sassa07 skrev 2010-06-22 13:13:59 följande:
Syskonmaking: Jag tog bara blodprov för att se va det var för fel på mig, och det resulterade i utebliven ÄL
tar du blodprov???
EN DUM FRÅGA!
På fredag är min sista dag på pergotime, på måndag ska jag t gyn. Hinner ÄL kanske att starta? (Jag har inga ÄLtest hemma) ska man vänta med sex tills efter att man har vart hos gyn? för hon sa att det kan ju vara för många ägg och då kan dom avråda mig att ha sex pga flerbörd??
Okej, gjorde du VUL oxå?
Jag har inte tagit något blodprov. Jag förklarade bara läget för min läkare och så kollade han med VUL och såg att det inte såg rätt ut..
Nu när jag har tagit Pergo så ska jag inte in för att kolla med VUL. Jag ska ta ett blodprov på dag 22 för att se om jag har haft ÄL eller inte..
Ingen fråga är en dum fråga!!!
Äl kan hinna starta, man vet ju inte. Kan du ordna med ÄLtest så är det ju bra, annars hade jag iaf sexat på för att inte missa ÄL.
Om det sen blir flerbörd så skulle jag fundera på det sen. Jag skulle inte vilja proppa i min hormoner för att sen medvetet hoppa över ÄL bara för att läkaren har tagit helg och för "tänk om". Men så har vi itne några tvillingar eller så i släkten heller..
Mitt tips är absolut att skaffa ÄLtest. Beställer du från nätet får du ju oftast testerna dagen efter..