• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Elea
    Fimpen72 skrev 2010-09-26 15:01:30 följande:
    Välkommen hit.
    Vi är också inne på att försöka få nummer fyra i barnaskaran.
    Är dina tidigare barn Pergo - bebisar?
    Tackar:)
    Nja, mitt yngsta är en pergobebis, hon blev till på första kuren.

De två andra är pravidel-bebisar, jag hade tydligen amningshormoner utan att ha fått barn innan:)

Jag hoppas på att bara behöva använda en kur den här gången med, men läkaren skrev ut en dubbel kur på en gång, så att det verkligen skulle "ta". Dessutom så är jag två år äldre (!) sa han....
    Något som jag funderar lite över, det är att jag fick utskrivet piller för nästa barn med, jag vill ha fem, och han skrev ut en hel massa piller för att jag skulle slippa komma tillbaka mellan barn fyra och fem...... Låter inte det lite konstigt?
    Jag behövde inte undersökas eller något nu heller (inget jag beklagar iofs), men ändå...
  • Eddam

Smurfette: "Jag tror jag oxå vita flytningar" betyder "jag har oxå vita flytningar"..

• Elea

Förresten, jag kan tipsa om en ny gel som säljs av vissa naturläkare. Sätter igång ägglossningen.
    Jag testar den nu....
    Har fått ont i ryggen, så antingen mens eller ägglossning är på G:)

• Eddam
    Elea skrev 2010-09-28 09:58:55 följande:
    Tackar:)
    Nja, mitt yngsta är en pergobebis, hon blev till på första kuren.

De två andra är pravidel-bebisar, jag hade tydligen amningshormoner utan att ha fått barn innan:)

Jag hoppas på att bara behöva använda en kur den här gången med, men läkaren skrev ut en dubbel kur på en gång, så att det verkligen skulle "ta". Dessutom så är jag två år äldre (!) sa han....
    Något som jag funderar lite över, det är att jag fick utskrivet piller för nästa barn med, jag vill ha fem, och han skrev ut en hel massa piller för att jag skulle slippa komma tillbaka mellan barn fyra och fem...... Låter inte det lite konstigt?
    Jag behövde inte undersökas eller något nu heller (inget jag beklagar iofs), men ändå...
    Det låter ju lite skumt ja, även om det är en smidig lösning så är det ju skönt att bli undersökt så man vet att allt är som det ska..
    Men min läkare är lite åt samma håll, han har undersökt mig men har nu skrivit ut så jag kan ta 3 dubbelkurer till tror jag.. helt utan undersökning.. Bara 2 remisser för blodprov..

Känns som vissa läkare inte bryr sig direkt, det är en enkel lösning på problemet typ..
  • Eddam
    Elea skrev 2010-09-28 10:00:58 följande:
    Förresten, jag kan tipsa om en ny gel som säljs av vissa naturläkare. Sätter igång ägglossningen.
    Jag testar den nu....
    Har fått ont i ryggen, så antingen mens eller ägglossning är på G:)
    Vad är det för något?
  • sassa07
    Eddam skrev 2010-09-28 10:07:34 följande:
    Vad är det för något?
    ja, vad är det???

-------------
    Syskonmaking: nu hänger jag inte med Obestämd  Du har väl inte ätit dubbelkurer hela tiden??? eller?
  • Smurfette77
    Eddam skrev 2010-09-28 09:51:09 följande:
    Okej, jag är så oinsatt så det är intressant att höra om alla olika mediciner alla får.
    Har läkaren sagt något om hur länge du ska fortsätta? Det är ju onödigt OM du inte har blivit gravid men väldigt viktigt OM du är gravid.. Svårt att veta ju!
    Bra att dom rosa flytningarna slutat!!
    Jag tror jag oxå vita flytningar, trodde det skulle vara "torrt" tills mensen kom men kroppen gör visst som den vill..
    Vi får hoppas att det är ett bra tecken! Jag är helt utmattad idag så jag vet inte om det är progesteronet som slagit ut mig fullständigt eller vad det är som pågår. Jag vågar inte testa igen förrän på torsdag och är det negativt då så slutar jag med progesteronet så att jag får mens...
    Eddam skrev 2010-09-28 09:59:13 följande:
    Smurfette: "Jag tror jag oxå vita flytningar" betyder "jag har oxå vita flytningar"..
    Haha, med min trötta hjärna idag så såg jag det inte ens förrän jag gick tillbaka och tittade!
  • Eddam

Sassa: Jag tog en dubbelkur nu denna omgång. Men eftersom Pergon inte fanns fick det ju bli utomlandstabletterna.. Såg nu på receptlistan från Apoteket att jag har fått Pergo för 6 st dubbelkurer.. Hoppas dom gjorde susen för nu har tappen dragit sig tillbaka en aning och inte öppnat sig något mer.. Jag håller tummarna!!

Smurfette: När var det du hade BIM? Räknade du 14 dagar efter ÄL eller hur räknade du?
    Jag tror vi ligger ganska lika i fas för jag har oxå varit dyngtrött. Dom senaste 3 dagarna har jag gått runt och gäspat vilket jag typ aldrig gör trots att jag är trött. Sen i natt kunde jag inte sova mellan 3-6. Helskumt!

• Smurfette77
    Eddam skrev 2010-09-28 15:57:52 följande:
    Sassa: Jag tog en dubbelkur nu denna omgång. Men eftersom Pergon inte fanns fick det ju bli utomlandstabletterna.. Såg nu på receptlistan från Apoteket att jag har fått Pergo för 6 st dubbelkurer.. Hoppas dom gjorde susen för nu har tappen dragit sig tillbaka en aning och inte öppnat sig något mer.. Jag håller tummarna!!

Smurfette: När var det du hade BIM? Räknade du 14 dagar efter ÄL eller hur räknade du?
    Jag tror vi ligger ganska lika i fas för jag har oxå varit dyngtrött. Dom senaste 3 dagarna har jag gått runt och gäspat vilket jag typ aldrig gör trots att jag är trött. Sen i natt kunde jag inte sova mellan 3-6. Helskumt!
    Egentligen har jag BIM idag men nu kommer jag räkna fredag som BIM eftersom det skulle ge mig en 14 dagar lång lutealfas. Jag tror iofs inte att jag är gravid, det känns liksom inte så och min temp har gått ner lite (jag tempar också). Ja det känns som vi har lite samma symptom! När ska du testa?
  • MD77
    Syskonmakinh & Smurfette77: Nu är det riktigt spännande. Hoppas verkligen att ni båda plussar snart! Håller alla tummar och tår!Glad
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Är det någon här som har tagit dubbelkur trots att ni fått ÄL av enkelkur?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??