• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam

Ja gärna!! :)
    Är det första barnet?
    Har du fått några biverkningar av kurerna??

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-05-19 10:55:12 följande:
    hur gammal är din son?Jag fick pergotime utskrivet och skulle ha tagit det,  men när äggloss. va beräknad var jag utomlands utan man och barn så nu får jag vänta till nästa mens och min mens kommer mellan var 5e-7e vecka!!Har försökt i 14 månader snart....
    Min son är 1,5 år.

Seegt när meensen kommer så sällan. Det är svårt att bli gravid i vanliga fall men när det tar dubblet så lång tid mellan varje ÄL så blir det ju ännu svårare..

Men vi får hoppas att vi snart plussar!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-05-20 19:04:00 följande:
    En liten fråga: Jag har inete haft naturlig mens på flera år, har ätit p-piller pga lågt östrogen, och ska nu skaffa barn. Jag kommer antagligen få pergotime...måste man få mens innan man kan börja med pergo?
    Ja man ska på mensens 3-5e dag börja med Pergotimetabletterna. Så en "pillermens" måste du ha  iaf.. Har du kontakt med nån gyn?

Skrållan: Välkommen hit! Det låter som vi är i samma sits! Jag tar sista Primoluttabletten ikväll.. Sen hoppas jag att mensen vill komma snabbt så jag kan börja med Pergon..
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-21 14:27:29 följande:
    Tack!Har du haft några "biverkningar"/"känningar" av primoluten? Jag hade i morse en hemsk "mensvärk", ändå är det bara andra dagen jag tar dem. Kul att följas åt! :o)
    Nej, jag har inte kännt så mycket. Lite PMS liknande humör men det kan bero på annat.. haha.. Annars är det lugnt.. Förra gången jag åt det kände jag ingenting heller.. Jobbigt med mensvärk! Hoppas det bara var idag så du inte behöver ha det under hela perioden.

MD77: Jag är väldigt dåligt insatt i "pillervärlden" men det finns nog flera olika alternativ för hur man ska göra för att få igång mens och ÄL.. Vad är fsh-test?

Lerumstessan: Jag har oxå PCO, nästan iaf. Läkaren tyckte inte att jag hade en tydlig PCO men att jag hade lite för många äggblåsor(?) för att det skulle vara normalt. Hur många kurer hade du ätit innan din dotter blev till? Roligt att du blev gravid på uppehållet..
  • Eddam
    lerumstessan skrev 2010-05-21 18:15:53 följande:
    Ja det var konstigt, man ska ju ha många fler äggblåsor än normalt för att klassas som Pco:are!? Jag hade bara ätit en enkelkur men min dåvarande läkare tyckte jag skulle äta varannan månad så jag blev gravid på min första uppehållsmånad!
    Ja knepigt att vara mittemellan. Om jag mins rrätt så var det att man skulle ha 10 blåsor för att vara PCOare men jag hade 5 på ena och 7 på andra.. Han trodde att det skule räcka med enkel dos Pergo för att ägglossningen skulle komma igång.. Men vi får se, jag tror ingenting än så länge..

Oj så snabbt du blev gravid! :) Det låter som din läkare tog helt rätt beslut!

MD77: Okej, då är jag lite mer med.. Men ditt resultat var dåligt eller?? :/

Ska ni andra ta prover på dag 22 efter ni ätit Pergo för att se om det ahr varit ÄL eller inte?

Ja, nu håller vi tummarna hårt för oss allihopa!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-05-22 10:07:47 följande:
    Aj då, då ligger jag illa till  Hoppas bara att det inte betyder att äggledarna är helt "döda"...Länken gick inte att öppna...tror du att du kan lägga in den igen?
    Nej det gjorde den visst inte.. Så jag försökte hitta den igen och då kom jag in på en blogg där en annan tjej tagit sånt test och hon skriver att om hon har förstått det rätt så ska det ska vara under 8-10 för att vara normalt så det säger ju helt emot.. Jag ska leta vidare!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-05-22 15:06:27 följande:
    syskonmaking: Tack så mycket! Nu kan jag vara glad igen! Då finns förhoppningsvis möjligeten att bli gravid, JIPPI!
    Ja det låter ju väldigt lovande! :) hihi

Här väntar jag på mensen.. tog sista Primoluttabletten igår.. Vill ha mens NUUUUU så jag kan börja med Pergon snart...
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??