Eddam skrev 2010-09-30 20:53:15 följande:
Ja jag får nog oxå ställa mig i ledet för värsta väntan är mellan mens och äl... Den är HEMSK! När äl sen har kommit kan man ju inte mycket göra, bara vänta. BIM har man ju ett bestämt datum som man vet att mensen kommer komma, eller inte komma. Men äl kan man ju gå i evigheter och vänta på känns det ju som eftersom den kan komma precis när som helst..
Någon frågade om älflytningar, jag hade mycket mer än vad jag brukar. Jag hade dom en hel vecka om inte ännu mer innan äl kom. Därför jag var helt knäckt att jag inte fick någon äl, trodde ju den skullle komma men flytningarna såklart..
Vad tråkigt för dig att du hade älflytningar med ingen äl, man ställer ju in sig på äl när man har haft rikliga älflytningar. Jag börjar undra om jag någonsin har haft äl eller ej. För både flytningarna och ältesterna har ju antytt att äl är på gång. Men blodprovet visade att ingen äl skett. Och flera gånger har min mens kommit redan 4 dagar efter äl, alltså en på tok för kort lutealfas. Så jag börjar undra om jag ens haft någon äl, med tanke på hur oregelbundna och konstiga mina cykler har varit. Hoppas nu att Pergon ska få ordning på detta.
Jag tycker som flera andra att tiden fram tills äl är värst. Efter den sänker sig ett lugn, man har gjort vad man kan så att säga.