• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sassa07

Barnlängtan2011: Beklagar det med din graviditet Jag hoppas att du får all hjälp du behöver och att det snart kommer ett plus.
    När min son föddes fick jag tala med en kurator, för jag var inte ett dugg intresserad av honom, idag kan jag ens inte förstå hur jag tänkte så...
    -------------------------
    Fimpen72: Femar?? Ges det ut av gyn??? Jag har ju gjort VUL för att kolla äb, då kollar dom väl slemhinnorna oxå??? dom har aldrig påpekat något om slemhinnorna.
    Jag har ju tel tid med gyn på måndag så jag ska fråga honom ALLT!!
    -------------
    FamÅsling: Jag äter den för att jag inte har någon ägglossning. Stimulerar så att man får igång sin ägglossning.

• Fimpen72

Sassa - vad jag läst på FL så har vissa bett läkaren om Femar.
    Utomlands används den mycket oftare än här... Och när jag läst studier är den bättre än Pergo.
    Men mkt dyrare, kostar 1400kr för 6 kurer (30 tabletter).
    Men det är ju iallafall billigare än IVF.

Jag tänkte beställa via goldpharma om det inte tar sig med pergo denna kur, just för att den ger mkt bättre livmoderslemhinna.

• Fimpen72

Ni som ÄL testar med stickor, gör det ni det 1ggn/dag eller flera?
    Tempmetoden går inte denna gång, har blivit förkyld :(
    Men stickor är beställda

• Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-09-23 13:35:14 följande:
    Men stickor är beställda
    Jag har testat en gång på fm och en gång på fm ibland fler gånger. Men jag är en testmissbrukare.. Cool Du vet, ju fler gånger man testat ju snabbare får man ÄL.. hehe.. Eller inte.. Flört
  • flingan

En liten fråga till er som har erfarenhet av Pergo. Jag tog min sista tablett idag. När brukar ni få ÄL? Läkaren sa att den kommer runt dag 16-18. Får ni tidigare eller senare ÄL av Pergo? Har läst att det kan variera. 

• barnlängtan2011
    sassa07 skrev 2010-09-23 13:15:14 följande:
    -------------------------
    Fimpen72: Femar?? Ges det ut av gyn??? Jag har ju gjort VUL för att kolla äb, då kollar dom väl slemhinnorna oxå??? dom har aldrig påpekat något om slemhinnorna.
    Jag har ju tel tid med gyn på måndag så jag ska fråga honom ALLT!!
    -------------
    Min gyn kollade slemhinnan på cd 13, den var då för tunn, 4 mm och ej treskiktad. På cd 15 när min kollga kollade var den treskiktad och betydligt tjockare. Tror jag läste att den bör vara >5 mm vid äl för att ägget ska kunna fästa. En av riksrena med just Pergo är att den kan påverka livmoderslemhinnan och livmoderhassekretet negativt för att vara gynsamt för att kunna bli gravid. Man uppskattar att ca 20% v användarna får dessa negativa effekter.
    Fimpen72 skrev 2010-09-23 13:35:14 följande:
    Men stickor är beställda
    Testar minst 2 ggr/dag. När sekretet blir rikligare blir det 4-5 gr/dag. Men jag är oxå testmissbrukareGlad. Tror som syskonmaking, ju fler test desto snabbare äl, ha,ha.
    flingan skrev 2010-09-23 14:37:16 följande:
    En liten fråga till er som har erfarenhet av Pergo. Jag tog min sista tablett idag. När brukar ni få ÄL? Läkaren sa att den kommer runt dag 16-18. Får ni tidigare eller senare ÄL av Pergo? Har läst att det kan variera. 
    Ätit min första kur, fick äl dag 20.
  • sassa07

YES!
    Jag har fått recept på Pergo och det ligger ett litet paket och väntar på mig nu i em 
    Fort. restat på många ställe. Men jag har flera apoteks alt, och det enda stället det fanns på var i min alldeles egna stad Tjohoooo
    Jag hade nog kunnat tänka mig att åka några mil för att få tag på det.
    ------------
    Fimpen72: tack jag ska kolla upp detta med Femar nja 1400kr känns ju inte som en förmögenhet om man jämför med IVF.

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-09-23 14:48:57 följande:
    YES!
    Jag har fått recept på Pergo och det ligger ett litet paket och väntar på mig nu i em 
    Fort. restat på många ställe. Men jag har flera apoteks alt, och det enda stället det fanns på var i min alldeles egna stad Tjohoooo
    Jag hade nog kunnat tänka mig att åka några mil för att få tag på det.
    ------------
    Fimpen72: tack jag ska kolla upp detta med Femar nja 1400kr känns ju inte som en förmögenhet om man jämför med IVF.
    Får du via läkaren borde du kunna få på högkostnadsskyddet...
    Men vi hoppas väl på pergo för tillfället =)
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??