• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • flingan
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-30 14:50:27 följande:

Jag känner mig nog inte avundsjuk, mera att deras framgång inom området får mig att känna mig sämre(på reproduktion alltså). Påminner om det man själv allra helst vill ha men inte har fått än. Känner mig ledsen, nedstämd när jag träffat för många av dem (är ju mitt arbete)

Inget pos test än, tror inte det blir något dena månad, känner mig inte gravid, vet inte hur jag ska göra nästa vecka när jag får mens, om jag ska ta pergo igen eller inte. Dr sa att jag inte skulle, utan ska ta varannan månad och då dessutom halvera dosen(25mg) nästa gång, men jag vill inte vänta på en äl som då kanske kommer på cd 35 eller värre. Kan ju kolla själv på äb om det skulle bli För många. Kanske borde ta 25 mg denna månad och se hur det blir.
    Fick ju faktiskt inte äl förrän cd 20 och ägglossade bara från en äb denna månad.

Rekomenderar några av era dr pergo varannan månad?

Även min läkare rekomenderade Pergo varannan månad. Är på dag 16 idag, ännu ingen äl i sikte dock.
  • GakkenLive
    flingan skrev 2010-09-30 19:18:43 följande:
    Hur har era älflytningar blivit av Pergon? Har läst här i tråden att de kan påverkas negativt. Någon som har efrarenhet? Jag brukar nämligen använda mig av Billingsmetoden för att lokalisera äl, och bara använda ältester när det verkligen närmar sig.
    ...tycker min var som vanligt...Jag brukar få den ett par dagar innan själva äl, eller jag tycker iofs många dagar innan, men märkte inget annorlunda på den...
    Men äl känningarna var klart kraftigare...
  • flingan
    GakkenLive skrev 2010-09-30 19:24:54 följande:
    ...tycker min var som vanligt...Jag brukar få den ett par dagar innan själva äl, eller jag tycker iofs många dagar innan, men märkte inget annorlunda på den...
    Men äl känningarna var klart kraftigare...
    Tack för ditt svar! Ska verkligen bli intressant att se hur det blir för min del. Brukar ha sen äl i vanliga fall, om jag nu ens har någon. Är på dag 16 idag och fortfarande inga tecken på vare sig älflytning eller äl. Har haft äl kring dag 23 utan Pergo, så nu hoppas jag att den ska komma lite tidigare med Pergon.
  • MD77
    flingan skrev 2010-09-30 19:34:38 följande:
    Tack för ditt svar! Ska verkligen bli intressant att se hur det blir för min del. Brukar ha sen äl i vanliga fall, om jag nu ens har någon. Är på dag 16 idag och fortfarande inga tecken på vare sig älflytning eller äl. Har haft äl kring dag 23 utan Pergo, så nu hoppas jag att den ska komma lite tidigare med Pergon.
    Hoppas verkligen det. Den där väntan på ÄL kan ju ta kål på vem som helst!Glad Sist fick jag vänta i 26 dagar, riktigt jobbigt, specielt om man börjar testa dag 13Glad

Lycka till!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • flingan
    MD77 skrev 2010-09-30 19:36:51 följande:
    Hoppas verkligen det. Den där väntan på ÄL kan ju ta kål på vem som helst!Glad Sist fick jag vänta i 26 dagar, riktigt jobbigt, specielt om man börjar testa dag 13Glad

Lycka till!
    Ja, det är verkligen drygt att vänta. Det som jag tycker är så konstigt var att de första cyklerna efter att jag hade slutat med mina p-piller så kom äl kring dag 17. Sen blev mina cykler väldigt oregelbundna och äl kom ist kring dag 23. Äl försenades med en hel vecka, bara sådär. Sen fick jag nog och sökte hjälp hos gynläkare. Så hoppas verkligen att Pergo ska få fason på mina cykler.  
  • GakkenLive
    MD77 skrev 2010-09-30 19:36:51 följande:

Lycka till!
    ...tycker väntan på BIM är mer hemsk=(....
  • MD77
    GakkenLive skrev 2010-09-30 19:52:23 följande:
    ...tycker väntan på BIM är mer hemsk=(....
    Nej den är inte kul den heller. Men att vänta på att ens kunna bli gravid och få ÄL hamnar nog på min topplista av jobbigaste saken att vänta på, tätt följt av BIM-väntanGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-09-30 20:17:37 följande:
    Nej den är inte kul den heller. Men att vänta på att ens kunna bli gravid och få ÄL hamnar nog på min topplista av jobbigaste saken att vänta på, tätt följt av BIM-väntanGlad
    Ja jag får nog oxå ställa mig i ledet för värsta väntan är mellan mens och äl... Den är HEMSK! När äl sen har kommit kan man ju inte mycket göra, bara vänta. BIM har man ju ett bestämt datum som man vet att mensen kommer komma, eller inte komma. Men äl kan man ju gå i evigheter och vänta på känns det ju som eftersom den kan komma precis när som helst.. Obestämd

Någon frågade om älflytningar, jag hade mycket mer än vad jag brukar. Jag hade dom en hel vecka om inte ännu mer innan äl kom. Därför jag var helt knäckt att jag inte fick någon äl, trodde ju den skullle komma men flytningarna såklart..
  • GakkenLive

...hm, tycker äl kommer ung som alltid, men BIM flyttas alltid, jag är fasen motsatt till alla andra.Haha.... O så är jag mera nervös för BIM, det är ju då man får veta....

Elea skrev 2010-09-30 18:13:17 följande:
    Själva förkylningen kan ju vara ett symptom i sig... man får ju lite sämre motståndskraft mot det mesta i början när man är gravid, detta för att kroppen inte ska stöta bort barnet.... Jag har blivit förkyld i början av varje graviditet, min man har de senaste åren (skämtsamt) frågat om jag är gravid varje gång jag nyser:)

O jaaaa....jag kan ju alltid hoppas. Har mest nästäppa.Mest på natten.Inget halsont alls knappt.Det är som dne lixom int e vill bryta ut... Men jag jobbar ju på en förskola o det är MÅNGA förkylda små o stora där just nu...
  • flingan
    Eddam skrev 2010-09-30 20:53:15 följande:
    Ja jag får nog oxå ställa mig i ledet för värsta väntan är mellan mens och äl... Den är HEMSK! När äl sen har kommit kan man ju inte mycket göra, bara vänta. BIM har man ju ett bestämt datum som man vet att mensen kommer komma, eller inte komma. Men äl kan man ju gå i evigheter och vänta på känns det ju som eftersom den kan komma precis när som helst.. Obestämd

Någon frågade om älflytningar, jag hade mycket mer än vad jag brukar. Jag hade dom en hel vecka om inte ännu mer innan äl kom. Därför jag var helt knäckt att jag inte fick någon äl, trodde ju den skullle komma men flytningarna såklart..
    Vad tråkigt för dig att du hade älflytningar med ingen äl, man ställer ju in sig på äl när man har haft rikliga älflytningar. Jag börjar undra om jag någonsin har haft äl eller ej. För både flytningarna och ältesterna har ju antytt att äl är på gång. Men blodprovet visade att ingen äl skett. Och flera gånger har min mens kommit redan 4 dagar efter äl, alltså en på tok för kort lutealfas. Så jag börjar undra om jag ens haft någon äl, med tanke på hur oregelbundna och konstiga mina cykler har varit. Hoppas nu att Pergon ska få ordning på detta.

Jag tycker som flera andra att tiden fram tills äl är värst. Efter den sänker sig ett lugn, man har gjort vad man kan så att säga. 
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??