• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Elea

Förlåt, gelen heter ProgesterAll, tillverkas av John Lee MD.

Man smörjer in en liten klick på handlederna (eller något annat ställe med tunn hud) morgon och kväll.

Jo, visst finns det en hel del underliga läkare....:)

• Elea

Det finns något annat naturmedel också, jag har tid för behandling nästa tisdag, så då kan jag rapportera. Det heter något i stil med "hypofysovular" eller liknande (jag hörde jättedåligt vad hon sa). Det har tydligen använts i drygt 20 år och hjälper 80% av alla barnlösa. Inte många som känner till det sa hon, man kan ju undra varför. Jag hade aldrig hört talas om det... Vi får se.....
    Jag börjar bli lite halvdesperat att få ordning på hormonerna och bli gravid igen, det tar för lång tid........

• Rose83

Kan ni några bra tips tjejer...?

på hur ofta ska man sexa när man är i äl dagen (1 dag idag) =P

kanske borde viktig för oss alla att veta =P

• mira69

Hejsan!

Hoppar in här jag med..

Tar min sista pergotime tablett i morgon bitti (denna månad) BIM 20/10, om det inte blir en förlängd cykel av pergotimen förstås.. Äl nästa vecka (dag 16 i vanliga fall)

Jag har stora barn från ett tidigare äktenskap och nu en liten dotter på 10 mån med min nya man. Fick pergotime-behandling även när vi försökte att få vår dotter, men gav upp efter 9 behandlingar med 3mån * 1 tablett, 3mån *2 tabletter och 3mån *3 tabletter. Gick vidare till IVF och lyckades på 4e försöket...Vilken lycka :)

Nu vill vi gärna ha ett syskon och har försökt helt själva i 4 månader och nu första försöket med pergon... Hoppas, precis somm alla ni andra.

Beträffande sex under ägglossning, som någon frågade om, så är det rätta tydligen att ha sex ca 3-4 dagar före ÄL, sedan samma dag som stickan visar ÄL och dagen efter. Detta "schema" hi hi.. ger fler pigga spermier i rätt mognadsfas (sex tidigare än 3-4 dagar=fler övermogna spermier, sex närmare än 3-4 dagar= fler omogna spermier) Mao sex varken för ofta eller för sällan... :)

Önskar alla "medsystrar" lycka till!

• Smurfette77

Nej idag fick jag mens Rynkar på näsan Vi får hoppas på nästa månad.

Elea skrev 2010-09-28 20:54:47 följande:

Förlåt, gelen heter ProgesterAll, tillverkas av John Lee MD.

Man smörjer in en liten klick på handlederna (eller något annat ställe med tunn hud) morgon och kväll.

Jo, visst finns det en hel del underliga läkare....:)

Det var den krämen jag använde den här månaden. Jag fick en lite längre lutealfas och mindre spottings så på så sätt hjälper den nog, inte gravid än dock...
  • sassa07

Mira69: Välkommen hit! bara artt hänga på!

Rose83: Det e väl bara att sexa på nu då!

Smurfette77: Tråkigt! Vi kämpar vidare ska man testa den krämen kanske???

MD77: Har din mens kommit på rikitgt??  ja varför kan man inte få dubbelkur även om man har äl på enkelkur.
    Jag har läst i andra trådar att vissa får pergo som har äl för att deras äl inte är så stark!
    Det ska jag kolla upp på fre när jag gör VUL

• Fimpen72

Problemet att hålla på att öka till dubbeldos när man redan har ÄL av enkeldos är ju att risken för överstimulering ökar ju så markant. Spec för PCO:are.
    Jag vet ju själv hur det kan gå när dosen ökas från enkel till dubbel utan övervakning, det är ett stort misslyckande för en fertilitetsläkare att göra en kvinna trillinggravid.
    Målet är ju alltid att ge en graviditet som inte ger höga missfallsrisker eller risker för foster/mammaskador.

Undrar varför de aldrig rekommenderar halva tabletter....
    Tex 1½ dag 5-9

• Fimpen72
    Smurfette77 skrev 2010-09-29 08:28:46 följande:
    Nej idag fick jag mens Rynkar på näsan Vi får hoppas på nästa månad.Det var den krämen jag använde den här månaden. Jag fick en lite längre lutealfas och mindre spottings så på så sätt hjälper den nog, inte gravid än dock...
    Trist Rynkar på näsan

Verkar ju ändå hoppfullt med krämen... att den ger längre lutealfas nästa ggn också
  • sassa07
    Fimpen72 skrev 2010-09-29 10:05:55 följande:
    Problemet att hålla på att öka till dubbeldos när man redan har ÄL av enkeldos är ju att risken för överstimulering ökar ju så markant. Spec för PCO:are.
    Jag vet ju själv hur det kan gå när dosen ökas från enkel till dubbel utan övervakning, det är ett stort misslyckande för en fertilitetsläkare att göra en kvinna trillinggravid.
    Målet är ju alltid att ge en graviditet som inte ger höga missfallsrisker eller risker för foster/mammaskador.

Undrar varför de aldrig rekommenderar halva tabletter....
    Tex 1½ dag 5-9
  • sassa07

oj... kanske skulle skriva oxå

Men även om man blir överstimulerad på dubbeldos, så behöver väl det inte bli flerbörd även om risken såklart är större. Jag har inte PCO så jag kanske ska ta reda på detta...

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??