• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fimpen72
    GakkenLive skrev 2010-09-29 18:37:20 följande:
    ...har en fråga.
    Fick helt plötsligt svampinfektion, av vad jag kan tänka mig av ingenting.....Brukar dock få det av antibiotika, men det har jag inte tagit.Kan man få det av pergon??
    Möjligtvis eftersom Pergo påverkar hormonerna i kroppen och därmed också slemhinnorna.
    Så du kanske fått det pga att Pergon gett dig känsliga slemhinnor, liksom sämre immunförsvar i underlivet.
  • flingan

Hej alla!
    Jag har tidigare skrivit lite i tråden, men kom på att jag inte har presenterat mig ordentligt. Har följt tråden en längre tid nu, och det har verkligen varit lärorikt. Försöker med första barnet sedan årsskiftet och har passerat 30. Tog min första Pergokur förra veckan. Upplevde lite biverkningar men inget som man inte står ut med. Är idag på dag 15 och fortfarande ingen äl i sikte. Bara att vänta och se...
    Lycka till ni andra!

• GakkenLive
    FannyB skrev 2010-09-29 19:04:50 följande:
    Hej!

Tänkte fråga om jag kan få hoppa in här jag med..?

Jag väntar på att få börja min första pergo-kur, har BIM 4/10. Vi har inga barn sen tidigare - men vi vill såå gärna!! Är lite orolig för läskiga biverkningar av pergon, hur har ni andra det med sånt? Men samtidigt känns det skönt att äntligen få ge naturen lite hjälp på traven...

Känner med er alla!
    Hellu .Ny här jag med. =) för typ en vecka sen eller nått...
    Tog min första kur, fick en dubbel den här månaden (9-13 sept) älstegring på supermax den 20e, och har BIM den 4 oktober.
    Mina biverkningar var nog:
    Huvudvärk,eller rättare sagt migrän.Min första på typ 2 år. Hemskt. Tror det har med den att göra.
    En kraftig äl Har nog aldrig fått så starkt på äl stickan, den var fasen mer lila än röd, o då hade det inte gått mer än 5 minuter...
    Fick också mer ont i äggstocksområdet....
    Sedan är det ju det där med svampinfektionen.Den kan ha kommit av pergon, eller för mycket sex ;), fast jag har nu inte haft knappt mer eller mindre än andra månader....

Får nu bara se hur jag blir på PMS stadiet.Läst att har man ont o problem där sedan tidigare så kan man få väldigt ont då...Men det vet jag inte om det stämmer....

Har eg inte "symptom" på en graviditet, tror jag.Molar nedtill emellanåt. Men det kan bero på pergon.
    och småömmande bröst,Men det är liiiiiiiiiiiiite.
    Har en hemsk förkylning och nymasserad av min naprapat för mina skuldror som jag sliter med,så jag har typ ont  överallt....haha.
  • MD77
    FannyB skrev 2010-09-29 19:04:50 följande:
    Hej!

Tänkte fråga om jag kan få hoppa in här jag med..?

Jag väntar på att få börja min första pergo-kur, har BIM 4/10. Vi har inga barn sen tidigare - men vi vill såå gärna!! Är lite orolig för läskiga biverkningar av pergon, hur har ni andra det med sånt? Men samtidigt känns det skönt att äntligen få ge naturen lite hjälp på traven...

Känner med er alla!
    Du är varmt välkommen hit!

Förhoppningsvis så kanske du inte brhöver börja med Pergo nu när du väntar in BIM.
    Angående biverkningar så är det olika från person till person. Själv har jag fått lite huvudvärk, svårt att somna till och från, svullen mage och kraftiga ÄL-känningar. Sen så har jag ganska mycket känningar kring äggstovkarna från ÄL fram till BIM. Förhoppningsvis så slipper du några biverkningarGlad
    Jag antar att då går på VUL kring dag 12 i cykeln, det är viktigt om du nu aldrig tagit Pergo förut, då det finns en risk för överstimulering (flera äggblåsor som mogna och släpper).

Får man fråga varför du ska äta Pergo?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • GakkenLive

...jag fick ingen inkallning (fick ett brev med talbetterna.) till VUL under min pergokur, trots dubbel.Bara blodprovtagning 3 gånger... Kollat VUL innan dock.

• Rose83

hur många här har med pergo fått äl å blivit gravida???

• GakkenLive
    Rose83 skrev 2010-09-29 20:44:16 följande:
    ...bra fråga =)
  • GakkenLive
    MD77 skrev 2010-09-29 20:14:05 följande:
    "... Sen så har jag ganska mycket känningar kring äggstovkarna från ÄL fram till BIM. ..."
    ...Så då kan jag gissa mig till att det är pergon som ger mina känningar, och inte ett tidigt tecken..
    Bra att veta egentligen.
  • Eddam
    Rose83 skrev 2010-09-29 15:33:22 följande:
    hej alla tjejer

vet ni när man kan börja testa graviditetstest??
    jag är på dag 16 och igår hade jag äl, allså jag e på min andra äl dag...
    sista mens fick jag den 11 sep?+
    när ska ja testa??Kyss
    Jag brukar räkna 14 dagar efter första positiva älstickan. Så BIM runt den 11 okt för dig kanske?
    Rose83 skrev 2010-09-29 20:44:16 följande:
    Det är väl bara en som följt tråden här som blivit gravid tror jag..

Välkommen hit alla nya!
  • Eddam

Här kan ni skriva in er om ni vill..  Det är så svårt att hålla koll på alla utan en lista..

Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10
    GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    Sassa07: BIM 22/10
    catlover: BIM 11/10

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??