• slims83

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Jag har ätit min första pergo kur nu, dag 13 och besökt gyn. Min äggblåsa var idag 23,5 mm stort. Visst är detta ovanligt? Borde jag inte ha ÄL nu.. men inget utsalg på ÄL stickan=( Vad är fel, någon som vet?
    Får man inte ÄL utslag pga äggblåsan är utan ägg?
    slemhinnan var dock bara 3 mm inte så ultimat!
    Kankse har pergot skyndat på ägget men inte slemhinnan?

Försökt bli gravid i över ett år... känns lite hopplöst...

• slims83

Han sa att jag skulle köra på denna månad och se vad som hände... sen skulle jag komma tillbaka om två veckor och sätta igång min mens för att sedan ta pergo igen men dag 3-7 istället... och möjligtvis ngt mot den tunna slemhinnan... han pratade om att ta ngr sprutor oxå=) 
    Vi får väl se om två veckor..
    Hoppas att allt går bra för er=) 

• slims83

Hej!
    I onsdags var jag hos gyn (idag måndag) och där mätte de upp en äggblåsa till 23,5 mm (har ätit pego). Han sa att jag borde ägglossa mellan 18-22 mm och sa att jag skulle hem och mysa...Jag har sen dess testat på stickor för att se när exakt jag har ÄL och jag har sedan dess haft svagt utslag varje dag och ibland lite starkare men ändå inte fullt utslag...
    Varför? Varför inget utslag?
    har jag inte haft ÄL?

Min slemhinna var 3 mm vid besöket... hur mkt växer den per dag?
    tacksam för svar!

• slims83

Jag tog min första pergo denna månad, fick aldrig klart ÄL utslag bara svaga... vi hade sex typ var tredje dag... det kanske var för lite... 
    testade dag 25 om jag var gravid men det blev ett minus, har inte så stora förhoppningar, men får väl testa på BIM dagen...
    -grav. symtom är; väldigt ömma bröst och  mycket flytningar men det kan ju lika väl vara PMS.

Ska ta pergo nästa månad men då dag 3-7, jag hade så stor äggblåsa 23,5 när gyn kollade mig dag 12, han tyckte att den borde spricka mellan 18-22... min slemhinna var dock bara 3 mm lite tunn inte det optimala för att bli gravid, denna gången ska jag ta nått för den så att den växer till sig lite=)
    De konstiga var dock att jag aldrig fick stark utslag när äggblåsan ändå var så stor... den kanske blev 30 mm innan den sprack, har hört att den kan det?

• slims83

Bara en liten fråga, har era män fått göra sperma test? Det har inte min, tycker att det är lite konstigt..
    Har någon provat hem sperma test? Såg att det finns att köpa, fast de kanske inte är så bra=) 

• slims83

Nu är jag på dag 32 i min menscykel efter det att jag tagit min första pergo kul. Mensen är sen, tror jag, min cykel har varit så oregelbunden de senaste året att jag inte vet längre, ända sen jag hade en cysta=(
    brösten värker men jag antar att det bara är PMS... har ringt gyn nu, dom tycker att det är konstigt att mensen inte har kommit och antagligen ska jag få tabletter för allt, mens Äl och slemhinnerna....  grav test minus för tre dagar sen..
    Det mest frustrerande i allt detta är att de inte lyckas hitta vart problemet sitter..
    Jga tror det har att göra med mina slemhinner är tunn eller ev att ÄL aldrig sätter igång när gyn tror att den gör det, den verkar vara senare än vad dom tror....
    Har faktiskt tagit kontakt med en fertilitetsklinik oxå.. känns som att där kanske man kan få ännu bättre hjälp... nått konstigt måste de ju vara=(
    har försökt i 16 månader nu

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??