• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Rose83

ok... en annan bra fråga da... hur många här har med pergo fått äl men inte blivit gravida??

• barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-09-29 10:05:55 följande:

Undrar varför de aldrig rekommenderar halva tabletter....
    Tex 1½ dag 5-9

Jag ska ta halva tabletter nästa cykel! Dr tyckte ju att jag svarat lit för bra och gav mig ju sex-förbud. Men vi får väl se, tror inte riktigt på det, kollade ju själv med ul och såg att jag bara fick äl från en äb.

Finns verkligen fullt med oseriösa dr som bara verkar kasta ut pergo! Kräv ul av dr under minst första cykeln för att se hur ni svarar på medicinen. 

• barnlängtan2011

Har haft datastrul så jag har inte kunnat kolla tråden så ofta.

Så tråkigt att det inte ville sig dennna månad för er MD och SmurfetteRynkar på näsan!

MD: Hur lång lutealfas blev det denna gång? Tycker du kan fråga din dr om längden på den.

Själv, fortf inte pos, är på 8 dagar efter äl nu, så än finns det hopp, brösten är super ömma, gör ont när sambon kramar mig och när jag hoppar nedför trapor.

Kollade progesteron igår, var 50, vad har ni andra fått för värden?

• Fjällräven

Ändrar lite i listan. Har tid för ultraljud nästa torsdag på IVF-kliniken, hoppas det är några äb som växer och frodas där inne

Sancia:
      BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9 Minus
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10
    GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    Sassa07: BIM 22/10
    catlover: BIM 11/10

• MD77
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-29 21:44:02 följande:
    Har haft datastrul så jag har inte kunnat kolla tråden så ofta.

Så tråkigt att det inte ville sig dennna månad för er MD och SmurfetteRynkar på näsan!

MD: Hur lång lutealfas blev det denna gång? Tycker du kan fråga din dr om längden på den.

Själv, fortf inte pos, är på 8 dagar efter äl nu, så än finns det hopp, brösten är super ömma, gör ont när sambon kramar mig och när jag hoppar nedför trapor.

Kollade progesteron igår, var 50, vad har ni andra fått för värden?
    Vet inte riktigt hur man räknar, men 9 eller 10 dagar. Fick ÄL 17/9 och mens 27/9.
    När jag läst runt så ska det tydligen var ok, men inte optimalt. Ska testa den där progesteronlrämen den här gången och se vad som händer.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • barnlängtan2011

9 dagar blir det då.

Har du kollat progesteron mellan äl och mens någon gång?

Ska du börja med pergo nu igen direkt?

• Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-29 21:36:51 följande:

Jag ska ta halva tabletter nästa cykel! Dr tyckte ju att jag svarat lit för bra och gav mig ju sex-förbud. Men vi får väl se, tror inte riktigt på det, kollade ju själv med ul och såg att jag bara fick äl från en äb.

Finns verkligen fullt med oseriösa dr som bara verkar kasta ut pergo! Kräv ul av dr under minst första cykeln för att se hur ni svarar på medicinen. 

Ja det är fasiken skrämmande. Man får hem ett brev med recept på dubbeldos... lycka till....
    thats it.
    Inga VUL, osv
  • Fimpen72
    Rose83 skrev 2010-09-29 20:44:16 följande:
    hur många här har med pergo fått äl å blivit gravida???
    Jag fick ÄL förra månaden och blev ej gravid.

När jag åt Pergotime sist (6år sedan) tog det sig på andra ägglossningen. (tredje kuren, fick ingen ÄL kur2)
  • barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-09-29 22:06:48 följande:
    Ja det är fasiken skrämmande. Man får hem ett brev med recept på dubbeldos... lycka till....
    thats it.
    Inga VUL, osv

Ja, vi ser ibland resultatet av det, långt värre än trillingar ibland! Är ju trots allt mycket, mycket ovanligt, men man vet inte vem eller när utan ul.

Snart äl för dig då?!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??