• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • barnlängtan2011

Precis. ÄB mäts mha UL
    Kan ta mig själv som exempel som gjorde ngr vul innan älFlört
    CD 6: flertal, små äb, max 8 mm stora
    CD 9: flertal 8-10 mm äb, ingen dominerande
    CD13: 3 st 14 mm äb
    CD15: 1 st 18mm, 2 st 15
    CD 19: 1 st 30 mm äb, 2 st 15 mm
    CD 20 : 2 st 15 mm äb, dvs äl hade skett!

ÄB märker du förhoppnigsvis inte av bli de stora kan det kännas, på äggstocken finns alltid äb, små sådana som väntar på att växa till, vraje månad efter mens börjar några st växa till. En av dem blir med tiden mer dominerande och fortsätter växa medans de andra tillbakabildas.

Vid pergo fungerar ibland inte den effekten, att bara en fortsätter växa, utan man kan då få äl från flera äb.

• Fimpen72
    GakkenLive skrev 2010-09-25 10:08:54 följande:
    ....gillar inte quicktests...alls. Sorry.Men kolla så de stickorna stämmer.
    Mina visade fel 9 av 10 ggr.
    Många falksa sträck på dem. Har klagar , men de påstår att jag gjorde fel. Testade sista omgången med stickor i från testlagrets,de funkade. och jag testade i samma urin.
    Kan varit en dålig sändning, men inget jag tar igen, om jag säger så....
    Hur visade de fel? Var de positivia flera dagar på raken eller?
  • GakkenLive
    Fimpen72 skrev 2010-09-25 12:12:53 följande:
    Hur visade de fel? Var de positivia flera dagar på raken eller?
    De missvisade, var helt blanka på flera av dem.
    två visade äl då jag inte hade det, alls... under mensen.....
    ett par av dem var helt markerad, alltså hela fältet var färgat.

Men som sagt var, jag har köpt två omgångar från dem.första omgången, köpte jag få ,de  ser ut ha stämt,Köpte sedan en större omgång, men de funkade som sagt var dåligt.
    Så jag håller mig till testlagrets.Men det är som sagt var bara min erfarenhet.Kan ha varit fel på dem.
  • GakkenLive
    Hjälp!

....arghhhh...
    Nu vet jag varken ut eller in.
    Fick rosa på pappret på toan i dag.
    Fick max på stickan i måndags, så jag borde vara ett par dagar efter äl i dag.
    Vet inte, läst om en nidis, men det låter låååååååångsökt med tanke på den korta tiden, även om jag har läst att det kan ske så tidigt som dag 3  efter äl...
    Kan också vara en urinvägsinfektion på g....Har inte ont, men funderar..
    .Och funderar på om det är en  reaktion efter pergon.....
    Suck.
    Tankar?
  • Fimpen72
    GakkenLive skrev 2010-09-25 16:16:52 följande:
    Hjälp!

....arghhhh...
    Nu vet jag varken ut eller in.
    Fick rosa på pappret på toan i dag.
    Fick max på stickan i måndags, så jag borde vara ett par dagar efter äl i dag.
    Vet inte, läst om en nidis, men det låter låååååååångsökt med tanke på den korta tiden, även om jag har läst att det kan ske så tidigt som dag 3  efter äl...
    Kan också vara en urinvägsinfektion på g....Har inte ont, men funderar..
    .Och funderar på om det är en  reaktion efter pergon.....
    Suck.
    Tankar?
    Kanske det bara är en lite blödning från livmodern/slidan pga för mkt "mys"?
  • GakkenLive

...sant, det kan vara så.men jag har inte haft sex nu på ett par dagar.... Men det kan ju vara sköra slemhinnor i alla fall...

• Smurfette77
    GakkenLive skrev 2010-09-25 16:34:28 följande:
    ...sant, det kan vara så.men jag har inte haft sex nu på ett par dagar.... Men det kan ju vara sköra slemhinnor i alla fall...
    Jag brukar ofta få en lite rosa spotting några dagar efter ägglossning. Först trodde jag att det var då jag hade ägglossning,men nu när jag tempar så har sett att jag har äglossning oftast någon/några dagar innan jag får rosa på pappret. Jag tror att min livmodertapp blir lite känslig av den kraftiga hormonsvängningen efter ägglossning, kanske är samma för dig?
  • GakkenLive

...kan kanske vara så. Säkert något med hormoneri kroppen, för jag har inte på detta försöksåret haft detta någongång, o så mycket mer sex än vanligt är det inte...

• MD77
    GakkenLive skrev 2010-09-25 21:13:41 följande:
    ...kan kanske vara så. Säkert något med hormoneri kroppen, för jag har inte på detta försöksåret haft detta någongång, o så mycket mer sex än vanligt är det inte...
    Hoppas på nidis, det kan väl bara betyda en sak i så fall, bebis!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    GakkenLive skrev 2010-09-25 10:08:54 följande:
    ....gillar inte quicktests...alls. Sorry.Men kolla så de stickorna stämmer.
    Mina visade fel 9 av 10 ggr.
    Många falksa sträck på dem. Har klagar , men de påstår att jag gjorde fel. Testade sista omgången med stickor i från testlagrets,de funkade. och jag testade i samma urin.
    Kan varit en dålig sändning, men inget jag tar igen, om jag säger så....
    Du måste ha fått en riktigt dålig omgång.. Jag har nog testat över 100 st från dom och har en gång fått en som var "paj", det blev ett snett streck över hela men då syntes det tydligt att det var fel på det.. Teststrecket har blivit starkare ibland men aldrig så starkt så att jag trott att det var ÄL, bara att det var på G.. Men precis samma har hänt med testlagrets test..
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??