• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    GakkenLive skrev 2010-09-25 16:16:52 följande:
    Hjälp!

....arghhhh...
    Nu vet jag varken ut eller in.
    Fick rosa på pappret på toan i dag.
    Fick max på stickan i måndags, så jag borde vara ett par dagar efter äl i dag.
    Vet inte, läst om en nidis, men det låter låååååååångsökt med tanke på den korta tiden, även om jag har läst att det kan ske så tidigt som dag 3  efter äl...
    Kan också vara en urinvägsinfektion på g....Har inte ont, men funderar..
    .Och funderar på om det är en  reaktion efter pergon.....
    Suck.
    Tankar?
    Nej vad jobbigt! Är det färskt blod eller bara lite utblandat?
    Hoppas som sagt att det är nidis eller känsliga slemhinnor.. Håll oss uppdaterade i morgon..
  • Eddam

Sassa: Har du börjat med Pergo än?

Är det någon av er andra som börjar känna något gravtecken? Eller kanske tillomed har börjat testa?
    Klistrar in listan igen..

Nu ska det bli barn listan:

Sassa07
    : BIM 21/9 Minus
    Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9
    Fjällräven: BIM 28/9
    Smurfette77: BIM 28/9 
    Syskonmaking: BIM 2/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Fimpen72: - BIM 15/10

• MD77

Jag måste väl erkänna då...jag testade idag, kunde inte hålla migGlad Det blev som väntat, negativt. Jag tycker att det är svårt att veta vad som är vad, är det PMS eller grav.symptom?
     Jag har ganska mycket molvärk till och från och lite annat, men det behöver ju inte betyda något...

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-09-25 21:47:21 följande:
    Jag måste väl erkänna då...jag testade idag, kunde inte hålla migGlad Det blev som väntat, negativt. Jag tycker att det är svårt att veta vad som är vad, är det PMS eller grav.symptom?
     Jag har ganska mycket molvärk till och från och lite annat, men det behöver ju inte betyda något...
    Nej vad surt!! Men det är ju svårt att veta med dig oxå, du kasnke har BIM 1 okt och då är det ju inte konstigt att du testar negativt... Hoppas på plus om några dagar!!

Är det någon av er som känner på eran tapp? 
  • GakkenLive

Hm, det verkar som det är en urinvägsinfektion....Suck.
    Kan bero på att jag kanske är som sagt var lite känsligare nede pga hormoner eller nått....
    Nåja, får se hur det är i morgon.
    Ingen nidis i alla fall,om jag säger så...

• Fimpen72
    Eddam skrev 2010-09-25 21:56:23 följande:
    Nej vad surt!! Men det är ju svårt att veta med dig oxå, du kasnke har BIM 1 okt och då är det ju inte konstigt att du testar negativt... Hoppas på plus om några dagar!!

Är det någon av er som känner på eran tapp? 
    Jag känner inte min tapp... Bakåtlutad livmoder så vet inte om det påverkar.

FInns det ngt trick för att känna den, tex ställning så tar jag gärna emot det  Foten i munnen
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-09-25 22:15:04 följande:

FInns det ngt trick för att känna den, tex ställning så tar jag gärna emot det  Foten i munnen
    Jag har suttit på toan och kört in fingrarna.. haha.. Bra förklaring va? hahahha Men då har jag känt den enklast. Vet inte om jag har väldigt lätt att hitta den men innan äl och vid äl är den väldigt låg och mjuk, superenkel att hitta. Och nu efter äl är den jättehög och stenhård..
    Har du läst något hur den ska kännas?

Kom bara ihåg att vara noooogrann med handtvätten innan, jag brukar tvätta med tvål och sen sprita händerna.
  • Verra88

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! HEJ GEGEGE testa Ägglossning test nu, alltså fått neg hela veckan köpte clear blue föra helgen sen hade jag bara två kvar nu sen tänkte jag men ska jag testa en sista gång så gjorde jag det och fick GLAD GUBBE och jag och älsklingen har sexat ikväll :) visste inte vart ja ska skriva bara så GLAAAD bild finns i mitt började galleri nu... Bör vi sexa imorgon och på måndag också??

Nu vet jag hur min mens är efter att jag kollat på ägglossning kalendern här

senaste mens 6/9
    31dagar mellan varje mens
    Ungefärlig lutealfas: 12 dagar

• Smurfette77
    Fimpen72 skrev 2010-09-25 22:15:04 följande:

Jag brukar göra ungefär som syskonmaking, dvs jag kollar när jag sitter på toa. Min livmoder är också bakåtlutad men jag har absolut inga problem att känna den. Jag kan ha jättefel här, men jag tycker nästan det känns som att den är lättare att känna pga av det eftersom livmodern lutar bakåt så är ju öppningen, dvs livmodertappen framåt, förstår du hur jag menar?  Precis vid ägglossning är den ju jättehögt upp, men annars brukar den vara lätt att hitta Glad

----------------
    Jag håller på och kämpar med progesteronkräm för att förlänga min ynkliga lutealfas och än så länge går det bra, bara pytte-spottings (typs ljusrosa) när jag annars vid den här tidpunkten brukar ha mycket mer och få mens i morgon eller på tisdag. Hoppas jag kan dra ut på det lite till så att om det blivit något därinne så har det en chans att fästa...annars blir det progesteronvagitorier nästa cykel.
  • Fimpen72
    Smurfette77 skrev 2010-09-26 13:44:09 följande:
    Jag brukar göra ungefär som syskonmaking, dvs jag kollar när jag sitter på toa. Min livmoder är också bakåtlutad men jag har absolut inga problem att känna den. Jag kan ha jättefel här, men jag tycker nästan det känns som att den är lättare att känna pga av det eftersom livmodern lutar bakåt så är ju öppningen, dvs livmodertappen framåt, förstår du hur jag menar?  Precis vid ägglossning är den ju jättehögt upp, men annars brukar den vara lätt att hitta Glad

----------------
    Jag håller på och kämpar med progesteronkräm för att förlänga min ynkliga lutealfas och än så länge går det bra, bara pytte-spottings (typs ljusrosa) när jag annars vid den här tidpunkten brukar ha mycket mer och få mens i morgon eller på tisdag. Hoppas jag kan dra ut på det lite till så att om det blivit något därinne så har det en chans att fästa...annars blir det progesteronvagitorier nästa cykel.
    Vet inte om min är ovanligt långt upp också.
    När jag var på kontroll i v24 (under min första grav) pga misstänkt vattenavgång kunde inte läkaren känna den, trots att de ju har lite bättre "läge".
    Eller så har jag korta fingar hihi...

Hoppas inte mensen kommer för dig.. du har inte testat ngt?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??