• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • lerumstessan

Här har ni en till, är inne på min andra pergokur som jag ska börja äta på söndag då mensen kom i förrgår. Har försökt med syskon nu i 7 mån men jag har PCO så utan hjälp händer nada. Blev gravid under ett pergouppehåll förra gången, det resulterade i min goa dotter som nu är 11 mån.

Nu hoppas vi på kur nr 2! {#lang_emotions_laughing}

~¤~Ally 090617~¤~
  • Eddam
    Skrållan83 skrev 2010-05-21 14:27:29 följande:
    Tack!Har du haft några "biverkningar"/"känningar" av primoluten? Jag hade i morse en hemsk "mensvärk", ändå är det bara andra dagen jag tar dem. Kul att följas åt! :o)
    Nej, jag har inte kännt så mycket. Lite PMS liknande humör men det kan bero på annat.. haha.. Annars är det lugnt.. Förra gången jag åt det kände jag ingenting heller.. Jobbigt med mensvärk! Hoppas det bara var idag så du inte behöver ha det under hela perioden.

MD77: Jag är väldigt dåligt insatt i "pillervärlden" men det finns nog flera olika alternativ för hur man ska göra för att få igång mens och ÄL.. Vad är fsh-test?

Lerumstessan: Jag har oxå PCO, nästan iaf. Läkaren tyckte inte att jag hade en tydlig PCO men att jag hade lite för många äggblåsor(?) för att det skulle vara normalt. Hur många kurer hade du ätit innan din dotter blev till? Roligt att du blev gravid på uppehållet..
  • MD77
    Eddam skrev 2010-05-21 17:29:38 följande:
    MD77: Jag är väldigt dåligt insatt i "pillervärlden" men det finns nog flera olika alternativ för hur man ska göra för att få igång mens och ÄL.. Vad är fsh-test?
    FSH står för FertilitetsStimulerande Hormon.
    Såhär står det i Wikipedia: FSH, produceras i adenohypofysen och stimulerar utvecklingen av folliklar (ägg) i äggstockarna.
  • MD77
    MD77 skrev 2010-05-21 17:42:27 följande:
    Det ska stå FOLIKELSTIMULERANDE inte fertilitetsstimulerande {#lang_emotions_smile}
  • lerumstessan
    Eddam skrev 2010-05-21 17:29:38 följande:
    Lerumstessan: Jag har oxå PCO, nästan iaf. Läkaren tyckte inte att jag hade en tydlig PCO men att jag hade lite för många äggblåsor(?) för att det skulle vara normalt. Hur många kurer hade du ätit innan din dotter blev till? Roligt att du blev gravid på uppehållet..
    Ja det var konstigt, man ska ju ha många fler äggblåsor än normalt för att klassas som Pco:are!?

Jag hade bara ätit en enkelkur men min dåvarande läkare tyckte jag skulle äta varannan månad så jag blev gravid på min första uppehållsmånad!
    ~¤~Ally 090617~¤~
  • Skrållan83
    lerumstessan skrev 2010-05-21 15:57:43 följande:
    Här har ni en till, är inne på min andra pergokur som jag ska börja äta på söndag då mensen kom i förrgår. Har försökt med syskon nu i 7 mån men jag har PCO så utan hjälp händer nada. Blev gravid under ett pergouppehåll förra gången, det resulterade i min goa dotter som nu är 11 mån. Nu hoppas vi på kur nr 2!
    Då håller vi tummarna att det går vägen den här gången.
  • Eddam
    lerumstessan skrev 2010-05-21 18:15:53 följande:
    Ja det var konstigt, man ska ju ha många fler äggblåsor än normalt för att klassas som Pco:are!? Jag hade bara ätit en enkelkur men min dåvarande läkare tyckte jag skulle äta varannan månad så jag blev gravid på min första uppehållsmånad!
    Ja knepigt att vara mittemellan. Om jag mins rrätt så var det att man skulle ha 10 blåsor för att vara PCOare men jag hade 5 på ena och 7 på andra.. Han trodde att det skule räcka med enkel dos Pergo för att ägglossningen skulle komma igång.. Men vi får se, jag tror ingenting än så länge..

Oj så snabbt du blev gravid! :) Det låter som din läkare tog helt rätt beslut!

MD77: Okej, då är jag lite mer med.. Men ditt resultat var dåligt eller?? :/

Ska ni andra ta prover på dag 22 efter ni ätit Pergo för att se om det ahr varit ÄL eller inte?

Ja, nu håller vi tummarna hårt för oss allihopa!
  • lerumstessan

Jag fick ta progesteronprov nu på min första kur och den bekräftade att jag fått ÄL av enkelkur så denna kuren ska jag inte in på något VUL vad jag vet i alla fall.

Ja jag blev fort gravid förra gången men då hade vi försökt i 8 mån så det kändes länge men vet nu i efterhand att 8 mån är väldigt fort för att ha PCO. Hoppas det går lika fort denna gång, har försökt i 7 mån nu men förra månaden var första med ÄL så de övriga 6,5 mån räknas väl egentligen inte.....

~¤~Ally 090617~¤~
  • MD77
    Eddam skrev 2010-05-21 21:09:39 följande:
    MD77: Okej, då är jag lite mer med.. Men ditt resultat var dåligt eller?? :/
    Det är det jag inte vet...hoppades på att någon här visste {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??