• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • MD77
    sweetgirl89 skrev 2010-10-03 20:04:16 följande:
    då ligger vi rätt lika ser jag:) är på dag 7 idag dock så äter jag pergo dag 5-9 och har 2 tabletter kvar! å så vul på fredag på dag 12 som du :) spännande (har oxå 35 dagars cykler vanligtvis) lycka til!!
    Ha, ha, kul! Då har vi båda en spännande dag på fredagGlad
    När brukar du få ÄL?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sweetgirl89
    MD77 skrev 2010-10-03 20:06:27 följande:
    Ha, ha, kul! Då har vi båda en spännande dag på fredagGlad
    När brukar du få ÄL?
    haha ja ;) brukar få positivt ÄL-test dag 17 så ÄL är väll dag 18-19 tror jag. fast sist jag åt pergo fick jag positivt ÄL-test dag 15 å ÄL samma kväll eller max morgonen dag 16 för den kändes så tydligt! så vi får se:)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sassa07

Gakkenlive: Tråkigt Ja gå å gräv ner dig sen tar vi nya tag! Man måste få deppa ner sig!!!
    -----------
    Fimpen72: Jag har exakt samma känsla som dig när man närmar sig BIM dagen, man är så så så nära sen kommer den förbaskade mensen och man bara dalar rakt ner! Men snart ska vi oxå plussa...
    -----------
    Syskonmaking: Har du fattat att du e gravid??? Jag menar att jag själv hade nog inte gjort det Är så glad för din skull och du är inte en av dom vi "hatar"
    Njae här i min familj är det JAG som har friat, har för mig att jag skrev det i ett inlägg! Det va iaf på Midsommarafton.
    --------
    Tack alla
    ---------
    Kul med en massa ÄL här i tråden 
    -----------------

• sassa07

Gakkenlive: Har nog missat något inlägg men är det första barnet???

• GakkenLive
    sassa07 skrev 2010-10-03 20:48:58 följande:
    Gakkenlive: Har nog missat något inlägg men är det första barnet???
    Hej, jo.Mitt första. Gammal som man är ;) så har det inte blivit av, av många anledningar.
    Fick tidigt mf 97, (i alla fall vad som tros, i typ v5-6.)
    Gjorde en abort 99 Samma sambo som nu.Mne det funkade inte pga händelser i familjen...
    Fick mf i somras =(..

Men mensen slutade nu...., Hm. Eller nu kommer det bara lite brunt.Jag medger, en del av mig hoppas på en nidis, med tanke på att det "tekniskt sett " är bara 11 dagar efter jag tror jag fick äl...
    Men fasen för 28 dagar stämmer, eller 28 dagar är i morgon.
    men det molar nedtill så det kommer väl forsandes i natt mer,kan jag tänka mig.
  • flingan

Har ni mera känningar vid äl med Pergo? Jag vaknade i natt av illamående och ordentlig mensvärk, ugh! Men anntar att jag bara ska vara glad. Är dessutom uppblåst som en ballong Skäms.

• MD77
    flingan skrev 2010-10-04 06:22:51 följande:
    Har ni mera känningar vid äl med Pergo? Jag vaknade i natt av illamående och ordentlig mensvärk, ugh! Men anntar att jag bara ska vara glad. Är dessutom uppblåst som en ballong Skäms.
    a, det är stor skillnad med Pergo. Jag har aldrig vaknat av det men det känns betydligt mer och ÄL känns en hel del det med. Mellan ÄL och mens hade jag känningar hela tiden och uppsvälld också. Vad jag förstått så gör ju Pergon att allt känns mycket mer eftersom att hormonerna "goes wild!"Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-10-03 19:58:36 följande:
    Jo då, det går bra än så länge...Glad Idag tog jag sista Pergotabletten och ska på VUL på fredag, dag 12. Men eftersom att det nu verkar som att min cykel är 35 dagar så kommer det antagligen inte att vara några stora ÄB på fredag. Men, men, skam den som ger sig! Jobbigt att vänta till dag 26 igen bara...men har inte så mycket val.
    Sen har jag funderat på det där med min lutealfas...9 dagar är på gränsen tydligen. Så nu har jag gjort som Fimpen72, för det var väl duGlad och har köpt Progesteronkräm i hopp om att jag kanske kan förlänga den lite.

Hur känns allt för dig Syskonmaking?, lever i ett lyckorus kan jag tänka migGlad
    Kan du inte få komma på VUL lite senare då? Eller är det en bestämd dag alla måste gå på eller?
    Bra att du köpte krämen! Jag håller tummarna för att det ska funka!
    Ja någon form av lyckorus lever jag nog i.. Men sjukt overkligt!! Jag går och kollar på mina test lite då och då för att påminna mig själv..

Skrållan: Sök privat så får du hjälp!!

Sassa: Ja just du friade ju!! Så roligt att ni ska gifta er! Hjärta
    Ja det känns sjukt overkligt att vara gravid!!!

Gakkenlive: Hur går det? Har det minskat ännu mera? Hade du riktig mens nån dag bara eller? Håller tummarna för nidis!!
  • sassa07
    flingan skrev 2010-10-04 06:22:51 följande:
    Jag mår oxå illa!! Har inte känt så är innan! Men leder det till något positivt så biter jag ihop kan jag lova

Gakkenlive: Vi ska snart oxå få ett plus!!

MD77: Jag fick göra VUL på dag 10 denna gången, och det var tydligen oxå lite för tidigt för att se. Är det inte bättre att man får komma nån dag senare när man har en längre cykel???
  • Fimpen72

Jag saknar barnlängtan här i tråden, hon har ju dessutom BIM imorgon.
    Hallåå!!!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??