Smurfette77 skrev 2010-09-26 13:44:09 följande:
Jag brukar göra ungefär som syskonmaking, dvs jag kollar när jag sitter på toa. Min livmoder är också bakåtlutad men jag har absolut inga problem att känna den. Jag kan ha jättefel här, men jag tycker nästan det känns som att den är lättare att känna pga av det eftersom livmodern lutar bakåt så är ju öppningen, dvs livmodertappen framåt, förstår du hur jag menar? Precis vid ägglossning är den ju jättehögt upp, men annars brukar den vara lätt att hitta
----------------
Jag håller på och kämpar med progesteronkräm för att förlänga min ynkliga lutealfas och än så länge går det bra, bara pytte-spottings (typs ljusrosa) när jag annars vid den här tidpunkten brukar ha mycket mer och få mens i morgon eller på tisdag. Hoppas jag kan dra ut på det lite till så att om det blivit något därinne så har det en chans att fästa...annars blir det progesteronvagitorier nästa cykel.
Vet inte om min är ovanligt långt upp också.
När jag var på kontroll i v24 (under min första grav) pga misstänkt vattenavgång kunde inte läkaren känna den, trots att de ju har lite bättre "läge".
Eller så har jag korta fingar hihi...
Hoppas inte mensen kommer för dig.. du har inte testat ngt?