MD77 skrev 2010-10-05 06:57:27 följande:
Jag tar 3-7 då det tydligen ska ge tidigare ÄL, kan jag inte hålla med om, säger bara dag 26!
Men enligt min gyekolog så menar hon på att Pergon endast ger den naturliga menscykeln och ÄL en skjuts.
...jag tycker min kom tidigare, bara plus det, för jag har så fåorbannat kort lutealfas.... =(.
Ska ta upp det den 25 då jag ska på kontroll...
Men detta var intressant med:
sancia skrev 2010-10-04 21:24:31 följande:
Jag frågade min gyn förra gången jag var där varför vissa tar dag 3-7 och vissa tar dag 5-9. Han sa att det finns teorier om att cd 3-7 ger fler men svagare folliklar, medan dag 5-9 ger färre och starkare folliklar.
Jag fick ju för att stärka mina små ägg, o ändå fick jag dag 3-7.Men det kanske finns en annan anledning.Hursomhelst så tror jag att jag har många fler frågor på nästa besök.....
Ang min mens jag fick nu....
Får panik för varje månad som går, o det känns som alla andra är väldigt fertila....
Men jag funderade på min mens nu för den är konstig...funderar på ett tidigt mf....
Äckelvarning
Jag blöder som en gris rent ut sagt,det är så jag kan skopa ut blod var gång jag har torkat mig det senaste dygnet..Har massor med stora, riktigt stora klumpar...
Kan ha med pergon att göra med, jag vet inte....Kan det vara så???
PS.Fick ung så i juli på mitt mf, så det kan vara....jag vet inte.....