• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • GakkenLive

...tack tack alla.Kul att se fler som pergar....

Frågor från en nybörjare:
    Ska det kännas mycket mer i äggstocksområdet under äl?
    Hur ser chanserna ut, att bli gravid med pergo?Nån som vet? 

Något jag bör  tänka på?

Har som sagt var fått till det i sovrummet =P,  16-22 septermber, utom på söndagen.Fick superstarkt på äl på måndagen och hade so msagt var sex då, och tom onsdagen,....Låter det ok? 
    Just för äl's skull =P...

• barnlängtan2011

Sexandet låter väl jättebra, om LH blev pos på mån borde du ju senast haft äl på onsdagen.?

Jag hade äl i tisdags, pos LH sön- tis, hade sex sön, mån, tis, ons. Tycker det blev ganska braGlad!

Ja, jag hade ivarje fall mycket mera ont innan äl än vad jag någonsin haft tidigare, var inte supertrevligt med sexandet, men vad gör man inte för en liten...

Skrev i något tidigare inlägg om gravfrekvensen efter pergo, kommer inte ihåg siffrorna längre, men de flesta blir gravida inom de tre första cyklerna.

• barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-09-24 17:36:19 följande:
    Tur nog så är det väl proffsiga och tar emot ätande utan problem. Jag gick hos kurator efter min fosterreduktion, det var otroligt hjälpsamt men jag borde kommit iväg tidigare (tog 1år).

Känner mig lite mera positiv nu faktiskt, kanske det smäller imorgon och jag ligger dubbelvikt av smärta he he
    Vi får hoppas du får ont snart då...Flört

Kan tänka mig att det var jobbigt.
    Själv har jag så otroligt dåligt samvete och tankar om att jag dödat mitt barn då jag fick operera bort min graviditet som låg i en missbildad del av min livmoder(inget någon här behöver vara orolig för, jag var statistiskt årets fall). Vårdpersonalen fick mig att tvivla på mig själv(de trodde på en annan diagnos) och jag gick med på op även fast det redan då kändes som jag dödade mitt barn. Visade sig senare att jag hade rätt och de fel, kanske inte hade spelat någon roll, hade antagligen blivit op ändå då riskerna var för stora. Men det finns flera fall där graviditet resulterat i ett levende barn vid min typ av missbildning, så möjligheten kunde ju ha funnits. Nu tror jag dessutom ibland att Dr som op kanske skadade något eller att det har blivit fullt med ärrbildning i hela buken så inga ägg kan hitta rätt.
    Tankarna bara mal, och inte blir det bättre av att tiden går utan att man blir gravid igen. Blää!
  • sassa07

Alcastar: Välkommen hit

barnlängtan: Vilken mysig fredags em

Jag har inte ändrat på något för att "lättare" kunna bli gravid.  Tar mig gärna ett glas vin på helgen eller 2, ibland blir det inget alls. Just nu står ett glas jämte mig hehe...
    Jag tar gärna ett glas på tisdagar till "desperate housewives" men det har ju inte börjat ännu, så jag får vänta lite till 
    Känner att jag äter bra mat och regelbundet, tränar 3-4 ggr i veckan!

---------------------
    Japp äl å mens räcker för mig, å nu har jag dragit ner det till att bara ha koll på mensen....

• Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 19:13:51 följande:
    Vi får hoppas du får ont snart då...Flört
    Jag fick mina ÄL stickor idag och tog ett nu ikväll för att ha ett "negativt" att jämföra med.
    Blev svagt svagt streck.
    Sen tänkte jag testa andra ggn jag kissar varje morgon och sedan runt 19 tiden på kvällarna från och med söndag.
    Får se hur man ska lösa det på jobbet... men det ska väl gå.
  • sassa07

Fimpen72: Nej nej kom igen nu, nu ska vi kämpa på!!!! Snart kommer det...

• barnlängtan2011

Ja, jag har oxå ett glas vin här... Det är ju ändå fredag. Ägget är ju än så länge löst...

• GakkenLive
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 19:06:13 följande:
    Sexandet låter väl jättebra, om LH blev pos på mån borde du ju senast haft äl på onsdagen.?Jag hade äl i tisdags, pos LH sön- tis, hade sex sön, mån, tis, ons. Tycker det blev ganska bra!Ja, jag hade ivarje fall mycket mera ont innan äl än vad jag någonsin haft tidigare, var inte supertrevligt med sexandet, men vad gör man inte för en liten...Skrev i något tidigare inlägg om gravfrekvensen efter pergo, kommer inte ihåg siffrorna längre, men de flesta blir gravida inom de tre första cyklerna.

Ok, haha.Ja vi får hoppas att de funkar.âr lite upprörd över min missade söndag, men det var två trötta människor, som somnade. Jag håller med dig, var klart mer öm nedtill under sexbiten. Min läkare sa för länge sedan att inte kolla äl, o vänta, haha. Lätt för henne¨å säga.Och jag räknar nog mera dagar den här gången efter behandling....sjukt.
  • Eddam

Välkomna hit ni nya!!

Jag har inte heller ändrat några vanor direkt.. Alkohol dricker jag extremt sällan men skulle jag vilja skulle inte graviditetsförsöken hindra mig. Om och när jag får plus på stickan, då skärper jag mig. Orkar inte behöva tänka på sånt nu, har svårt att tro att den skulle hinna skadas av det..

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-09-24 19:43:22 följande:
    Fimpen72: Nej nej kom igen nu, nu ska vi kämpa på!!!! Snart kommer det...
    Ja det ska ju eg komma om en vecka om jag får på samma dag som förra kuren.
    Men jag funderar på om det kan komma tidigare eftersom man redan har pergo i kroppen.
    Tydligen finns det ju kvar ca 50dgr när jag läste en studie.

Kanske därför man ska äta tre och sen uppehåll enligt många läkare.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??