• Corri

Fler som snart ska börja med Pergotime??

sassa07 skrev 2010-06-20 12:21:02 följande:
    Syskonmaking: Har du börjat med pergotime idag??

Sitter här å funderar om jag ska ta idag eller imorgon (fick mens i fredags) eller tisdag som e mensens femte dag!!!

Vad har ni andra gjort???
    Hej!
    Hoppar in i tråden =))

En fråga - när kan man få pergotime utskrivet? Hur länge ska man ha försökt? Jag fick diagnosen PCO för några år sedan.
  • Corri
    Eddam skrev 2010-06-20 16:50:16 följande:
    Jag tog min första tablett idag!
    Har du bestämt dig än?

Corri: Be om en läkartid hos din gynläkare och be att få det utskrivet om du inte har någon egen ÄL.
    Yes! Ska dit på torsdag o träffa en gynläkare... :)
  • Corri
    Skrållan83 skrev 2010-06-20 18:35:49 följande:
    Jag fick primolut + pergotime utskrivet efter att ha varit "p-piller fri" och utan mens och utan graviditet i typ 9 månader... så inte ens ett år behövde vi försöka...

Vad är PCO för något?

Själv trampar jag här hemma och inväntar BMI nästa helg. Ibland känner jag mig "supergravid" med halsbränna, ömmande bröst och pirr/stickningar långt ner i magen. Och vissa dagar känns det ingenting... Blir spännande att se.
    Polycystiskt ovariesyndrom (PCOS), tidigare kallat Stein-Leventhals syndrom, är en hormonell rubbning som kan förekomma hos kvinnor. Mellan fem och tio procent av alla kvinnor i fertil ålder beräknas ha PCOS.

Jag klippte in det från wikipedia.

Jag hade utebliven mens i 1 år + att jag gick upp 10 kilo. Efter många besök hos läkaren kom de fram till att jag har PCO.
  • Corri
    Eddam skrev 2010-06-20 21:33:01 följande:
    Absolut att du nästan är inne på dag 4 om du börjar sent ikväll! hihi.. Dag 3,8 liksom.. hehe..

Corri: Spännande!
    Jag har nästan PCO oxå. Om jag minns rätt så ska man ha 10 äggblåsor eller mer om man har PCO och jag hade 5 på ena och 7 på andra.. Så jag är inte norml men har heller inte PCO. Men jag tolkar det som att jag har PCO..  Har ni barn sedan innan?

Annakohler: Då är du ju med all säkerhet gravid!! Skönt!!  Grattis igen! men visst var du överstimulerad nu denna ÄL? Tänk om du har flera stycken därinne...?!
    Nixpix ingen barn sedan tidigare. =) Så detta är första försöket - men har fått  MF. Så jag kan ju bli gravid. Så vi lever på hoppet Skrattande

Har ni barn sedan tidigare?
  • Corri
    ÄNTLIGEN!!Skrattande

Jag fick beskedet för 11 år sedan att jag har PCO - då var jag 18 år och då brydde jag mig inte så mycket om det - utan fortsatte mitt tonårsliv o tankar på att skaffa barn då var bortom periferin. Nu 11 år senare är det ett helt annat fokus för mig och min sambo.

Så idag har varit hos gynekologen där hon konstaterade att jag har så många äggblåsor att hon inte kunde räkna dem. Det känns väldigt jobbigt!

Så vi får komma på utredning nu redan den 5 juli - då vi ska börja med att ta prover etc. Vilket känns helt underbart att få hjälp så fort. Vi är så tacksamma  över detta att det finns sådan hjälp att få!

Så nu håller vi alla tummar o tår att det kommer att funka och att vi kommer få en liten myspropp till vårat liv. Vilket vi båda längtar efter!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??