• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-25 16:22:55 följande:
    Jo, jag har också läst på lite om när man "ska" börja ta pergotime, och på de flesta ställen står det dag 3-5. Men jag har papper från min läkare där han skriver att jag ska börja på den 5:e menstruationsdagen. Men fasiken vet om jag kan vänta så länge. :o) Tror nog att jag kommer börja på dag 4!
    Hihi.. Jag förstår dig! Ja när det är helt okej att göra det så varför vänta? Jag har svårt att vänta till dag 4 så jag tänkte nog redan börja på tors.. Det är ju dag 3..

Hur många Primolut har du kvar?
  • Skrållan83
    Eddam skrev 2010-05-25 21:07:07 följande:
    Hihi.. Jag förstår dig! Ja när det är helt okej att göra det så varför vänta? Jag har svårt att vänta till dag 4 så jag tänkte nog redan börja på tors.. Det är ju dag 3.. Hur många Primolut har du kvar?
    Jag tar 2 tabletter/dag. Så nu har jag 7 stycken primolut kvar. Känns som att de aldrig tar slut! Men jag tar den sista på lördag kväll. Sedan är det bara att vänta på den där blödningen...
    Spännande att följa dig... du är några dagar innan mig. Tänk om vi skulle bli gravida nu typ samtidigt, vad kul det skulle vara att följas åt hela vägen. {#lang_emotions_smile}
  • slims83

Jag har ätit min första pergo kur nu, dag 13 och besökt gyn. Min äggblåsa var idag 23,5 mm stort. Visst är detta ovanligt? Borde jag inte ha ÄL nu.. men inget utsalg på ÄL stickan=( Vad är fel, någon som vet?
    Får man inte ÄL utslag pga äggblåsan är utan ägg?
    slemhinnan var dock bara 3 mm inte så ultimat!
    Kankse har pergot skyndat på ägget men inte slemhinnan?

Försökt bli gravid i över ett år... känns lite hopplöst...

• Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-26 07:09:51 följande:
    Jag tar 2 tabletter/dag. Så nu har jag 7 stycken primolut kvar. Känns som att de aldrig tar slut! Men jag tar den sista på lördag kväll. Sedan är det bara att vänta på den där blödningen...Spännande att följa dig... du är några dagar innan mig. Tänk om vi skulle bli gravida nu typ samtidigt, vad kul det skulle vara att följas åt hela vägen.
    Ja jag hoppas verkligen vi blir gravida båda två och får följas åt!! Vore riktigt kul!

Slims83: Jag har ingen aning, jag är så dåligt på sånthär.. Men vad sa läkaren som gjorde undersökningen??
  • slims83

Han sa att jag skulle köra på denna månad och se vad som hände... sen skulle jag komma tillbaka om två veckor och sätta igång min mens för att sedan ta pergo igen men dag 3-7 istället... och möjligtvis ngt mot den tunna slemhinnan... han pratade om att ta ngr sprutor oxå=) 
    Vi får väl se om två veckor..
    Hoppas att allt går bra för er=) 

• Skrållan83

Syskonmaking: Har du börjat med pergotimen ännu? Det var väl idag, torsdag, som du skulle köra igång med dem? Själv har jag nu bara två dagar kvar med primoluten... hoppas på att snabbt få mens sedan. :o)

• MD77
    Skrållan: Vad är primoluten? Är det ungefär samma som Gestapuran? Varför fick du den medicin du fått? Många frågor blev det{#lang_emotions_smile}
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-27 20:46:29 följande:
    Syskonmaking: Har du börjat med pergotimen ännu? Det var väl idag, torsdag, som du skulle köra igång med dem? Själv har jag nu bara två dagar kvar med primoluten... hoppas på att snabbt få mens sedan. :o)
    Jajemensan!! Idag tog jag första tabletten!! Såååå späånnande!! Och idag har jag beställt nya ägglossningstester så jag är redo! hihi

Hade du ätit Primolut förut? Vilken dag fick du mens på då?
    Jag fick ju på dag 4 efter jag slutat med tabletterna precis samma som förra gången.
  • Skrållan83
    MD77 skrev 2010-05-27 20:55:31 följande:
    Skrållan: Vad är primoluten? Är det ungefär samma som Gestapuran? Varför fick du den medicin du fått? Många frågor blev det
    Primoluten = Primolut-Nor. :o) Jag vet inte vad Gestapuran är för något...? Jag äter primolut för att få en menstruationsliknande blödning, för att jag sedan ska få börja med pergotime.
    Jag fick dessa tabletter eftersom jag inte haft mens sedan jag slutade med p-piller i maj 2009 = svårt att bli gravid. Och nu känner vi att tiden för en bejbis är här, och dessa tabletter hjälper mig (förhoppningsvis) att bli gravid.
    Eddam skrev 2010-05-27 21:25:34 följande:
    Jajemensan!! Idag tog jag första tabletten!! Såååå späånnande!! Och idag har jag beställt nya ägglossningstester så jag är redo! hihi Hade du ätit Primolut förut? Vilken dag fick du mens på då? Jag fick ju på dag 4 efter jag slutat med tabletterna precis samma som förra gången.
    Ooh, det där med ägglossningstester har jag inte ens tänkt på. Borde kanske köpa sådana jag med. Varifrån har du beställt? Nej, jag har inte ätit primolut förut... detta blir allra första gången, och jag är döpirrig inför det. :o)
  • Eddam

Min läkare tipsade om att testa med ÄLtester för att se om tabeltterna funkar eller inte. Sen ska jag ju ta blodprov på dag 22 oxå men det här var för min skull tyckte han.

Jag beställde på www.quicktests.se. Sen har jag clearblues digitala ältest oxå som jag dubbelkollar med om jag får positivt utslag på dom billiga..

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??