• Smurfette77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej allihop! Jag fick recept på pergotime tidigare i sommar men har så klart inte lyckats få något eftersom det är slut överallt, så igår tog saken i egna händer och beställde från goldpharma.com. Hur snabbt kom det fram till er som beställt förut? Om jag får mens (förhoppningsvis inte, så klart) så måste jag börja med dem senast på fredag nästa vecka, tror ni det finns en chans att hinna få dem innan dess?

• Smurfette77
    MD77 skrev 2010-08-26 21:47:11 följande:

Det ska ta högst 7 dagar har jag för mig, vissa har fått på 3-4 dagar. Hoppas du inte får mens!Glad

Eddam skrev 2010-08-26 08:57:27 följande:
    Hihi, tackar för stödet!! haha..

Jag köpte Clomiphen Citrate, jag läste runt och det skulle vara lika som Pergo, med samma styrka och allt.
    Nej, jag förstår inte heller varför vissa är så dyra när dom är tom billigare i dyra Sverige...

Det gjorde du rätt i, hoppas att de kommer snabbt! Det är väl värt varenda krona om det funkar.
    Om det inte hunnit komma Pergo tills nästa gång så är det jag som smugglar! Glad 

Då får vi hoppas det stämmer för mig med, om jag beställde i onsdags så borde det ju hinna fram tills nästa fredag Glad
  • Smurfette77
    Eddam skrev 2010-08-27 09:02:12 följande:
    När jag beställde så stod det max 8 dagar men genomsnittet var 4 dagar. Så det borde nog komma fram tycker jag!

Vad beställde du?
    Jag beställde Omifin, verkar vara namnet som det går under i Mexico och Spanien. Det fanns ju flera olika att välja på som var på 50 mg, så jag tog en av dem. Det fanns ju betydligt billigare varianter, men min sambo vågade inte satsa på dem, haha
    Eddam skrev 2010-08-27 09:04:22 följande:
    Förhoppningsvis får du ju ingen mens men annars hoppas vi ju på att Pergo kommer!!

Annars får vi nog snart byta trådnamnet till smuggelligan.. haha..

Vet du ungefär när du borde få ÄL?
    Haha, ja smuggelligan det är vi det Flört
  • Smurfette77
    Eddam skrev 2010-08-30 19:13:54 följande:
    Gud vad skönt!! Jag gillar när dom är villiga att leta åt en.. Jag var på 3 olika apotek när jag letade och bara på ett var dom villiga att titta om dom kunde hitta något i nån annan stad..

MD77: I morgon är jag på 3e mensdagen.. Men jag beställde 25e och den 26e hade dom skickat det.. Så jag tror att dom kommer komma i morgon om dom inte fastnar i tullen eller något sånt trevligt.. Obestämd Men som du säger,det går ju att vänta ända till dag 5 innan det är för sent.. Men jag vill NUUUUUUU!!!
    Då beställde vi ju precis samtidigt, jag vill ju  bara att de ska komma direkt! Jag är inte helt säker på att jag fått mens än (jag har spottings) men om jag ska kunna börja på dag 3 så måste de komma den här veckan iaf...det här är den fjärde dagen i rad som jag småblöder, men gynekologen sa att jag skulle räkna den första dagen jag blöder ordentligt som dag 1 och det är ju inte än.
  • Smurfette77
    Eddam skrev 2010-08-31 18:30:57 följande:
    Inga tabletter idag inte...
    Nej inte här heller Rynkar på näsan Jag hoppas de kommer i morgon, jag tror jag har dag 1 idag...
  • Smurfette77
    Eddam skrev 2010-09-01 13:20:27 följande:
    Hepp hopp, inga tabletter idag heller.. Antar att dom inte kommer i morgon heller så jag får nog vänta några veckor och sen börja med Primolut igen.. Fan så surt allt känns..
    Åh nej vad tråkigt! Jag hoppas att mina kommer idag eller i morgon för jag borde börja med dem på fredag...
  • Smurfette77

Mina piller kom idag Glad De var skickade från Spanien. Jag fick mail om att de var skickade på torsdag kväll, så de måste gått iväg i fredags morse och kom idag onsdag, så 4 arbetsdagar alltså. Ganska precis vad det stod på hemsidan.

• Smurfette77
    Eddam skrev 2010-09-01 19:30:15 följande:
    Jag vill tänka så men just nu känns allt så hopplöst.. suck!
    Men OM dom kommer i morn så är det 5e dagen så jag kan ju börja då men min inställning att det kommer ske är ju rätt obefintlig...
    Jag tror dina piller kommer i morgon! Det diffar säkert lite beroende på vilket land de skickar ifrån, men de säger 4-8 dagar och om de skickade i torsdags morse så är ju idag dag 5 och det borde finnas goda chanser att de kommer nu. Och kommer de på fredag så tror jag det är ok att börja på dag 6 också precis som Fimpen säger Glad

Jag har egen ÄL varje månad så jag måste ju börja på rätt dag om det inte ska bli fel. Det är ju min korta lutealfas som ska försökas rättas till med pergon.
  • Smurfette77
    sassa07 skrev 2010-09-02 08:24:46 följande:
    Jag gillar er alla oxå Skönt att få skriva av sig både när man e på topp å nere i botten!
    Vem vet vi kanske har en tråd ihop hela vägen:  "Vi som väntade lääänge på plus och nu har  trotsiga tonåringar" Cool hehe....

Smurfette77: Oki jag kanske inte e så insatt men,  Vad spelar lutealfasen för roll om man har ÄL??
    Jo precis som syskonmaking säger, ägget hinner inte fästa för man får mens för tidigt. Jag har kanske 8 blödningsfria dagar efter ÄL och även om jag inte blöder rejält förrän efter 11-12 dagar efter ÄL så är det lite väl lite för att bli gravid. jag ska kombinera pergon med progesteron i lutealfasen för att försöka förlänga den. Gynekologen sa att om man stärker ägglossningen så får man en bättre gulkropp och då bör lutealfasen funka bättre också Glad
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??