• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • flingan
    ellenkey skrev 2010-10-06 09:46:45 följande:
    Tack så mkt för svaret! Men jag antar att man måste söka sig privat om man inte försökt i 1 år?
    Jag sökte privat för oregelbunden cykel och fick snabbt hjälp trots att vi ej försökt i 1 år. Lycka till!
  • sassa07

ellenkey: Välkommen hit
    ----------------
    Syskonmaking: Förstår att du e orolig! Hoppas att det är normalt, vem vet vad kroppen sysslar med???
    -----------------
    gakkenlive: Så som du beskriver din mens, hade jag i somras! Aldrig haft så innan! jag var yr, illamående och fick sätta mig i färgbutiken som vi va i en stund! Sen sov jag i ca 3 tim på em, sen kom det som en fors med stora geléiga klumpar!
    Frågade faktiskt gyn förra veckan när jag va på VUL och hon sa att alla menstruationer är olika gång till gång..
    ---------------

• Smurfette77
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-05 21:44:04 följande:
    Mailade min gyn ang varför jag inte ska ta pergo varje månad fick bara till svar att "Därför att pergotime ofta har en kvardröjande effekt och Pergo på Pergo ger sällan bra resultat"
    Dåligt svar. Har förgäves försökt hitta någon vetenskaplig dokumentation om detta. Kan förstå att man på det sättet kanske kan undvika de antiöstrogen egenskaperna( avsaknad av fertilit cx sekret, tunn slemhinna) men, ja, jag vet inte. Vill kanske inte vänta helt enkelt!
    Ska se hur mensmängden påverkats, om normal= vanlig mängd, tror jag jag ska ta denna cykel ändå, annars kanske vänta. Mindre mängd kan vara tecken på att slemhinnan inte växt till sig som den borde, vilket försvårar implantationen av blastocysten(ägget).

Hur många får mindre mens av pergo?

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking
    Min läkare förklarade så här: Pergo är kvar i kroppen ganska länge efter att du tagit dem. Om du fick ägglossning på den dos du tog första månaden får du sannolikt det månaden efter utan att ta pergo också. Och genom att inte ta mer pergo än nödvändigt minskar du risken för trista biverkningar som tunn slemhinna och tjockt sekret. Att ta mer pergo än vad man egentligen behöver för att få ägglossning kan ju göra att chansen att bli gravid MINSKAR om man har en tunn slemhinna t.ex.
    -----------------------
    Jag sätter inte upp mig på BIM-listan, jag vet ju inte när ÄL kommer än Glad
  • sassa07

Puuuhhh... Nu har jag gjort det, ringt till IVF kliniken! Ska dit om 5 veckor! Känner mig lättad var lite nervös innan jag ringde!!!
    ------------
    Ni pratar om lutealfas... Jag har inte tänkt så mycket på min, men nu har jag det eftersom ni skriver om det!
    Skit det grämer mig lite att  jag inte tänkt på det innan! Jag har ju haft ÄL under kurerna men min ÄL kanske har vart senare än jag trodde så denna månaden ska det banne bli sex varann dag fram till BIM!
    Hurra för underbara tillfredsställande snabbisar-NOT!!!

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-06 11:19:28 följande:
    Puuuhhh... Nu har jag gjort det, ringt till IVF kliniken! Ska dit om 5 veckor! Känner mig lättad var lite nervös innan jag ringde!!!
    ------------
    Ni pratar om lutealfas... Jag har inte tänkt så mycket på min, men nu har jag det eftersom ni skriver om det!
    Skit det grämer mig lite att  jag inte tänkt på det innan! Jag har ju haft ÄL under kurerna men min ÄL kanske har vart senare än jag trodde så denna månaden ska det banne bli sex varann dag fram till BIM!
    Hurra för underbara tillfredsställande snabbisar-NOT!!!
    Att du inte tar ÄL tester? Tycker det var såå mkt lättare att mysa denna månad.
    Sex "Vid behov" och sedan så när jag fick utslag så visste man ju att kravet bara fanns ngn dag eller två.

Jag var väldigt skeptiskt mot ÄL testerna, testade varje f-m kl 11 och varje kväll kl19 och visst kom utslaget ungefär när jag trodde.
    Det är värt kronorna =)
    Jag körde med tester från quicktest
  • ellenkey

Tack för svaren! Jag har ringt gyn och fick tid om 2 veckor, känns inte så farligt ändå... var nervös innan jag ringde men hon som svarade var så trevlig. Har aldrig varit där tidigare.. med mina andra barn har jag aldrig  haft nåt problem med äl och mens, jobbigt att få det nu, men jag hoppas på bra hjälp!

syskon: Grattis till graviditeten! Hur många kurer åt du pergo innan plusset? Ang blödning kan det inte vara en blödning efter sex då? Har själv fått det under nån graviditet.

• Eddam
    flingan skrev 2010-10-06 09:56:02 följande:
    Förstår att du blir orolig. Kan du inte ringa gyn och fråga om du känner dig orolig? Hoppas att det bara beror på sköra slemhinnor precis som du skriver. Hoppas, hoppas...

Jo det skulle jag nog kunna men det var så extremt lite blod att jag tror att dom kommer säga att det är helt normatl.. Jag ska ju dit om 2 veckor så jag får väl ta min dom då.. Tänkte vänta tills dagen innan jag ska dit och se hur gravtesterna ser ut..

Sassa: Spännande!! Vet du vad du ska göra när du kommer dit? Massa undersökningar eller är det bara prat?
    Vet du vad det kommer att kosta?
    Ja du, en snabbis bara för att man MÅSTE är inte så kul.. Men helt klart värt det om det ger resultat

ellenkey skrev 2010-10-06 09:46:45 följande:
    Tack så mkt för svaret! Men jag antar att man måste söka sig privat om man inte försökt i 1 år?

Mja, man måste väl inte alltid tala sanning kasnke?! haha

• sassa07
    Fimpen72 skrev 2010-10-06 11:28:44 följande:
    Att du inte tar ÄL tester? Tycker det var såå mkt lättare att mysa denna månad.
    Sex "Vid behov" och sedan så när jag fick utslag så visste man ju att kravet bara fanns ngn dag eller två.

Jag var väldigt skeptiskt mot ÄL testerna, testade varje f-m kl 11 och varje kväll kl19 och visst kom utslaget ungefär när jag trodde.
    Det är värt kronorna =)
    Jag körde med tester från quicktest
    Jag har haft stickor fr Testlagret eller om det var Babytime! Men för mig känns det bara stressigt att hålla på och testa så jag har lagt ner det med stickorna!
    Tror inte min sambo har någon spec. koll när det är ÄL, så jag säger inget heller att det kan vara snart i dagarna...
    --------------
    Syskonmaking: Ja som sagt, jag är lättad! Ska nog bara prata! Jag ska ha med mig alla papper från min nuvarande gyn, sen ska mannen lämna spermaprov några dagar innan så att vi får ett svar när vi är där! Hoppas att det inte är några fel på honom, jobbig sits om båda har något "fel". fast sannoliketen är mindre eftersom han är Pappa till första!
    Läste att man skulle vara folkbordförd på samma adress i minst 2 år! Ooops där sket det sig för oss! Vi har bott på samma adress i 6 mån (kollar dom det tro?)
    (Vi bodde ihop, sen flyttade jag ifrån honom och huset, köpte lägenhet och bodde där i nästan 3 år, och nu har vi köpt hus igen)
  • FannyB
    sassa07 skrev 2010-10-06 13:02:42 följande:
    Jag har haft stickor fr Testlagret eller om det var Babytime! Men för mig känns det bara stressigt att hålla på och testa så jag har lagt ner det med stickorna!
    Tror inte min sambo har någon spec. koll när det är ÄL, så jag säger inget heller att det kan vara snart i dagarna...
    --------------
    Syskonmaking: Ja som sagt, jag är lättad! Ska nog bara prata! Jag ska ha med mig alla papper från min nuvarande gyn, sen ska mannen lämna spermaprov några dagar innan så att vi får ett svar när vi är där! Hoppas att det inte är några fel på honom, jobbig sits om båda har något "fel". fast sannoliketen är mindre eftersom han är Pappa till första!
    Läste att man skulle vara folkbordförd på samma adress i minst 2 år! Ooops där sket det sig för oss! Vi har bott på samma adress i 6 mån (kollar dom det tro?)
    (Vi bodde ihop, sen flyttade jag ifrån honom och huset, köpte lägenhet och bodde där i nästan 3 år, och nu har vi köpt hus igen)
    jag håller med, äl-tester gjorde mig bara stressad så det har jag lagt ner. vi har sex varannan, var tredje dag oavsett äl-tider eller ej, så jag tycker att vi borde ha ganska goda chanser att pricka rätt... sex VARJE dag är väl inte heller bra, blir väl inte så bra spermie-kvalité då va..?

eller hur - detta är en härlig tråd!! jag gillar den positiva andan - stöd & uppmuntran istället för bitterhet!! Glad

ha en go onsdag alla duktiga tjejer!!
  • sancia
    FannyB skrev 2010-10-06 14:53:25 följande:
    jag håller med, äl-tester gjorde mig bara stressad så det har jag lagt ner. vi har sex varannan, var tredje dag oavsett äl-tider eller ej, så jag tycker att vi borde ha ganska goda chanser att pricka rätt... sex VARJE dag är väl inte heller bra, blir väl inte så bra spermie-kvalité då va..?

eller hur - detta är en härlig tråd!! jag gillar den positiva andan - stöd & uppmuntran istället för bitterhet!! Glad

ha en go onsdag alla duktiga tjejer!!
    Jag håller med! det är inte så vanligt med trådar på FL där alla är så trevliga mot varandra! Jag vågar ju till och med skriva i tråden fast jag fått mitt efterlängtade pluss.

Jag är glad idag för att jag har fått tid för VUL. När jag ringde ville de boka in mig redan den 14de, men jag bad om en tid den 20de, för att förhoppningsvis kunna få se ett litet hjärta slå. Så nu har jag verkligen något att se fram emot.

Catlover hur går det för dig? du har ju inte så många dagar kvar till BIM!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??