• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam

Barnlängtan: Ja den brukar bli mjuk, öppen och låg.. Vi får se..

Sassa: Jag är grymt avundsjuk på alla gravida/alla som just fått barn och alla som lätt blir gravida! Jag hatar dom faktiskt!!!!

sassa07 skrev 2010-09-30 11:44:44 följande:
    Den här månaden ska jag göra barn, så det så!!!!! Hjärta
    Rätt inställning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-09-30 12:49:03 följande:
    Barnlängtan: Ja den brukar bli mjuk, öppen och låg.. Vi får se..

Sassa: Jag är grymt avundsjuk på alla gravida/alla som just fått barn och alla som lätt blir gravida! Jag hatar dom faktiskt!!!! Rätt inställning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Okej då syskonmaking Jag e ju inte toppen förtjust i dom heller!!!
  • barnlängtan2011

Jag känner mig nog inte avundsjuk, mera att deras framgång inom området får mig att känna mig sämre(på reproduktion alltså). Påminner om det man själv allra helst vill ha men inte har fått än. Känner mig ledsen, nedstämd när jag träffat för många av dem (är ju mitt arbete)

Inget pos test än, tror inte det blir något dena månad, känner mig inte gravid, vet inte hur jag ska göra nästa vecka när jag får mens, om jag ska ta pergo igen eller inte. Dr sa att jag inte skulle, utan ska ta varannan månad och då dessutom halvera dosen(25mg) nästa gång, men jag vill inte vänta på en äl som då kanske kommer på cd 35 eller värre. Kan ju kolla själv på äb om det skulle bli För många. Kanske borde ta 25 mg denna månad och se hur det blir.
    Fick ju faktiskt inte äl förrän cd 20 och ägglossade bara från en äb denna månad.

Rekomenderar några av era dr pergo varannan månad?

• Smurfette77
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-30 14:50:27 följande:

Jag känner mig nog inte avundsjuk, mera att deras framgång inom området får mig att känna mig sämre(på reproduktion alltså). Påminner om det man själv allra helst vill ha men inte har fått än. Känner mig ledsen, nedstämd när jag träffat för många av dem (är ju mitt arbete)

Inget pos test än, tror inte det blir något dena månad, känner mig inte gravid, vet inte hur jag ska göra nästa vecka när jag får mens, om jag ska ta pergo igen eller inte. Dr sa att jag inte skulle, utan ska ta varannan månad och då dessutom halvera dosen(25mg) nästa gång, men jag vill inte vänta på en äl som då kanske kommer på cd 35 eller värre. Kan ju kolla själv på äb om det skulle bli För många. Kanske borde ta 25 mg denna månad och se hur det blir.
    Fick ju faktiskt inte äl förrän cd 20 och ägglossade bara från en äb denna månad.

Rekomenderar några av era dr pergo varannan månad?

Ja min läkare rekommenderar också varannan månad, så jag ska inte ta pergo den här cykeln (fick ju mens igår). Man har ju ganska mycket kvar i kroppen även månaden efter så effekten finns ju den månaden också Glad Jag är ganska glad att slippa den här månaden för jag hade sjukt mycket huvudvärk och värmevallningar den här månaden.
  • GakkenLive

....hallu. =)
    Hm, blir lite undrande över alla provresultat här.
    Jag vet, nada om mig själv.
    Har ju gjort tre prov nu under äl ,ska man ringa o kolla hur de gick ,eller vad?
    Jag går hos en fertilitetsläkare men har bara träffat henne en gång ,och då hade jag tid i april, nästa hoppas jag få nu i oktober, tro mig, hon har fullt upp...
    Men jag kanske kan ringa hennes sekreterare o fråga...
    Hm.

Seden en fråga.Som jag har fattat så då man tar pergo så får man känningar i äggområdet mellan äl-BIM ,eller en de får det?Eller hur är det?
    Har haft det sedan äl, från o till o hoppades "blint på ett litet tecken.
    Suck, jag vet att jag inte borde känna efter för det är ung lika med noll.
    Det enda som jag erfarande var mina spända bröst ( och just molande värk nedtill), som kändes mer o mer efter BIM då jag var gravid, o som försvann dagen efter mitt mf... =(.

• Fimpen72

Här verkar det vara ÄL på gång.
    Imorgon är det dag 19, fick ÄL dag 19 förra kuren.
    Har haft jätteont i magen och smått illamående.

Har även testat med ÄL tester som visar starkare utslag än förra fredagen... =)
    Så om 15 dgr blir det gravtest

• Elea
    GakkenLive skrev 2010-09-29 19:52:08 följande:
    Hellu .Ny här jag med. =) för typ en vecka sen eller nått...
    Tog min första kur, fick en dubbel den här månaden (9-13 sept) älstegring på supermax den 20e, och har BIM den 4 oktober.
    Mina biverkningar var nog:
    Huvudvärk,eller rättare sagt migrän.Min första på typ 2 år. Hemskt. Tror det har med den att göra.
    En kraftig äl Har nog aldrig fått så starkt på äl stickan, den var fasen mer lila än röd, o då hade det inte gått mer än 5 minuter...
    Fick också mer ont i äggstocksområdet....
    Sedan är det ju det där med svampinfektionen.Den kan ha kommit av pergon, eller för mycket sex ;), fast jag har nu inte haft knappt mer eller mindre än andra månader....

Får nu bara se hur jag blir på PMS stadiet.Läst att har man ont o problem där sedan tidigare så kan man få väldigt ont då...Men det vet jag inte om det stämmer....

Har eg inte "symptom" på en graviditet, tror jag.Molar nedtill emellanåt. Men det kan bero på pergon.
    och småömmande bröst,Men det är liiiiiiiiiiiiite.
    Har en hemsk förkylning och nymasserad av min naprapat för mina skuldror som jag sliter med,så jag har typ ont  överallt....haha.
    Själva förkylningen kan ju vara ett symptom i sig... man får ju lite sämre motståndskraft mot det mesta i början när man är gravid, detta för att kroppen inte ska stöta bort barnet....
    Jag har blivit förkyld i början av varje graviditet, min man har de senaste åren (skämtsamt) frågat om jag är gravid varje gång jag nyser:)
  • Elea
    Rose83 skrev 2010-09-29 20:44:16 följande:
    hur många här har med pergo fått äl å blivit gravida???
    Jag!
    Med mitt tredje barn. Försöker med mitt fjärde nu:)
  • Elea
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-30 08:15:54 följande:
    Tidigast ca 8-9 dagar efter äl, men bara ca 15% av alla gravtest blir pos så tidigt hos personer som är gravida. *Om man inte har obegärnsad tillgång till gravtest skulle jag nog vänta till ca 12 dagar efter äl. De är ju rätt dyra på Apoteket.
    Ska man testa tidigare, eller ofta, blir det mer ekonomiskt att köpa tester på nätet.
    Elea skrev 2010-09-29 16:34:32 följande:
    Fy sjutton vad jag mår dåligt!
    Har så j-a ont i rygg och mage, mår illa dessutom.

Hoppas att det är en rejäl ägglossning på gång, eller äntligen en mens så jag kan börja med Pergotime....

Men blä, jag mår nästan lika illa som när jag varit gravid. (Vilket jag inte är)

På tal om det; hur många här missbrukar grav-test? När jag varit som värst så har det blivit några/dag, men nu är jag väl nere på ett par-tre-fyra i veckan:)
    Hoppas du mår bättre idag!
    Vare sig det är äl eller mens så är det ju braFlört, så man kommer framåt åtminstonde!

Ja, jag erkänner, jag är testmissbrukare, Är ju bara på 9 dagar efter äl och testar sedan söndags  3-4 ggr/ dag. Går bara inte att låta blir, hur kom du ur ditt missbruk?
    Haha... det blev svårt att förklara utgiften för min man!:) 
    Han tyckte ju, helt korrekt, att världen inte går under om jag behöver vänta 24 h mellan testerna.
    Nu försöker jag ju att enbart testa när jag känner något, men man kan ju känna efter FÖR mycket med.

Jag har ju hållit på och testat i stort sett obegränsat medan jag väntat på att bli gravid, dels de tre ggr som resulterade i barn, men även de som råkade bli missfall, 10 st (12 barn, då det en gång var trillingar). Jag undrar ju lite hur bra det är av min läkare att inte undersöka mig ALLS då jag tidigare varit spontant gravid med trillingar, och har tvillingar på min mormors sida.....
    Han bad mig ju bara komma tillbaka när jag väl blivit gravid... Konstigt?
  • flingan

Hur har era älflytningar blivit av Pergon? Har läst här i tråden att de kan påverkas negativt. Någon som har efrarenhet? Jag brukar nämligen använda mig av Billingsmetoden för att lokalisera äl, och bara använda ältester när det verkligen närmar sig.

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??