• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-05 10:00:51 följande:
    Haha Såå länge sen var det ju inte.. haha.. Men 5-6 dagar innan BIM kan du väl börja.. Risken är väl rätt liten innan att det ska visa något, ägget har ju knappt hunnit fästa än då..
    Ja, får väl se hur länge man orkar. Jag fick ju så mkt extra tester så det kostar ju inget men man blir ju besviken.

Förresten. Är det ngn annan som blir.... vet inte riktigt ordet man kanske hopplös när det gäller fakta om reproduktionen.
    Alltså all info jag letar på gör bara att jag tänker "jaha och HUR sjutton ska nu detta kunna fungera".
    Allt i från "the great sperm race" där det verkar ett sjukt krig mot spermierna till att man läser att ägget faktiskt släpps ut löst i bukhålan och sen ska det fångas upp av de där små "händerna på äggledaren.
    Sen ska delningen gå bra, slemhinnan vara bra osv.
    URK URK

Fast jag har ju barn så jag vet ju att det kan fungera men jag var inte alls så här påläst när de blev till.
    "its a bliss to be ignorant"
  • sancia
    Fimpen72 skrev 2010-10-05 10:19:17 följande:
    Ja, får väl se hur länge man orkar. Jag fick ju så mkt extra tester så det kostar ju inget men man blir ju besviken.

Förresten. Är det ngn annan som blir.... vet inte riktigt ordet man kanske hopplös när det gäller fakta om reproduktionen.
    Alltså all info jag letar på gör bara att jag tänker "jaha och HUR sjutton ska nu detta kunna fungera".
    Allt i från "the great sperm race" där det verkar ett sjukt krig mot spermierna till att man läser att ägget faktiskt släpps ut löst i bukhålan och sen ska det fångas upp av de där små "händerna på äggledaren.
    Sen ska delningen gå bra, slemhinnan vara bra osv.
    URK URK

Fast jag har ju barn så jag vet ju att det kan fungera men jag var inte alls så här påläst när de blev till.
    "its a bliss to be ignorant"
    Jag känner likadant. Läste i Lennart Nilssons bok precis efter det att jag hade haft ägglossning. Efter att ha läst lite tänkte jag att det aldrig skulle fungera.

Syskonmaking- Har ingen tid för VUL, funderar på att försöka gå privat om det går. Har du tid?
  • Eddam
    sancia skrev 2010-10-05 10:26:18 följande:
    Jag känner likadant. Läste i Lennart Nilssons bok precis efter det att jag hade haft ägglossning. Efter att ha läst lite tänkte jag att det aldrig skulle fungera.

Syskonmaking- Har ingen tid för VUL, funderar på att försöka gå privat om det går. Har du tid?

Hade du inte, dåå var det nog någon annan som skulle iväg..

Ja jag ska dit 20/10 för att se hur många det är, om det tickar något litet hjärta och var den/dom behagade att fastna.. Finns tydligen en ökad risk med Pergon att det kan bli utomkveds..
    Jag har ju gått privat redan nu med Perogn så det är samma som ska göra VUL.. Ska blli sååååå spännande!

• Eddam

Fimpen: Du som vill testa tidigt.. Jag fick hem lite tester idag. Bara för att dubbelkolla egentligen.. Här är resultatet:
    Idag på BIM +3 tror jag

Clearblue: Tydligt positivt

Rfsu: Svaagt men det syns att det är plus
    Billig sticka från Babytime: Lika svagt som Rfsu.

• Eddam

Bra att man skriver klart innan man skickar.. Obestämd
    Kolla skillnaden:

Så.. Skulle jag testa tidigt nästa gång så skulle jag nog köpa Clearblue även om dom är lite dyra..

• sweetgirl89
    Eddam skrev 2010-10-05 14:58:53 följande:
    Bra att man skriver klart innan man skickar.. Obestämd
    Kolla skillnaden:

Så.. Skulle jag testa tidigt nästa gång så skulle jag nog köpa Clearblue även om dom är lite dyra..
    vad lustigt att ClearBlue visar så starkt då dom andra "ska" va känsigare!! :D
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • flingan
    Eddam skrev 2010-10-05 14:55:07 följande:
    Fimpen: Du som vill testa tidigt.. Jag fick hem lite tester idag. Bara för att dubbelkolla egentligen.. Här är resultatet:
    Idag på BIM +3 tror jag

Clearblue: Tydligt positivt

Rfsu: Svaagt men det syns att det är plus
    Billig sticka från Babytime: Lika svagt som Rfsu.
    Måste vara underbart roligt att testa nu för dig, särskilt som du får plus varje gång Glad.
  • flingan

Måste bara säga att jag tycker att den här tråden är toppen! Det finns så mycket bra information och alla är så trevliga. Vad gjorde folk som planerade barn innan FL fanns? Gick kvinnor omkring med tusen obesvarade frågor då eller? Tummen upp för er alla i den här tråden!  

• Fimpen72
    sweetgirl89 skrev 2010-10-05 16:26:04 följande:
    vad lustigt att ClearBlue visar så starkt då dom andra "ska" va känsigare!! :D
    Är inte alla tre 25mIE/ml?
    Känsligheten hos Clearblue Graviditetstest och Clearblue Digitalt Graviditetstest är 25 mIE/ml i urin.
    (hittade den infon av clearblueexperten som svarade på frågor)
  • sassa07
    flingan skrev 2010-10-05 17:21:22 följande:
    Måste bara säga att jag tycker att den här tråden är toppen! Det finns så mycket bra information och alla är så trevliga. Vad gjorde folk som planerade barn innan FL fanns? Gick kvinnor omkring med tusen obesvarade frågor då eller? Tummen upp för er alla i den här tråden!  
    Jag håller med dig Tummen upp för oss alla som kämpar och alla ni som har fått plus å kämpat!!!
    Ingen nämnd ingen glömd HEJA OSS
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??