• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Rose83
    Eddam skrev 2010-09-24 21:36:24 följande:
    En fråga till er alla: Käkar ni alla Folsyra?? Jag är SÄMST på att svälja tabletter och BÄST på att hitta på ursäkter till varför jag inte ska behöva det så jag kan inte säga att jag får ner speciellt många tabletter.. Obestämd
    har hört att folsyra har rekomenderats av läkare till kvinnor som vill bli gravid, men min gyn har inte pratat om det så jag har skippat sånt och kör med pergotime, det bör funka nån vacker dag annars väntar jag ändå på IVF i april 2011 =D
  • Eddam
    Rose83 skrev 2010-09-24 21:46:38 följande:
    har hört att folsyra har rekomenderats av läkare till kvinnor som vill bli gravid, men min gyn har inte pratat om det så jag har skippat sånt och kör med pergotime, det bör funka nån vacker dag annars väntar jag ändå på IVF i april 2011 =D
    Folsyran äter man för att undvika att barnet ska få ryggmärgsbrock när man väl blir gravid.. Läste nånstanns att det tar 3 månader för kroppen att bygga upp ett lager dvs man behöver äta det ett tag innan för att få upp lagret i kroppen.. Att det skulle göra det lättare för en att bli gravid hade jag ingen aning om men det var ju något positivt..
  • Fimpen72
    En fråga till er alla: Käkar ni alla Folsyra?? Jag är SÄMST på att svälja tabletter och BÄST på att hitta på ursäkter till varför jag inte ska behöva det så jag kan inte säga att jag får ner speciellt många tabletter.. Obestämd
    Japp. Man ska ju helst börja äta 1 månad innan man blir gravid.
    De jag äter har en beläggning så de är lätta att svälja.

Köp Ferronol istället. Det är flytande.
  • Rose83

kan vem som helst börja äta de vitaminer ??? dr det receptfritt

• Eddam

Fimpen: VA?!?!?! Finns det flytande?? Åhh vad glad jag blir! Finns det på Apoteket?

Rose: Ja, det är som vanliga vitaminer. Bara och knapra på.. Tror inte det går att överdosera heller så det är inget farligt..

• Fimpen72
    Rose83 skrev 2010-09-24 22:15:27 följande:
    kan vem som helst börja äta de vitaminer ??? dr det receptfritt
    Ja. Min är från ACO och heter Kvinna (lila lock)
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-09-24 22:18:21 följande:
    Fimpen: VA?!?!?! Finns det flytande?? Åhh vad glad jag blir! Finns det på Apoteket?

Rose: Ja, det är som vanliga vitaminer. Bara och knapra på.. Tror inte det går att överdosera heller så det är inget farligt..
    Bodystore har iallafall.
    Då får du både järn och folsyra!! =)

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/vitamin_mineral_antioxidant-2/mineraler/ferronol-500-ml?gclid=CJHD1OTsoKQCFcsf3wodv39F7A
  • Rose83
    Eddam skrev 2010-09-24 22:18:21 följande:

hihi då ska jag prova, imorn ska jag ändå köpa ägglossningstest å börja testa mig fr.o.m IMORGON, idag var jag hos min gyn men han såg ingen äggblåsa, kanske för tidigt om jag var där dag 11, eller hur?! men tänker testa mig själv... så då kan jag passa på att köpa lite folsyra tabletter..niceTungan ute
  • MD77
    Japp, har ätit i drygt 3 månader så nu är jag redo att bli gravid!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??