• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • flingan

Mina älkänningar har nu avtagit under kvällen. Gjorde ett ältest nyss och det var negativt, så jag skulle tro att äl har varit. Så nu har man gjort vad man kan denna månad och nu är det bara att vänta och se. Ska även ta ett progesteronprov på måndag nästa vecka.

• Eddam

Tråkigt för er som fått mens!! Men snart kommer en ny äl så ta och förträna lite till den! hehe

Jag har ätit mina tabletter på dag 3-7, har haft ett irriterat humör hela tiden, väldigt PMShumör. Från lite innan äl till mensen.
    Nu sista cykeln åt jag ju dag 5-9 eftersom tabletterna inte hann komma innan. Vilket tydligen var bra. Men jag har en känsla av att Pergon gav mig tunnare slemhinna och därför blev jag inte gravid medans dom utlänska tabletterna inte gjorde det.. Men det är ju bara min egen teori..

Pladdermaja; Skönt att du nog har äl.. Nu är bara den lite nervösa längtan till mensen..

Fimpen: Hur tidigt har du plussat innan?
    Jag testade ju bara dagen innan men nu ångrar jag mig lite och skulle ha velat veta hur tidigt det faktiskt skulle gett utslag.. Men men, det är ju surt att bli besviken oxå...

Sancia: När skulle du på VUL?
    Jag har som du börjat må lite illa, med sonen kom det oxå v7 så det är lite för tidigt än.. Jag börjar bli lite nervös för att det ska vara flera därinne...

• flingan
    Eddam skrev 2010-10-04 22:49:11 följande:
    Tråkigt för er som fått mens!! Men snart kommer en ny äl så ta och förträna lite till den! hehe

Jag har ätit mina tabletter på dag 3-7, har haft ett irriterat humör hela tiden, väldigt PMShumör. Från lite innan äl till mensen.
    Nu sista cykeln åt jag ju dag 5-9 eftersom tabletterna inte hann komma innan. Vilket tydligen var bra. Men jag har en känsla av att Pergon gav mig tunnare slemhinna och därför blev jag inte gravid medans dom utlänska tabletterna inte gjorde det.. Men det är ju bara min egen teori..

Pladdermaja; Skönt att du nog har äl.. Nu är bara den lite nervösa längtan till mensen..

Jag testade ju bara dagen innan men nu ångrar jag mig lite och skulle ha velat veta hur tidigt det faktiskt skulle gett utslag.. Men men, det är ju surt att bli besviken oxå...

Sancia: När skulle du på VUL?
    Jag har som du börjat må lite illa, med sonen kom det oxå v7 så det är lite för tidigt än.. Jag börjar bli lite nervös för att det ska vara flera därinne...
    Syskonmaking - Ja, det borde ha varit äl, så mycket känningar som jag hade. Men blodprovet får utvisa om en vecka. 
    --------------------------
    Nu är det en nervös väntan då jag hoppas på en normal lutealfas eftersom den tidigare har legat på 4-9 dagar. Om en svag eller utebliven äl var orsaken till detta så hoppas jag nu att Pergon har gjort susen och att denna äl påverkar lutealfasen positivt. Mer än så vågar jag inte hoppas på i nuläget. Ett steg i taget...

Hur har Pergon påverkat er lutealfas?
  • MD77
    Fimpen72 skrev 2010-10-04 19:52:22 följande:
    Jag har inte beställt ngn... har normal lutealfas på 14dgr...
    Oj, förlåt, trodde att det var du som hade använt det Glad Börjar bli lite virrig tydligen...
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-04 20:14:11 följande:
    Ja, har själv grävt ner mig i en stor glasskål snart!Glad

Ja, pergo finns kvar i ca 40 dagar i kroppen. Men hur stor påverkan har det som finns kvar egentligen på menscykeln, ni som tar varannan månad, när får ni äl i pergofri cykel, som när ni tar pergo? eller lite senare/ tidigare? Senare/tidigare i förhållande till vanlig menscykel?

Är det någon som tar cd3-7?
    Jag tar 3-7 då det tydligen ska ge tidigare ÄL, kan jag inte hålla med om, säger bara dag 26! Glad  
    Men enligt min gyekolog så menar hon på att Pergon endast ger den naturliga menscykeln och ÄL en skjuts.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • GakkenLive
    MD77 skrev 2010-10-05 06:57:27 följande:
    Jag tar 3-7 då det tydligen ska ge tidigare ÄL, kan jag inte hålla med om, säger bara dag 26! Glad  
    Men enligt min gyekolog så menar hon på att Pergon endast ger den naturliga menscykeln och ÄL en skjuts.
    ...jag tycker min kom tidigare, bara plus det, för jag har så fåorbannat kort lutealfas.... =(.
    Ska ta upp det den 25 då jag ska på kontroll...
    Men detta var intressant med:
    sancia skrev 2010-10-04 21:24:31 följande:

Jag frågade min gyn förra gången jag var där varför vissa tar dag 3-7 och vissa tar dag 5-9. Han sa att det finns teorier om att cd 3-7 ger fler men svagare folliklar, medan dag 5-9 ger färre och starkare folliklar.

Jag fick ju för att stärka mina små ägg, o ändå fick jag dag 3-7.Men det kanske finns en annan anledning.Hursomhelst så tror jag att jag har många fler frågor på nästa besök.....

Ang min mens jag fick nu....
    Får panik för varje månad som går, o det känns som alla andra är väldigt fertila....
    Men jag funderade på min mens nu för den är konstig...funderar på ett tidigt mf....
    Äckelvarning
    Jag blöder som en gris rent ut sagt,det är så jag kan skopa ut blod var gång jag har torkat mig det senaste dygnet..Har massor med stora, riktigt stora klumpar...
    Kan ha med pergon att göra med, jag vet inte....Kan det vara så???

PS.Fick ung så i juli på mitt mf, så det kan vara....jag vet inte.....
  • FannyB
    mira69 skrev 2010-10-04 20:16:57 följande:
    Jag jobbar också som chef och har verkligen fått kämpa med humörsvängningar på jobbet... inte alltid så lätt, men man får bita ihop och göra sitt bästa. Jag påverkas som mest de dagar jag äter tabletterna, men har helt klart kortare tålamod, är mer irriterad och reagerar kraftigare hela månaden.. 

Denna gång med pergon har jag dessutom haft huvudvärk och lite sömnproblem, men det var bara de dagar jag åt tabletterna.

Hoppas du kommer må bra!
    Okej, tack för att du delar med dig! Då vet jag lite vad jag har att vänta mig... Man kan ju inte göra nåt annat än sitt bästa, så är det ju. Får försöka jobba hemifrån så mycket som det går om jag känner att det blir svårt att hantera.
    sancia skrev 2010-10-04 20:03:24 följande:
    Jag har förstått det som att effekten fortfarande sitter i nästa cykel, men att man inte får de negativa verkningar som kan komma om man äter mycket pergotime. Dvs tex tunnare slemhinna.

Nu kommer jag inte ihåg hur många kurer du har ätit, men jag kan berätta att min bästa kompis blev gravid under sin första paus. Hon körde dessutom akupunktur... Är det någon som testat det
    Min läkare sa oxå så, att det är lika många som blir gravid i "paus-cyklarna" som i "pergo-cyklarna". Han snackade nåt om "minnet i hypofysen bla bla bla.."

En fråga som ni säkert kan svara på: vad innebär PCO? Hur upptäcker man det?

Ha en go tisdag duktiga tjejer!! {#emotions_dlg.flower}
  • Eddam
    GakkenLive skrev 2010-10-05 08:23:41 följande:
    ...jag tycker min kom tidigare, bara plus det, för jag har så fåorbannat kort lutealfas.... =(.
    Ska ta upp det den 25 då jag ska på kontroll...
    Men detta var intressant med:
    sancia skrev 2010-10-04 21:24:31 följande:

Jag frågade min gyn förra gången jag var där varför vissa tar dag 3-7 och vissa tar dag 5-9. Han sa att det finns teorier om att cd 3-7 ger fler men svagare folliklar, medan dag 5-9 ger färre och starkare folliklar.

Jag fick ju för att stärka mina små ägg, o ändå fick jag dag 3-7.Men det kanske finns en annan anledning.Hursomhelst så tror jag att jag har många fler frågor på nästa besök.....

Ang min mens jag fick nu....
    Får panik för varje månad som går, o det känns som alla andra är väldigt fertila....
    Men jag funderade på min mens nu för den är konstig...funderar på ett tidigt mf....
    Äckelvarning
    Jag blöder som en gris rent ut sagt,det är så jag kan skopa ut blod var gång jag har torkat mig det senaste dygnet..Har massor med stora, riktigt stora klumpar...
    Kan ha med pergon att göra med, jag vet inte....Kan det vara så???

PS.Fick ung så i juli på mitt mf, så det kan vara....jag vet inte.....
    Jag är inte insatt i detta men det kan nog mycket möjligt vara ett tidigt missfall.. Det låter ju tyvärr inte som en vanlig mens iallafall.. Jag vet inte om det är något man kan kolla upp efteråt?!  Prata med din gyn..

Pladdermaja: Jag fick 13 dagars lutefas trots Pergon, alltså precis samma som jag alltid har haft..

K Berg: Här kan du läsa lite om PCO. http://www.pco-s.com/
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-04 22:49:11 följande:
    MIna barn är ju födda på stenåldernd =)
    2002 och 2004... då fanns det typ bara CB och Preg på apoteket och att testa före BIM fanns inte i min hjärna.
    Nu kliar det som fasiken i fingrarna
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-05 09:38:17 följande:
    MIna barn är ju födda på stenåldernd =)
    2002 och 2004... då fanns det typ bara CB och Preg på apoteket och att testa före BIM fanns inte i min hjärna.
    Nu kliar det som fasiken i fingrarna
    Haha Såå länge sen var det ju inte.. haha.. Men 5-6 dagar innan BIM kan du väl börja.. Risken är väl rätt liten innan att det ska visa något, ägget har ju knappt hunnit fästa än då..
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??