• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Elea

Positivt tänkande!
    Min man frågade igår kväll om han kunde ta ett extrajobb som fotbollstränare; jag sa nej, var han inte medveten om att vi får barn i juni/ juli?:)
    Med tanke på hur mycket han jobbar så skulle det inte funka med de andra barnen och en ny liten. "är du gravid?" frågade han då, ganska logiskt. Nääää, men jag kommer att bli om ett par veckor. Slut på diskussion:)

• Eddam
    flingan skrev 2010-10-01 06:08:45 följande:
    Vad tråkigt för dig att du hade älflytningar med ingen äl, man ställer ju in sig på äl när man har haft rikliga älflytningar. Jag börjar undra om jag någonsin har haft äl eller ej. För både flytningarna och ältesterna har ju antytt att äl är på gång. Men blodprovet visade att ingen äl skett. Och flera gånger har min mens kommit redan 4 dagar efter äl, alltså en på tok för kort lutealfas. Så jag börjar undra om jag ens haft någon äl, med tanke på hur oregelbundna och konstiga mina cykler har varit. Hoppas nu att Pergon ska få ordning på detta.

Jag tycker som flera andra att tiden fram tills äl är värst. Efter den sänker sig ett lugn, man har gjort vad man kan så att säga. 
    Jag fick äl på dag 20 eller om det var 21, kommer inte ihåg längre.. haha Men det är ju en evig väntan på ägglossningarna..
    Ja det verkar ju som att din äl strular en hel del, hoppas Pergon hjälper! Men det borde den ju göra tycker jag!
  • Eddam

Jag klistrar in liustan igen... Snart dax för BIM för några av oss!! Någon som känner något?

Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9 Minus
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10
    GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    Sassa07: BIM 22/10
    Catlover: BIM 11/10

Jag känner ingenting.. Tappen har mjukat upp sig liite men långt ifrån som vanligt innan mens, men jag har ju inte BIM förrän i morgon så den kan ju fortfarande mjuka upp sig..

Elea: Bra inställning!! Här ska vi helt klart bli gravida!!!!

• GakkenLive

...känner mig mer o mer ,ni vet den känslan av att inte vara gravid, suck.
    Jobbigt.
    Jag har klart mer ont i brösten i dag,men de känns mera "mensiga".
    Men jag har inte gett upp hoppet =). Det gör jag då blodet forsar,haha...

Funderar på om jag ska ringa min fertilitetsläkare på måndag med, fråga när jag får min nästa tid....

• Eddam
    GakkenLive skrev 2010-10-01 08:31:06 följande:
    ...känner mig mer o mer ,ni vet den känslan av att inte vara gravid, suck.
    Jobbigt.
    Jag har klart mer ont i brösten i dag,men de känns mera "mensiga".
    Men jag har inte gett upp hoppet =). Det gör jag då blodet forsar,haha...

Funderar på om jag ska ringa min fertilitetsläkare på måndag med, fråga när jag får min nästa tid....

Jag vet precis hur du känner!! Så kände jag strax efter äl.. Det är en HEMSK känsla!! Men den kan ändras.. Ge inte upp än!!

----------------------------------------

Testoholic som man är så tog jag ett äl test nyss eftersom jag plussade så med sonen.. Och det blev positivt utslag på dom.. Så nu har jag fått upp förhoppningarna lite igen.. Det kan ju lika gärna visa för mens men det KAN ju faktiskt vara en graviditet.. Hoppas hoppas hoppas!!

• sancia
    Eddam skrev 2010-10-01 09:48:30 följande:

Jag vet precis hur du känner!! Så kände jag strax efter äl.. Det är en HEMSK känsla!! Men den kan ändras.. Ge inte upp än!!

----------------------------------------

Testoholic som man är så tog jag ett äl test nyss eftersom jag plussade så med sonen.. Och det blev positivt utslag på dom.. Så nu har jag fått upp förhoppningarna lite igen.. Det kan ju lika gärna visa för mens men det KAN ju faktiskt vara en graviditet.. Hoppas hoppas hoppas!!

Åh vad spännande! Håller tummarna!

Att du klarar av att vänta! Själv började jag testa på BIM-7 denna gång.
  • Fimpen72

spännande syskonmaking - fattar inte att du orkar vänta in BIM.
    Fick du starkt utslag på ÄL testet idag?

• sweetgirl89

Hoppar in här :) tog första pergotabletten idag å ska på VUL på fredag. Lycka till tjejer!!

Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9 Minus
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10
    GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10

♥Elina 22/1-2010♥
  • Eddam

Okej tjejer, igår beställde jag gravtester. Bara för tänk OM mensen inte kommer i morgon.. Idag kom dom!!!
    Kunde självklart inte hålla mig trots att jag lovat mig själv..

Så med mitt på dagen urin och 2 timmar efter senaste kissning så fick jag detta:

Svaagt men rosa streck och väl synligt, BIM-1 ! I morgonbitti ska jag testa med clearblue för att vara helt säker!

• Fimpen72

Shiiiit ! jättegrattis syskonmaking {#emotions_dlg.flower}
    Så kul att fler i tråden plussar

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??