• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • mira69

Styrkekramar till GakkenLive och barnlängtan!

• Fimpen72
    sancia skrev 2010-10-04 20:04:58 följande:
    Jag testade positivt på BIM-6 denna gång. Väldigt väldigt svagt, men iaf.
    Blev det ett bra plus då eller suuupersvagt?
  • GakkenLive
    mira69 skrev 2010-10-04 20:18:39 följande:
    Styrkekramar till GakkenLive och barnlängtan!
    Tack...Det var snällt =)
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-04 20:14:11 följande:
    Ja, har själv grävt ner mig i en stor glasskål snart!Glad

Ja, pergo finns kvar i ca 40 dagar i kroppen. Men hur stor påverkan har det som finns kvar egentligen på menscykeln, ni som tar varannan månad, när får ni äl i pergofri cykel, som när ni tar pergo? eller lite senare/ tidigare? Senare/tidigare i förhållande till vanlig menscykel?

Är det någon som tar cd3-7?
    cd3-7?
    Jag har ju aldrig tagit pergo förr så jag vet inte något om de frågorna...

Sancia- Jag har testat akupunktur =).
    Går hos en naprapat för ryggen, och hon hade lärt sig att sticka för att stimulera äggstockarna.Plus att det har en bra verkan mot ont i nedre delen i ryggen... (hon sa att hon hade snappat upp det då hon visste att jag vill bli gravid, snällt va)
    Jag blev ju gravid månaden efter, vet inte hur stor påverkan det hade dock.
    Ska ju dit nu igen i nästa vecka, lagom ett par dagar innan nästa äl, så jag kanske ska be henne igen =).
    Men det är lite äckligt.Hon stack fel en gång- fast det är frågan om millimetrar  så... (man sticker nedanför tummen) å den kom på min muskelnerv till tummen -svinont =(.
  • sassa07

Sancia: Jag har testat zonterapi!!!
    --------------------

Aaah... Trevligt att höra att jag inte är den enda med ilskt humör!
    Ibland har jag själv funderat varför jag ryter på min son lite snabbare än vanligt och jag har trott att det är för att han har börjat skolan och har vänt på sin attityd sen den dagen han började....
    -------------------
    Barnlängtan: Tråkigt med mensen Japp deppa ihop, det har man rätt till, å sen är det nya tag som gäller!!!
    Snart ska vi plussa! Du är stark som har det yrket du har, måste vara jobbigt att se alla graviditeter när du själv försöker så innerligt... Kramar till dig!
    ------------------
    Fimpen: jag tror på dig med din "8"! Håller tummarna! Jag kollar tarot kort lite då å då.... "Very soon" stod det igår
    ------------------
    Jag ska oxå ta Pergo varann månad pga att det kan finnas kvar i kroppen

• sancia
    Fimpen72 skrev 2010-10-04 20:37:23 följande:
    Blev det ett bra plus då eller suuupersvagt?
    Det var "gå till fönstret och vrida- och vända-svagt", men jag såg att det var rosa och inte grått. Dagen efter såg maken strecket på kvällen, så då var det inte ens morgon-urin. Jag går och funderar på om det kan vara två därinne. Mår redan illa, något som jag inte gjorde förren vecka 7+ förra gången.

Jag tror lite på det här med akupunktur. Har som sagt en kompis som testade det i samband med pergo och för henne gick det bra. Har en annan kompis som hade försökt få barn i 11 månader och på försök 12 (första gången efter akupunktur) blev det pluss. Men jag har aldrig provat själv.
  • sassa07

Barnlängtan2011: Är din man med på resan?? Om han är spelar det någon roll vilken dag ni åker då?? eller är det så att du vill kolla äggblåsor!!!
    Kan hålla med dig om att ett miljöombyte kan vara toppen! Tänka på annat och bara få vara!!!
    Klart att du ska åka

• sancia

Jag frågade min gyn förra gången jag var där varför vissa tar dag 3-7 och vissa tar dag 5-9. Han sa att det finns teorier om att cd 3-7 ger fler men svagare folliklar, medan dag 5-9 ger färre och starkare folliklar.

Han sa också att man antagligen ägglossar något tidigare om man tar kuren dag 3-7.

Jag förstår att du är deppig idag barnlängtan, men jag tycker definitivt att du ska åka på din semester. Man behöver en få tänka på annat ibland.

• Fimpen72
    sancia skrev 2010-10-04 21:24:31 följande:

Jag frågade min gyn förra gången jag var där varför vissa tar dag 3-7 och vissa tar dag 5-9. Han sa att det finns teorier om att cd 3-7 ger fler men svagare folliklar, medan dag 5-9 ger färre och starkare folliklar.

Han sa också att man antagligen ägglossar något tidigare om man tar kuren dag 3-7.

Jag förstår att du är deppig idag barnlängtan, men jag tycker definitivt att du ska åka på din semester. Man behöver en få tänka på annat ibland.

Jag har läst lite ang att de t.o.m ger dag 1-5 i usa för att det skulle ge mindre påverkan på slemhinnorna.
    Men... skulle nog inte prova på egen bevåg.
    Att byta till dag 3-7 däremot, det är ju inte ngt ovanligt
  • sweetgirl89
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-04 20:14:11 följande:
    Ja, har själv grävt ner mig i en stor glasskål snart!Glad

Ja, pergo finns kvar i ca 40 dagar i kroppen. Men hur stor påverkan har det som finns kvar egentligen på menscykeln, ni som tar varannan månad, när får ni äl i pergofri cykel, som när ni tar pergo? eller lite senare/ tidigare? Senare/tidigare i förhållande till vanlig menscykel?

Är det någon som tar cd3-7?
    jag fick ÄL på dag 15 den pergofria cykeln å blev även gravid då med dottern. så visst sitter det i och hjälper ÄL. Vanligtvis får jag ÄL på dag18-19 annars.

trist att du fick mens!! lycka till nästa månad!!
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • flingan
    GakkenLive och barnlängtan 2011 - Tråkigt att mensen kom. Det får bli nya tag nästa månad, håller tummarna för er båda.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??