• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-09-24 22:44:39 följande:
    Japp, har ätit i drygt 3 månader så nu är jag redo att bli gravid!Glad
    Duktigt!!
  • Smurfette77
    MD77 skrev 2010-09-24 22:44:39 följande:
    Japp, har ätit i drygt 3 månader så nu är jag redo att bli gravid!Glad
    Haha, jag har ätit folsyra sen i februari, så jag är nog verkligen redo att bli gravid Flört
  • Fimpen72

Jag köpte ÄL tester från Quicktests, 21 ÄL och 10 grav för 169kr.
    Visserkligen har jag redan massa grav-tester men det kan man ju sälja sen om de blir över (får man hoppas).

Dag 13 idag inte mys i sikte alls, är sjuuuk.
    Men jag ska testa med stickor från imorgon och blir det utslag får man ju offra sig lite.
    Tänkte tejpa dem på ett papper och skriva datum bredvid, stickorna var ju så tunna (3mm) att det var för svårt att skriva ngt.

• GakkenLive
    Fimpen72 skrev 2010-09-25 08:29:10 följande:
    Jag köpte ÄL tester från Quicktests, 21 ÄL och 10 grav för 169kr.
    Visserkligen har jag redan massa grav-tester men det kan man ju sälja sen om de blir över (får man hoppas).

Dag 13 idag inte mys i sikte alls, är sjuuuk.
    Men jag ska testa med stickor från imorgon och blir det utslag får man ju offra sig lite.
    Tänkte tejpa dem på ett papper och skriva datum bredvid, stickorna var ju så tunna (3mm) att det var för svårt att skriva ngt.
    ....gillar inte quicktests...alls. Sorry.Men kolla så de stickorna stämmer.
    Mina visade fel 9 av 10 ggr.
    Många falksa sträck på dem. Har klagar , men de påstår att jag gjorde fel. Testade sista omgången med stickor i från testlagrets,de funkade. och jag testade i samma urin.
    Kan varit en dålig sändning, men inget jag tar igen, om jag säger så....
  • GakkenLive

...btw....är sååååå sjukt dålig på att ta mina folsyra tabletter (äter en tablett so mheter :Kvinna. finns på apotekt och rek till oss i fertil ålder =)), måste skärpa mig med det.Glömmer dem hela tiden,

• barnlängtan2011

Äter oxå folsyra, sedan november-09, burken med lilalock från Apoteket. Äter dessutom Omega kapslar, man har visat att tillskott av DHA eller om det var EPA ger lite högre IQ på barnen. Finns en artikel om det på livsmedelverketshemsida tror jag, där det även finns kostråd för gravida och ammande. För när vi alla väl blir gravida börjar matrestriktionerna, så det gäller att vara förbereddFlört

Fimpen: helt rätt i att infertilitet är en ökad riskfaktor för äggstockscancer, men man tror ev att pergo ev ökar denna risk, vore trist att chansa.

• barnlängtan2011
    Betty9 skrev 2010-09-24 17:50:24 följande:
    Hej!
    Jag har en fråga...är det ngn som har fått värk,ont i svanken några dgr efter att ha tagit ovitrelle??
    Jag åt en dubbelkur pergo 11/9-15/9..sen tog jag ovitrelle sprutan den 19/9 och igår fick jag så ont i svanken, kändes som mensvärk..kan det ha varit äl? ngn som har känt nåt liknande?
    Inte tagit ovitrelle, men det kanska kan ha varit äl?!
  • Rose83

exempel... om ägglossning sker dag 16, när får man äggblåsan...?? hur märker man äggblåsan?? nån duktig på det???

• MD77
    Rose83 skrev 2010-09-25 10:41:07 följande:

exempel... om ägglossning sker dag 16, när får man äggblåsan...?? hur märker man äggblåsan?? nån duktig på det???

Det kan man endast se vid VUL (vaginalt ultraljud) Då kan man se hur stor ÄB är och se på ett ungefär när det är dags för ÄL. ÄB växer mellan 0,5-2 mm/dygn, men de kan tydligen växa snabbare, mina växte 3 mm/dygn på första Pergokuren. Det kan man se genom att gå på VUL med några dagars mellanrum.
    Hoppas att det är till någon hjälpGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Rose83
    MD77 skrev 2010-09-25 11:13:24 följande:
    Det kan man endast se vid VUL (vaginalt ultraljud) Då kan man se hur stor ÄB är och se på ett ungefär när det är dags för ÄL. ÄB växer mellan 0,5-2 mm/dygn, men de kan tydligen växa snabbare, mina växte 3 mm/dygn på första Pergokuren. Det kan man se genom att gå på VUL med några dagars mellanrum.
    Hoppas att det är till någon hjälpGlad
    ok..tror du att jag gick för tidigt då (dag 11) för vi såg inga blåsor=(
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??