• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-09-29 11:03:48 följande:
    oj... kanske skulle skriva oxå

Men även om man blir överstimulerad på dubbeldos, så behöver väl det inte bli flerbörd även om risken såklart är större. Jag har inte PCO så jag kanske ska ta reda på detta...
    Nej, men risken att du får många mogna ägg är överhängande.
    Då har du också mkt mkt större missfallsrisk eftersom det är 40% risk att ett trillingfoster blir till ett missfall och det döda fostret kan sätta igång missfall så alla försvinner ut.

Högre doser ger också större påverkan (negativt) på livmoderslemhinna och det fertilasekretet. Lägg sedan på att Pergotime finns kvar i kroppen i ca 50dgr efter sista tabletten så kan väldigt höga halter byggas upp som kanske faktiskt minskar chansen till grav. pga att den påverkar slemhinnan så negativt.
  • Eddam
    Smurfette77 skrev 2010-09-28 18:52:18 följande:
    Egentligen har jag BIM idag men nu kommer jag räkna fredag som BIM eftersom det skulle ge mig en 14 dagar lång lutealfas. Jag tror iofs inte att jag är gravid, det känns liksom inte så och min temp har gått ner lite (jag tempar också). Ja det känns som vi har lite samma symptom! När ska du testa?
    Jag har BIM på lördag tror jag.. Men vi ska ha födelsedagskalas för mig och våran son i helgen så det kommer vara fullt hus fram till måndag så om mensen inte har kommit då så testar jag då..
    Tråkigt att din mens kom.. Slutade du med krämen eller kom den av sig självt?

MD77: Jag fick äl dom två första enkelkurerna, den sista ingen äl alls.. Så då fick det bli en dubbel och då fick jag äl.. Vi får se vad det blir av det..

Sassa: Har du skrivit upp alla frågor nu så du kommer ihåg dom på fredag? hihi
  • Fimpen72

Idag är det dag 17 och enligt ÄL stickorna ingen ÄL... har fått svaga utslag varje dag.
    Förra kuren blev det ÄL dag 19 och jag har faktiskt lite liknande känningar sen igår.
    URK att inte ha egen UL apparat hemma.

Var ligga dagar ligger ni andra på? Ngn som hoppas på ÄL till helgen förrutom jag?

• Rose83

hej alla tjejer

vet ni när man kan börja testa graviditetstest??
    jag är på dag 16 och igår hade jag äl, allså jag e på min andra äl dag...
    sista mens fick jag den 11 sep?+
    när ska ja testa??Kyss

• mira69
    Rose83 skrev 2010-09-29 15:33:22 följande:
    hej alla tjejer

vet ni när man kan börja testa graviditetstest??
    jag är på dag 16 och igår hade jag äl, allså jag e på min andra äl dag...
    sista mens fick jag den 11 sep?+
    när ska ja testa??Kyss
    När du beräknar ha din nästa mens, alltså test på BIM (beräknad icke mens) dagen. Vid graviditet så visar oftast test positivt redan några dagar innan, men å andra sidan så kan man vänta  å slippa använda test i onödan. Jag har testat positivt på grav. v. 3+6 som tidigast. Alltså 3 veckor oxh 6 dagar efter senaste mens.

Lycka till!
  • Elea

Fy sjutton vad jag mår dåligt!
    Har så j-a ont i rygg och mage, mår illa dessutom.

Hoppas att det är en rejäl ägglossning på gång, eller äntligen en mens så jag kan börja med Pergotime....

Men blä, jag mår nästan lika illa som när jag varit gravid. (Vilket jag inte är)

På tal om det; hur många här missbrukar grav-test? När jag varit som värst så har det blivit några/dag, men nu är jag väl nere på ett par-tre-fyra i veckan:)

• MD77
    Smurfette77 skrev 2010-09-29 08:28:46 följande:
    Nej idag fick jag mens Rynkar på näsan Vi får hoppas på nästa månad.Det var den krämen jag använde den här månaden. Jag fick en lite längre lutealfas och mindre spottings så på så sätt hjälper den nog, inte gravid än dock...
    Nej, vad trist. Men skönt att höra att du inte gett upp, bara på´t igen!Glad
    Jag tänkte också testa den där krämen och hoppas på att jag får längre lutalfas. Har bara 9 eller 10, beror på hur man räknar, vore skönt med lite längre så att möjligheterna kanske ökar lite.
    sassa07 skrev 2010-09-29 09:35:05 följande:
    Mira69: Välkommen hit! bara artt hänga på!

Rose83: Det e väl bara att sexa på nu då!

Smurfette77: Tråkigt! Vi kämpar vidare ska man testa den krämen kanske???

MD77: Har din mens kommit på rikitgt??  ja varför kan man inte få dubbelkur även om man har äl på enkelkur.
    Jag har läst i andra trådar att vissa får pergo som har äl för att deras äl inte är så stark!
    Det ska jag kolla upp på fre när jag gör VUL
    Japp, mensen är i full gång tyvärr. Men på ett sätt bra att jag fick den i alla fall, nu har jag börjat med pergo igen. Hoppas att jag slipper vänta till dag 26 bara innan ÄL! Ska på VUL den 8/10 så då får jag min dom Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MariaK7
    Fimpen72 skrev 2010-09-29 11:33:57 följande:
    Idag är det dag 17 och enligt ÄL stickorna ingen ÄL... har fått svaga utslag varje dag.
    Förra kuren blev det ÄL dag 19 och jag har faktiskt lite liknande känningar sen igår.
    URK att inte ha egen UL apparat hemma.

Var ligga dagar ligger ni andra på? Ngn som hoppas på ÄL till helgen förrutom jag?
    Jag väntar oxå på ägglossning, är på dag 19, o börjar tro att det inte blir nåt, ska ta blodprov på månd 4e för o se om jag fått någon....hoppas!!
  • GakkenLive

...har en fråga.
    Fick helt plötsligt svampinfektion, av vad jag kan tänka mig av ingenting.....Brukar dock få det av antibiotika, men det har jag inte tagit.Kan man få det av pergon??

• FannyB

Hej!

Tänkte fråga om jag kan få hoppa in här jag med..?

Jag väntar på att få börja min första pergo-kur, har BIM 4/10. Vi har inga barn sen tidigare - men vi vill såå gärna!! Är lite orolig för läskiga biverkningar av pergon, hur har ni andra det med sånt? Men samtidigt känns det skönt att äntligen få ge naturen lite hjälp på traven...

Känner med er alla!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??