• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • makeupgirl

Jag äter levaxin och har pco, det ställer till det en hel del. Sist mens hade jag i maj, sen inget sen dess. Var på sh på fertilitetsmot förra veckan och då hade jag tydligen ägglossat precis, så om det tagit sig borde visa sig om en vecka el så. Det är bara så typiskt eftersom jag ska göra en GBP i början av okt, då vill man ju inte riskera något heller!

• Eddam
    MariaK7 skrev 2010-09-24 11:37:15 följande:
    Sassa07 håller med dig , gu vilken koll ni alla har på olika faser hit o dit, blir alldeles snurrig av tempning o allt jag, haha.....försöker ha koll nu om jag får ägglossning o när mens ska komma, det får räcka =)
    Man behöver inte veta så mycket mer än så!
  • Eddam
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 08:44:32 följande:
    Jag hoppas alla här som var pergotime kontrollerat sina sköldkörtelhormoner! Dessa hormoner reglerar ämnesomsättningen. För låga värden kan öka risken för missfall. Hade inte så jättefel värden, 2.2, men mao bör ligga under 2.0 om man är gravid eller till bli.
    Hur låga är FÖR låga då? Om man ska ligga under 2 för att vara normal?
  • barnlängtan2011

Vill man inte bli gravid ligger övre gränsen kring 4, så det är skillnad om man vill bli gravid, är gravid eller inte. Nedre normalgräns anges ofta till, 0,4, men man kan ligga lägre om t4,t3 är normala. Ofta ligger man pressat i tidig grav, 0.3, 0.2 är inte ovanligt, det gör man inget åt. Lågt TSH och förhöjt t4 betyder däremot överproduktion av sköldkörtelhormoner, hyperthyreos. Överproduktion är dock inte alls lika vanligt som underproduktion.

• barnlängtan2011

Syskonmaking, Du har helt rätt i det ! Det är ju det som man behöver veta.

• Alcastar

Hej!
    Jag hoppar in här om det går bra?
    Jag är helt ny i detta. Vi var igår hos gynekologen för att starta en process. Fick Pergo utskrivet och börjar nästa mens med den.
    Vi har försökt drygt ett år, och kommer ställa oss i kö för ivf på en gång pga ålder. Men skall prova pergo under tiden :)

• barnlängtan2011

Välkommen! Hur gammal är du, om det är ok att jag frågar?

• Alcastar
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 14:52:21 följande:
    Välkommen! Hur gammal är du, om det är ok att jag frågar?

Tack och absolut :)

Jag är 37 snart 38 så det brinner i knutarna. Och när alla tester är klara ska jag ringa min gynekolog och hon skall då ställa oss i kö. Det är så lång väntetid så det är lika bra att göra det direkt. Men visst hoppas man att pergo ska ge en hjälp... :)

• barnlängtan2011

Börjar själv fundera på ivf. Men bara ätit en pergotimekur än. Tänkte ge det till kul ungefär. Vi har redan en flicka på vi där väl betala själva. Själv är jag 34. Hoppas det funkar för er! Sitter hos hårfrisören och tonar mina gråahår, på varmt!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??