ska ta ett blodprov för att se om jag verkligen fått ägglossning.Bara för att man så gärna vill ha det där positiva resultatet tror jag att man är alldeles för snabb att testa, och då blir det så klart negativt.  Vi måste ha mer tålamod!
    vi får försöka ha bättre tålamod
  • sassa07

Syskonmaking:  Jag gjorde ett VUL innan jag fick gå en massa gånger för blodprov!!!!

Nä det är klart man inte vill hoppa över, vi ska allt se till att sexa till det i helgen och några dagar framåt!
    Har fått 4 st ÄL stickor av en vän, bättre än inget iaf!

• Eddam

Skrållan: Jag vet precis hur du känner dig. Det är hemskt och väldigt lätt att bli väldigt negativ. Och så tror jag att man behöver få känna så, iaf jag tycker det känns lättare om man får vara lite ledsen ett tag.. Sörja lite.. Men jag håller tummarna för dig fortfarande!!

Sassa: Okej, hellre för många test än för några!
    Klart 4 test är bättre än inga! Men då klarar du dig ju fram till UL eller?

• sassa07
    Eddam skrev 2010-06-22 23:10:16 följande:
    Skrållan: Jag vet precis hur du känner dig. Det är hemskt och väldigt lätt att bli väldigt negativ. Och så tror jag att man behöver få känna så, iaf jag tycker det känns lättare om man får vara lite ledsen ett tag.. Sörja lite.. Men jag håller tummarna för dig fortfarande!!

Sassa: Okej, hellre för många test än för några!
    Klart 4 test är bättre än inga! Men då klarar du dig ju fram till UL eller?
    Japp jag  hoppas på att klara mig... Har UL på måndag!
    Känner du av pergotime något??? Jag känner nada... fast det är väl olika!
  • annakohler

graviditetstestet blev starkare idag

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-06-23 14:10:29 följande:
    Japp jag  hoppas på att klara mig... Har UL på måndag!
    Känner du av pergotime något??? Jag känner nada... fast det är väl olika!
    Spännande på måndag!

Nää jag känner inte så mycket.. Lite kåtare än vanligt bara.. haha..

Förra kuren jag tog fick jag bla halsbränna.. det skulle jag vilja slippa den här gången!

Annakohler: Wiiieee!!
  • sassa07
    annakohler skrev 2010-06-23 14:29:18 följande:
    graviditetstestet blev starkare idag
    tjohooo, hoppas hoppas hoppas....

Syskonmaking: hahah nä jag e inte ett dugg kåt, jäkligt trött bara... men men
    F'låt men här är många inlägg nu, och du har säkert skrivit det innan men hur många kurer har du tagit???
  • Triixiie

Nu har jag tagit min första kur med klomifen, och igår fick jag ägglossning:D
    Det är helt otroligt!!
    Nu får vi se vad som händer,men så ledsen blir jag inte om jag inte blir med barn nu den här månaden,för det viktigaste var att jag skulle få ägglossning,och det fick/har jag nu.
    Så nu ligger jag iallafall 1 steg närmare målet,det är bättre än inget steg alls.
    Lycka till alla som knaprar pergo!!!!!!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??