• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-09-26 14:54:39 följande:

Ni är underbara, ni har superkoll på allt utanför å innanför kroppen
    Jag kollar iaf inte tappen, men en sak e jag bra på: att få mens hehe..

Jag äter oxå ACO Lila vitamintabletter, jag har en söt son som brukar påminna mig, för jag har lite fint sagt att man behöver äta dom för att få en bebis... Så imorse låg en tablett jämte kaffekoppen när jag gick upp
    Han undrar ofta varför inte han får syskon??? Inte av ACO iaf...

Men gud så sött att han lagt fram en tablett! Hjärta

Fimpen: Men kan ju vara (som en gyn sa till min syster och hon höll på att skämmas ihjäl!!) djup och fin.  haha.. Så det kan ju vara så att du inte känner den därför. Det kan ju även vara så att din tapp inte flyttar sig så  mycket mellan dom olika dagarna att du märker någon skillnad så du tydligt upptäcker den. Tyvärr kan jag inte heller säga att känn efter den runt tex äl för det verkar variera väldigt från person till person vart den är, min är tex vääldigt låg medans andra är väldigt hög just då..

--------------------------------------------------------------------

Här har jag en väldig "mens" värk, hoppas det är bäbisvärk och inte mensvärk jag känner..  Obestämd
    När jag var gravid med sonen har jag såhär i efterhand räknat ut att jag måste ha plussat på dag 13 efter äl. Och 3 dagar innan "plussade" jag med ältest. Jag fick alltså starka utslag 3 dagar i rad, därför gravtestade jag mig.. Såå nu blir jag ju sugen att börja testa med ältest eftersom jag inte har några gravtest hemma.. Meeen jag måste nog hålla mig några dagar till eftersom jag bara är på BIM-6.. Åhh vad det drar i testtarmen!!!
    Någon annan som fått "plus" med ältest?
  • Verra88

jag har ingen anning hur man kan plusa med ÄL test har clear blu ÄL test hade ÄL igår :) glad gubbe finns i album men ingen anning hur man ser om man är gravid med de efter ett par dagar

• Smurfette77
    Eddam skrev 2010-09-26 17:42:26 följande:
    Men gud så sött att han lagt fram en tablett! Hjärta

Fimpen: Men kan ju vara (som en gyn sa till min syster och hon höll på att skämmas ihjäl!!) djup och fin.  haha.. Så det kan ju vara så att du inte känner den därför. Det kan ju även vara så att din tapp inte flyttar sig så  mycket mellan dom olika dagarna att du märker någon skillnad så du tydligt upptäcker den. Tyvärr kan jag inte heller säga att känn efter den runt tex äl för det verkar variera väldigt från person till person vart den är, min är tex vääldigt låg medans andra är väldigt hög just då..

-------------------------------------------------- ------------------

Här har jag en väldig "mens" värk, hoppas det är bäbisvärk och inte mensvärk jag känner..  Obestämd
    När jag var gravid med sonen har jag såhär i efterhand räknat ut att jag måste ha plussat på dag 13 efter äl. Och 3 dagar innan "plussade" jag med ältest. Jag fick alltså starka utslag 3 dagar i rad, därför gravtestade jag mig.. Såå nu blir jag ju sugen att börja testa med ältest eftersom jag inte har några gravtest hemma.. Meeen jag måste nog hålla mig några dagar till eftersom jag bara är på BIM-6.. Åhh vad det drar i testtarmen!!!
    Någon annan som fått "plus" med ältest?
    Åh nu lockade du mig till att testa med ett ältest! På kvällen 10 dagar efter ägglossning! Det var så där irriterande "nästan" positivt, liiite svagare än kontrollstrecket. Jag har också lite mensvärk och lite rosa spottings trots mitt intensiva progesteronkräm-smörjande så jag tror att jag antagligen får mens om några dagar. Jag ska testa i morgon bitti för att få det ut världen...
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-09-26 14:54:39 följande:
    -------------------

MD77: Hoppas att du testade för tidigt, kanske e 1 okt som syskonmaking skrev!
    Ja, det hoppas jag med!Glad Nu börjar det bli riktigt spännande här, många som ska testa i dagarna...kul!
    Hoppas att hela listan blir full med plus, det skulle vara underbart!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Rose83

idag testade jag mig med clearblue ägglossningstest... ingen smile gubbe idag... få se om jag har tur å får en imorn.. =) 

minns oxå att jag hade gjort ett för 3 mån sen å jag fick 2 ggr en smile gubbe, jag å killen satte igång dessa två dagar...men ingen bebis då =(
    vill inte tänka på att det kan hända igen!

• Eddam
    Smurfette77 skrev 2010-09-26 18:57:00 följande:
    Åh nu lockade du mig till att testa med ett ältest! På kvällen 10 dagar efter ägglossning! Det var så där irriterande "nästan" positivt, liiite svagare än kontrollstrecket. Jag har också lite mensvärk och lite rosa spottings trots mitt intensiva progesteronkräm-smörjande så jag tror att jag antagligen får mens om några dagar. Jag ska testa i morgon bitti för att få det ut världen...
    Hoppas det är samma som för mig att testet visar för graviditet!!! Om det är så starkt så borde det ju vara något mer än bara mens på gång.. Jag håller tummarna!
    Men du ska testa med gravtest i morn elelr?
  • Smurfette77
    Eddam skrev 2010-09-27 08:31:33 följande:
    Smurfette: Testat än?
    MD77: Testat något mer?
    Ja jag testade i morse, men det var negativt Rynkar på näsan Det är ju lite tidigt än så om inte mensen kommit på torsdag tänker jag testa då igen. Jag har ju normalt en så kort lutealfas att det liksom alltid är för tidigt att testa om jag är innan BIM, nästan för tidigt första dagarna efter BIM också!
  • sassa07

Syskonmaking: Bebisvärk
    ------------------

Gyn ringde mig idag vi hade tel.tid.
    Han vill att jag äter 2-3 omgångar pergo till, helst varann månad!
    Skulle det allt förmodan inte ta sig så är IVF nästa alternativ. Min sambo ska lämna spermieprov, har era män gjort det? (Samma pappa till sonen) han har sagt att han är villig att göra det så jag får väl se vad han säger när vi kommer hem efter jobbet.
    Min man är inte lika pos. till IVF, jag kan ju inte tvinga honom heller. Måste ju förstå hans känslor oxå. 
    ----------------------

• sassa07

oooops...
    Glömde säga att läkarn tyckte att jag skulle kontakta IVF snart för att få en tid med dom. Beroende på
    hur lång väntetid dom har!
    Så jag får väl fundera på vilken jag ska gå till! usch, ville ju inte detta *tårögd*
    Undra om jag hade fått äta mer pergo om jag bodde i en annan kommun.

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??