• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • flingan
    Fimpen72 skrev 2010-10-02 16:48:20 följande:
    spännande att det är ett par som har BIM nu i dagarna Skrattande

Själv fick jag neg på ÄL testet nu och har inte ont i magen längre.
    Fick starkare onsdag, ännu starkare torsdag. Sedan svagare igår och väldigt svagt idag.
    Så antaligen kom ägget igår, hoppas simmarna från torsdag kväll överlevde.
    Vet inte om jag kan hoppa på mannen ikväll, (varit på konferens sen igår morse).
    När han ringde var han dålig, hade spytt i natt..  vilket han inte brukar göra.

Jag har säkert 40 gravtest hemma *asg*
    25-30 stickor, 4 stavar, ett CB, ett RFSU testa tidigt, ett CB digital
    Fick ju 10 gravtest med ÄL testerna och hade flera stickor hemma då.
    Sen skickade Testlagret extra tester pga lite strul...
    Du kan jag alltid försöka att "hoppas på" mannen ikväll, skadar ju inte iaf. Flört Lycka till!
  • Fimpen72
    flingan skrev 2010-10-02 19:26:50 följande:
    Du kan jag alltid försöka att "hoppas på" mannen ikväll, skadar ju inte iaf. Flört Lycka till!
    Jag ringde honom kl 17 och då mådde han jättebra.
    När han kom hem frågade han om stickan var svart nu (alltså starkt ÄL-test).
    Nej sa jag ... bara sugen.
    Han måste ju inte veta att det är verkstad ikväll =)
  • GakkenLive
    Fimpen72 skrev 2010-10-02 19:35:54 följande:
    ....haha...... =)
  • flingan
    Fimpen72 skrev 2010-10-02 19:35:54 följande:
    Helt rätt. På han bara!!!
  • FannyB
    MD77 skrev 2010-09-29 20:14:05 följande:
    Du är varmt välkommen hit!

Förhoppningsvis så kanske du inte brhöver börja med Pergo nu när du väntar in BIM.
    Angående biverkningar så är det olika från person till person. Själv har jag fått lite huvudvärk, svårt att somna till och från, svullen mage och kraftiga ÄL-känningar. Sen så har jag ganska mycket känningar kring äggstovkarna från ÄL fram till BIM. Förhoppningsvis så slipper du några biverkningarGlad
    Jag antar att då går på VUL kring dag 12 i cykeln, det är viktigt om du nu aldrig tagit Pergo förut, då det finns en risk för överstimulering (flera äggblåsor som mogna och släpper).

Får man fråga varför du ska äta Pergo?
    tack för det! :)

det känns som mensen är på väg, så det blir nog pergo-start för mig ganska snart, men tack för dina positiva tankar! japp, jag ska boka tid för VUL så fort mensen kommit.

jaa, det får du såklart fråga. vi har försökt fått barn i över ett år, utan ett endaste litet plus. så - strax innan sommaren inledde vi fertilitetsutredning, som dock inte gett nåt resultat annat än "oförklarlig barnlöshet". så då skrev min läkare ut pergo. känns skönt att det händer nåt. mardrömmen hade varit att få en klapp på axeln och "det är bara att gå hem och fortsätta nöta på i sänghalmen"..

håller tummarna för lindriga biverkningar!

ang avundsjuka på andra gravida... jag har mina perioder och svackor, men jag försöker att inte bli bitter. för en vacker dag kommer det vara jag som är gravid, då vill jag att omgivningen ska glädjas å mina vägnar och inte bli avundsjuka. men - lättare sagt än gjort såklart...

ha en fortsatt skön helg! 
  • flingan

Här händer det saker, ältestet var mycket starkare idag. Från att ha varit supersvagt igår. Dag 19 idag. Jag får nog ta flera tester under dagen för att följa utvecklingen. Det verkar ju som att äl verkligen är på gång. Inga känningar ännu, men det kommer väl. Vilken tur att jag "hoppade på" sambon igår Glad.  

• sassa07

Urk! Jag mår illa! Skit illa! Så här jag aldrig känt.... men jag ska inte klaga ger det med sig nåt positivt så är det bara att bita ihop!
    -------------------------
    Utan för ämnet... men den 4e juni ska jag bli fru  Vi har bestämt att planera bröllop ist för bebis. Vi ska fort försöka få barn men för att få tankarna på annat har vi bestämt detta...

--------------------------

På era män bara  

• MariaK7

Utslag på ägglossningsstickan idag :) Cool
    Idag är det dag 23 så hade gett upp hoppet, ska ta blodprov i morgon.....

Nån mer som haft så sent?

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-03 09:42:57 följande:

Urk! Jag mår illa! Skit illa! Så här jag aldrig känt.... men jag ska inte klaga ger det med sig nåt positivt så är det bara att bita ihop!
    -------------------------
    Utan för ämnet... men den 4e juni ska jag bli fru  Vi har bestämt att planera bröllop ist för bebis. Vi ska fort försöka få barn men för att få tankarna på annat har vi bestämt detta...

--------------------------

På era män bara  

Grattis till giftemålet! =)
    Kan vara skönt att vila hjärnan från ÄL, känningar osv.
  • flingan
    MariaK7 skrev 2010-10-03 10:35:57 följande:
    Utslag på ägglossningsstickan idag :) Cool
    Idag är det dag 23 så hade gett upp hoppet, ska ta blodprov i morgon.....

Nån mer som haft så sent?

Spännande, då ligger vi lika i tiden då även jag fick positivt idag. Jag brukar också ha sen äl, kring dag 23 faktiskt. Idag är jag på dag 19, så Pergon verkar ju ha skyndat på det hela lite. Då får du ta och "hoppa på" din karl idag.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??