• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • barnlängtan2011

Får erkänna att jag oxå börjat testa, neg än så länge. Men jag är bara 6 dagar efter äl än.

Har ont i brösten och stickningar över livmodern. Hoppas det betyder något. Brukar få ont i brösten innan mens, men det är starkar nu än vanligt, men kan ju kanske bero på pergon. Vågar inte hoppas något än.

Blir lite sugen att testa progesteron, vad har det visat ni som tagit det?

• Smurfette77
    Eddam skrev 2010-09-27 18:49:48 följande:
    Usch idag är en deppdag, har fått en känsla att jag inte har blivit gravid denna gång heller.. Vet inte varför men jag känner mig tom eller hur man ska förklara det.. Allt är Skit idag!
    Jag har också haft en riktig deppdag idag Rynkar på näsan Men jag tröstshoppade lite efter jobbet, så det känns lite bättre nu iaf...
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-27 20:14:31 följande:
    Får erkänna att jag oxå börjat testa, neg än så länge. Men jag är bara 6 dagar efter äl än.

Har ont i brösten och stickningar över livmodern. Hoppas det betyder något. Brukar få ont i brösten innan mens, men det är starkar nu än vanligt, men kan ju kanske bero på pergon. Vågar inte hoppas något än.

Blir lite sugen att testa progesteron, vad har det visat ni som tagit det?
    Jag har ju testat för första gången den här månaden och jag har haft mindre spottings och längre lutealfas och det var ju det jag var ute efter Glad Sen har jag helt sluppit min vanliga hemska pms, jag brukar ha jätteont i brösten och samla på mig en massa vatten så jag blir helt svullen och det har jag sluppit den här månaden, så det är ju ett plus! Det enda jobbiga är ju att veta när man ska sluta, för plussar man så ska man ju fortsätta fram till vecka 12 och då vill man ju inte råka sluta för tidigt om det är så att man plussar sent Obestämd
  • Eddam

Vad ni är härliga tjejer! Jag ska deppa ner mig idag så tar jag nya tag i morn!

Fjällräven och MD77:Tråkigt med menserna! (MD77: Hoppas det är nidis..)

Barnlängtan: Tråkigt att det var neg. Men som sagt, det är ju tiiidigt än...

Sancia: Jag har BIM i helgen.. Men allt känns skit idag så jag tror mensen är på väg..
    Hur går det för dig?

Fimpen: Testa på!

• Eddam

Smurfette: Vi får deppa ihop! Så tar vi nya tag sen..
    Kan du få mens trots progesteronet? Eller måste du sluta för att mensen ska komma eller hur funkar det?

• sassa07

Barnlängtan: Jag ska ta ett progesteron test en vecka innan BIM denna gången.

MD77: Vi ska klara detta! Vi ska inte ge upp Jag har oxå känt mig deppig i helgen...

• Eddam

Fan! Jag har världens mensvärk och tappen har sjunkit ner och blivit mjuk = mensen kommer inom nån/några dagar.. Fan!

• Smurfette77
    Eddam skrev 2010-09-27 21:46:26 följande:
    Smurfette: Vi får deppa ihop! Så tar vi nya tag sen..
    Kan du få mens trots progesteronet? Eller måste du sluta för att mensen ska komma eller hur funkar det?
    Ja nya tag nästa cykel! Jag tror inte jag får någon mens förrän jag slutar med progesteronet, men det där är lite individuellt, en del verkar få det i alla fall. Men jag har åtminstone den längsta lutealfas jag någonsin haft (yes, inom normalintervallet!). Fram tills idag har jag haft rosa flytningar men de försvann idag och jag har bara vita, lite skumt när jag trodde de skulle öka Obestämd
  • Rose83

fick en smile gubbe :) så glad!! det betyder att jag fick ÄL =D

• Eddam
    Smurfette77 skrev 2010-09-28 08:56:48 följande:
    Ja nya tag nästa cykel! Jag tror inte jag får någon mens förrän jag slutar med progesteronet, men det där är lite individuellt, en del verkar få det i alla fall. Men jag har åtminstone den längsta lutealfas jag någonsin haft (yes, inom normalintervallet!). Fram tills idag har jag haft rosa flytningar men de försvann idag och jag har bara vita, lite skumt när jag trodde de skulle öka Obestämd
    Okej, jag är så oinsatt så det är intressant att höra om alla olika mediciner alla får.
    Har läkaren sagt något om hur länge du ska fortsätta? Det är ju onödigt OM du inte har blivit gravid men väldigt viktigt OM du är gravid.. Svårt att veta ju!
    Bra att dom rosa flytningarna slutat!!
    Jag tror jag oxå vita flytningar, trodde det skulle vara "torrt" tills mensen kom men kroppen gör visst som den vill..
  • Eddam
    Rose83 skrev 2010-09-28 09:20:48 följande:

fick en smile gubbe :) så glad!! det betyder att jag fick ÄL =D

Jippie!!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??